11-32 of 11-34
11-34 betekent nog grotere gaten dan 11--32, die daar ook al behoorlijk last van heeft. Voor mij zouden beide niet bruikbaar zijn, en zeker niet op het vlakke.
Then again: niks zo persoonlijks als verzet....
Then again: niks zo persoonlijks als verzet....
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
12-25 is voor NL (excl zuid limburg) de enige juiste cassette vind ik.
Kleine stapjes tussen de verzetten.
Ga je ergens klimmen (vakantie bijv) dan even tijdelijk een 11-32 oid monteren.
Kleine stapjes tussen de verzetten.
Ga je ergens klimmen (vakantie bijv) dan even tijdelijk een 11-32 oid monteren.
Less is bore
Niemand die een 32 nodig heeft, heeft een 11 nodig. Dat hele gedoe van 11-pizza snap ik echt niet. Bedacht door de marketingafdeling: "want dan heb je 1000382982% bereik". In de praktijk nergens voor nodig.
Die malloten van Shimano leveren GEEN 12-30 in 11-speed, kun je dat snappen? Moeten we naar Marchisio uitwijken, maar dat kost 145 euro. OK, je kunt dan wel losse kransjes vervangen dus op termijn is het niet heel duur maar toch.
Die malloten van Shimano leveren GEEN 12-30 in 11-speed, kun je dat snappen? Moeten we naar Marchisio uitwijken, maar dat kost 145 euro. OK, je kunt dan wel losse kransjes vervangen dus op termijn is het niet heel duur maar toch.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik vind die 11-32 ook niet heel bruikbaar, kies dan een 14-28 als je toch ook klaar wilt zijn voor korte steile hellingen. Voor tochten in de Alpen etc vervang ik de laatste 5 (20-21-23-25-28) door 20-22-25-28-32 dus 14-32 maar je kunt dan idd ook de hele 11-32 erop zetten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De malloten bij Sram leveren niet 1 cassette met een 18. En dat terwijl die voor weet ik niet hoeveel fietsers veel bruikbaarder is dan die zotte 11.
Maar ja, 'de markt' wil idiote cassettes. Zie de 11-46 cassettes op de atb.
Maar ja, 'de markt' wil idiote cassettes. Zie de 11-46 cassettes op de atb.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 20 apr 2010 13:20
11-32 is volgens mij ideaal voor de bergen en ik schuif m er ook atlijd op als ik ri de alpen ga. De 32 voor t klimmen en de 11 voor de afdaling, dat je idd wat grote gaten hebt dat neem je dan maar voor lief
@Daniël: SRAM? 10-50 cassette bedoel je dan! (Maar dan heb je wel 12 kansjes..)
@TS: in de polder fietsend is niets zo irritant als nét niet de lekkere versnelling kunnen vinden, en en cassette wisselen is een fluitje van een cent, ergo: volg het beste advies uit dit draadje op, neem een 12-25..)
@TS: in de polder fietsend is niets zo irritant als nét niet de lekkere versnelling kunnen vinden, en en cassette wisselen is een fluitje van een cent, ergo: volg het beste advies uit dit draadje op, neem een 12-25..)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Persoonlijk vind ik de 11-28 van SRAM wel fijner rijden dan die van Shimano.daniel1975 schreef:De malloten bij Sram leveren niet 1 cassette met een 18. En dat terwijl die voor weet ik niet hoeveel fietsers veel bruikbaarder is dan die zotte 11.
Maar ja, 'de markt' wil idiote cassettes. Zie de 11-46 cassettes op de atb.
Bij SRAM krijg je namelijk:
11-12-13-14-15-16-17-19-22-25-28
Terwijl je bij Shimano de 16 moet missen en dat is een krans die ik veel op het vlakke gebruik, in de koers op het buitenblad tijdens training op 't binnenblad (39):
11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28
11-34 bestaat voor Tiagra. I.c.m. het triple crankstel kun je dus 30-34 rijden. Dan kun je gewoon in de bergen gaan fietsen zonder dat je hier in Nederland je vrije tijd moet verspillen aan saaie trainingen in de polder...
Campagnolo Ultra Dork