Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Verzekering via NTFU of Assurace of KNWU

wilcoelskamp
Forum-lid

wilcoelskamp 14 jul 2010 23:26

Ik heb veel topics doorgelezen maar vind zoveel tegenstrijdige verhalen.

Waar zijn de meeste lid van ?
*NTFU
of
*KNWU

En zijn jullie dan via deze unie verzekerd of via Assurace?
Ik weet dat Assurace nu Europeesche verz. is geworden maar de voorwaarden zijn mijn inziens goed?
Hoe zit dat via de Unie's ?

Ik neig gewoon lid te worden van de NTFU en de verzekering te laten lopen via Assurace omdat ik bij de NTFU wat kleine haken en ogen zag in de voorwaarden.

Wat is jullie ervaring?
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 15 jul 2010 00:05

Eén keer helaas gebruik moeten maken van de verzekering. Total loss geval.
Ik ben verzekerd via de NTFU. Het werd op zich keurig afgehandeld alleen het duurde wel lang.

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 15 jul 2010 00:07

Ben via NTFU verzekerd. 1x een beroep moeten doen op de verzekering en dat werd keurig snel afgewikkeld.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

madhill
Forum-lid

madhill 15 jul 2010 00:43

Via club bij NTFU, alles snel geregeld, geld in een week op mijn rekening. Ook de kleding vergoed.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

marcodej
Forum-lid

marcodej 15 jul 2010 02:26

Ook via club bij de NTFU. Een keer gebruik van gemaakt en is goed en vooral snel (binnen twee weken op mn rekening) afgehandeld.

Let wel dat ze, afhankelijk van hoe lang je je fiets hebt, afschrijving hanteren, waardoor je dus niet het volledige bedrag terug zal krijgen. Weet niet of dat bij andere verzekeringen ook zo is, maar bij de NTFU dus wel. En voor dat geld mag je ook niet klagen denk ik.

Bij grote schades (boven 400,- dacht ik) sturen ze een schadeexpert om de schade te controleren, wellicht dat het daardoor wat langer duurt. Van clubgenoten hoor ik dat ze vrij coulant zijn.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

wilcoelskamp
Forum-lid

wilcoelskamp 15 jul 2010 08:19

marcodej schreef:Let wel dat ze, afhankelijk van hoe lang je je fiets hebt, afschrijving hanteren, waardoor je dus niet het volledige bedrag terug zal krijgen.

En als ik het goed gelezen heb is dit nvt bij de Assurace verzekering. Maar als ik de 1e berichten zo lees zijn de meeste via NTFU verzekerd.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 15 jul 2010 10:35

Via de NTFU al jaren verzekerd. Ben ook bijverzekerd omdat de fiets duurder is dan € 1000,-
Al 2 keer gebruik van moeten maken. Was in de vakantieperiode dus het duurde wat langer dan normaal omdat een schadeexpert moest kijken(frame was total los). De eerste keer was het geld binnen 14 dagen op mijn rekening, was dan ook een kleiner bedrag.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

marcelb
Forum-lid

marcelb 15 jul 2010 22:11

Ik heb mijn carbon racer nu via Assurace verzekerd. In januari loopt de drie jarentermijn ten einde en ik heb inmiddels nog twee racefietsen aangeschaft (regenfiets en cyclocrosser). Gezien het feit dat de NTFU-verzekering aan alle fietsen dekt, heb ik voor extra dekking via de NTFU gekozen.
Real men wear blûk!!! Marcel

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 16 jul 2010 11:25

Bij de verzekering van de NTFU, ben je dan ook verzekerd tijdens het trainen? (dus als je valt op een willekeurig moment)
Of alleen tijdens officiele evenementen?

marcodej
Forum-lid

marcodej 16 jul 2010 12:43

MrT schreef:Bij de verzekering van de NTFU, ben je dan ook verzekerd tijdens het trainen? (dus als je valt op een willekeurig moment)
Of alleen tijdens officiele evenementen?
Ook bij trainingsritjes.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

lavsson
Forum-lid

lavsson 17 mei 2011 11:25

Even dit topic schoppen.

Ik vroeg mij af hoe NTFU omgaat met schade aan dingen waar je geen bon van hebt, omdat je het op MP of via dit Forum hebt gekocht. Krijg je dan helemaal niks (lijkt me heel flauw), of wordt de dagwaarde dan gewoon wat naar beneden afgerond?

Iemand ervaring mee?

Plaats reactie