Wielrenners zijn gek
Vanmiddag ben ik getuige geweest van een ongeluk. Een racefietser knalt op een auto en valt dan hard op de steentjes, op zijn buik. Hij kermt wat over dat het nou net voor de vakantie is, oh mijn fiets en dat de auto geen voorrang had. Dit was zo te zien een man van eind 50 (!) die met zijn vrouw (!) veel te snel aan het fietsen was in een druk toeristisch stadje.
Hij krabbelde weer op maar voor hetzelfde geld had ie echt wat gebroken. En oude mensen herstellen niet meer zo snel. Hij kan zijn baan kwijtraken. Arbeidsongeschikt worden.
Wielrenners hebben een gaatje in hun hoofd. Je bent een super zwakke verkeersdeelnemer. Je bent altijd de pineut en je hebt alleen een helm op (toch, hoop ik?) en handschoentjes aan als bescherming.
Dus AFREMMEN, paar tandjes omlaag schakelen en rustig peddelen in de bebouwde kom. Leer het nou eens.
Hij krabbelde weer op maar voor hetzelfde geld had ie echt wat gebroken. En oude mensen herstellen niet meer zo snel. Hij kan zijn baan kwijtraken. Arbeidsongeschikt worden.
Wielrenners hebben een gaatje in hun hoofd. Je bent een super zwakke verkeersdeelnemer. Je bent altijd de pineut en je hebt alleen een helm op (toch, hoop ik?) en handschoentjes aan als bescherming.
Dus AFREMMEN, paar tandjes omlaag schakelen en rustig peddelen in de bebouwde kom. Leer het nou eens.
Het lijkt erop dat jij meer geschrokken bent van het voorval dan de betreffende fietser.
Ik ken je niet maar als ik je eerste topic lees en nu dit topic dan denk ik dat je een ongezonde angst aan het ontwikkelen bent voor de gevaren van alle dag.
Ik ken je niet maar als ik je eerste topic lees en nu dit topic dan denk ik dat je een ongezonde angst aan het ontwikkelen bent voor de gevaren van alle dag.
-
- Forum-lid
Hardlopen is ook gevaarlijk. Superzwakke verkeersdeelnemers en totaal geen bescherming.
Meesten remmen al af in de bebouwde kom. En op de gewone fiets is de kans net zo groot dat je plat gereden word.
Maar goed verhaal joh, toppie.
Meesten remmen al af in de bebouwde kom. En op de gewone fiets is de kans net zo groot dat je plat gereden word.
Maar goed verhaal joh, toppie.
Maak joe woar
Tja, en vandaag reed ik IJmuiden binnen en daar waar een paar auto's op elkaar geklapt....... Wanneer leren die automobilisten het nu eens: te hard rijden, niet opletten, en dat in een potentieel moordwapen!
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Waarom moet er bij eind de 50 een uitroepteken en bij de vrouw? Overdrijven we niet een tikkeltje met dat arbeidsongeschikt worden? Als je daar bang voor bent, blijf je maar beter binnen. Ook met dat gaatje in het hoofd volg ik je niet. De vele wielrenners die ik ken, houden wel van een beetje snelheid, maar zijn zich allemaal bewust van hun zwakke positie. Als een auto jouw geen voorrang geeft, moet je er niet over beginnen dat de wielrenner een gaatje in z'n hoofd heeft. Waarom geen woord over de automobilist?
Omdat oude mensen achter de geraniums horen en vrouwen achter het aanrecht.gede schreef:Waarom moet er bij eind de 50 een uitroepteken en bij de vrouw?
Als je eind 50 bent sta je toch al met één been in het graf, dan maakt arbeidsongeschiktheid ook niet zoveel meer uit. Zeker als je ook nog een gaatje in je hoofd hebtOverdrijven we niet een tikkeltje met dat arbeidsongeschikt worden?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- plantagenet
- Forum-lid
Suffe titel, wilde er niet op reageren....ai ai nu heb ik dat toch gedaan. Ik ga weer verder met mijn Affligem blond!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd