Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Indoor trainer aanschaffen

annesinke
Forum-lid

annesinke 08 sep 2016 12:38

Ha Allen,

Ik zit te denken om een indoor trainer aan te schaffen waarmee ik komende winter goed binnen kan trainen. Het belangrijkste is hierbij dat deze stil is aangezien deze op zolder komt te staan en dat er 2 kleine kindjes in huis mogelijk liggen te slapen (en dat wil ik dan zo houden :-)).
Verder moet deze zeker ook mogelijkheden bevatten om met zwift te kunnen trainen en evt andere virtuele mogelijkheden om te kunnen trainen. Ik zal er naar alle waarschijnlijkheid een grote TV voor zetten.

Ik zat zelf nu te denken aan de Tacx Neo of de Wahoo Kickr (ik ben ook in bezit van Wahoo Elemnt) maar ik vroeg me af of er mensen zijn met ervaring met bepaalde trainers en hoe ze bevallen? en of er mensen zijn die mij van advies kunnen dienen bij deze keuze?

Verder heb ik begrepen dat de Tacx Neo heel stil is maar hoe stil is de Wahoo Kickr dan?

Zou mooi zijn als jullie me kunnen helpen!

Groet,
Anne

gede
Forum-lid

gede 08 sep 2016 13:03

De Kickr is naar verluidt toch merkelijk minder stil dan de Neo. Van de Kickr is er echter net een update uit die het geheel stiller zou maken, maar daar heb ik nog geen reviews over gelezen. Ik zou zelf eerder de Neo kiezen of waarom niet die nieuwe direct drive van Tacx waarvan de naam me nu even ontgaat?

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 sep 2016 13:07

check de site van mantel voor mooi overzicht.
Maar zeker ook dc rainmaker:
http://www.dcrainmaker.com/product-reviews/trainers
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

debuysserk
Forum-lid

debuysserk 08 sep 2016 13:10

Ray van DC Rainmaker heeft de nieuwe en de oude kickr naast elkaar gezet. Volumeverschil in cijfers zal je niet merken, maar de toon van het geluid is toch wel heel opmerkelijk anders (in positieve zin) tov de "oude" kickr.

De Neo is volgens diezelfde review nog stiller, maar er is geloof ik nog een stillere, de CycleOps Hammer dacht ik. Maar dat staat ook ergens in de (vele) reviews van DCrainmaker.

Er is ook een iets goedkopere "Neo", de Flux, van Tacx.

Allicht is het meeste aangekondigd op Eurobike, maar ik zou toch nog even Interbike (US) afwachten op finale aankondigingen.

jawie
Forum-lid

jawie 22 sep 2016 11:17

Klopt het dat bij de Tacx Neo fietsen met een triple en achterderailleur met een lange kooi problemen geven?
En weet iemand hoe dit zit bij de nieuwe Wahoo Kickr?

De Elite Drivo wordt niet vaak genoemd, maar lijkt mij een serieuze optie vergeleken bij de Kickr en de Neo. Zeker aangezien deze een stuk goedkoper is (bij bijv. Mantel) Iemand ervaring met de Drivo?

debuysserk
Forum-lid

debuysserk 22 sep 2016 13:58

De Neo heeft een heel lichte wijziging in het chassis ondergaan waarbij dat soort zaken aangepakt werden dacht ik. In ieder geval kan je het op de twitter account van Tacx zien. Het etiket heeft een bepaalde code waardoor je ziet dat het de facelift is. De fetaures zijn hetzelfde.

De Drivo ben ik zelf ook aan het overwegen, goedkoper en bljkbaar ook stiller dan de kickr (maar mogelijks iets minder stil dan de Neo).

Daarnaast nog de Tacx Flux ook, kleinere broer van de Neo!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 sep 2016 18:52

Kleine kindjes slapen overal doorheen is mijn ervaring.

Neemt niet weg dat de Neo een super apparaat is. Voor gewone stervelingen is de Flux volgens mij ook goed.

Aangezien Tacx Nederlands is en Wahoo niet zou mijn voorkeur altijd naar Tacx uitgaan.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 22 sep 2016 19:30

De Wahoo Kickr is niet stil, je kunt best zeggen dat ding maakt een hoop herrie... De Tacx Neo is veel stiller.

Maar ook de Neo maakt geluid eigenijk beter gezegd je fiets maakt geluid je blijft de drivetrain horen, echter dat vind ik niet hinderlijk.

Hier een filmpje met een vergelijk tussen het geluid van de Neo en de Kickr.

https://www.youtube.com/watch?v=v2iGV6VYBKY
YFood !!!

jawie
Forum-lid

jawie 22 sep 2016 20:20

csteenbe schreef:De Wahoo Kickr is niet stil, je kunt best zeggen dat ding maakt een hoop herrie... De Tacx Neo is veel stiller.

Maar ook de Neo maakt geluid eigenijk beter gezegd je fiets maakt geluid je blijft de drivetrain horen, echter dat vind ik niet hinderlijk.

Hier een filmpje met een vergelijk tussen het geluid van de Neo en de Kickr.

https://www.youtube.com/watch?v=v2iGV6VYBKY
Hij heeft ook een vergelijk tussen de oude en de nieuwe Kickr gemaakt. De nieuwe is een stuk stiller.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 22 sep 2016 20:27

Idd de Kickr2 is stiller maar de Neo is toch nog een pak stiller!
YFood !!!

ncornelisse
Forum-lid

ncornelisse 17 okt 2016 11:41

Zojuist even bij de specs van de Tacx Flux te kijken, maar welke campa cassette past er nu op?

De trainer heeft een universele EDCO body waarop alle 9-, 10- en 11-speed Shimano en SRAM cassettes passen. Ook Campagnolo cassettes zijn geschikt, behalve degene met acht vertandingen: Centaur (9, 10 en 11 speed), Veloce (10 speed), Super Record, Record en Chorus (11 speed)

monique70
Forum-lid

monique70 17 okt 2016 12:06

Ik hoop dat ik hier mijn vraag ook onder mag zetten:
Nooit gedacht dat ik eraan zou denken, maar ik wil een indoor trainer. Werktijden aangepast, zodat de kinderen niet meer naar de opvang hoeven, maar nu ben ik mijn vrije ochtendjes kwijt waarop ik (in de winter) lekker kon fietsen. En 's avonds is het mij te donker om voor mijn lol nog een uur op de fiets te stappen.

Is het heel kort door de bocht om een zo simpel mogelijke trainer aan te schaffen? Ik wil vooral intervallen en kracht trainen, dus op trapfrequentie en hartslag. Die kan ik allebei meten met mijn fietstellertje. Hoe hard of hoe ver ik fiets, maakt mij niks uit. Ik sta stil, dus voor mijn gevoel telt snelheid en afstand niet :) Ik hoef geen schermpje voor mij om fictief een berg op te rijden, ik zet wel een tv neer om mijn favoriete series te kijken. En langer dan een uur wil ik er niet op doorbrengen, omdat ik hoop dat ik deze winter in het weekend nog buiten kan fietsen.

Maar zit er dan nog verschil tussen de verschillende trainers? En vooral: hoeveel herrie maken die dingen? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? De enige ervaring die ik heb is met een 30 jaar oude rollerbank en die was niet bepaald stil en fietste niet fijn.
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

Plaats reactie