Frame kopen en zelf afmonteren, haalbaar?
-
- Forum-lid
Ik zou een frame willen kopen en deze zelf willen afmonteren.
Is dit haalbaar zonder technische opleiding of kennis?
Ik zou mij wel informeren via boeken en internet en ben vrij handig.
Ik zou er ook mijn tijd voor nemen, mag gerust 6 maanden duren.
Is dit haalbaar zonder technische opleiding of kennis?
Ik zou mij wel informeren via boeken en internet en ben vrij handig.
Ik zou er ook mijn tijd voor nemen, mag gerust 6 maanden duren.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Oud ding uit elkaar is niet handig, veel techniek is veranderd.
Maar met youtube, de handleiding daadwerkelijk lezen en de hulp van dit onvolprezen forum moet het echt lukken.
En zelf opbouwen geeft veel voldoening. Je kunt alles mooi samenstellen naar eigen keuze.
Maar met youtube, de handleiding daadwerkelijk lezen en de hulp van dit onvolprezen forum moet het echt lukken.
En zelf opbouwen geeft veel voldoening. Je kunt alles mooi samenstellen naar eigen keuze.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dat is haalbaar, leuk, en leerzaam. Ik heb dezelfde sprong gewaagd een jaartje of 3 geleden met nul kennis (een keertje een stuurlint vervangen, dat soort werk). Met gezond verstand (het is vooral mechanisch dus goed kijken en je begrijpt het), youtube, dit forum en geduld ga je er wel uitkomen. Eén waarschuwing: het is verslavend. Voordat je het weet staat je huis/schuur vol met fietsen (cyclocross, winter-, zomerfiets, commuter, verzin het maar) en materiaal 

insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ja, ik doe niks anders....en ik heb geen relevante opleiding genoten en velen met mij.
Gewoon doen, het is geen raketwetenschap.
Alleen al het onderdelen inzamelen en bij elkaar scharrelen geeft al plezier (als je lol hebt in dat soort dingen)
Gewoon doen, het is geen raketwetenschap.
Alleen al het onderdelen inzamelen en bij elkaar scharrelen geeft al plezier (als je lol hebt in dat soort dingen)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat vooral jaKeezx schreef: Alleen al het onderdelen inzamelen en bij elkaar scharrelen geeft al plezier (als je lol hebt in dat soort dingen)

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Bedankt voor de positieve reacties, wil al meteen beginnen! En wat met het gereedschap dat je nodig hebt? Ik heb wel wat liggen maar heb je veel specifiek materiaal nodig?
Ligt er natuurlijk aan wat je wilt gaan monteren maar kijk eens:djatwork69 schreef:Bedankt voor de positieve reacties, wil al meteen beginnen! En wat met het gereedschap dat je nodig hebt? Ik heb wel wat liggen maar heb je veel specifiek materiaal nodig?
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... p#p1124681
en voornamelijk hier: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=54753
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
oke bedankt! Hoe zit het met de stuurbuis, deze wordt toch afgezaagd, nee?Keezx schreef:Eigenlijk niet veel. Meeste is standaardspul wat je al hebt voor onderhoud.
Met een bracketsleutel en een goede kabelknipper kom je al een heel end.
en de stermoer er in slaan zonder het juiste gereedschap: veel succes en koop er een paar extra voor de mislukkingen.Erik schreef:Dat wordt hij inderdaad en dat doe je met een mal en een goeie zaag.
Wat trouwens niemand vermeldt, moet wel gezegd worden: een fiets uit losse componenten opbouwen is veel duurder (>50%) dan een kant en klare kopen.
Als je alles nieuw koopt voor de normale prijs ja.
Maar dat hoeft natuurlijk niet.
Je wil mensen toch niet in de richting van een confectiefietsie drijven?
Maar dat hoeft natuurlijk niet.
Je wil mensen toch niet in de richting van een confectiefietsie drijven?
Laatst gewijzigd door Keezx op 01 sep 2016 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig