*Oké, een topic over Fietsenwinkel.nl gevonden -- nieuw leven ingeblazen.
Mijn (negatieve) ervaringen in een notendop: ik heb in zowel 2015 als in 2019 (recent) hier een fiets besteld, maar zonder succes vanwege de (wat mij betreft) zogenaamde voorraad en te rooskleurige levertijden -- totaal niet up-to-date in ieder geval. In het eerste geval werd mij na een week verteld dat de fiets nooit meer geleverd zou worden (levertijd was 1 week), in het tweede geval werd mij - bij de keuze van het juiste model/juiste framemaat - verzocht te vragen naar de levertijd, waarna een 1e chat volgde: ze hadden contact opgenomen met de fabrikant/Sensa en ik zou, als ik geluk had, diezelfde dag nog bericht krijgen ... nope. Vervolgens die maandagmiddag via een 2e chat (met een ander) gevraagd om een update, waarna uiteindelijk het volgende gezegd werd:
"Wat ik kan zien is dat er nog geen betaalmethode is gekozen, alleen overboeking, daardoor wordt de fiets nog niet in behandeling genomen. Ik kan de exacte leverdatum weten wanneer er een betaalmethode is gekoppeld"?! Tjah, afgezien van de financiële zekerheid die ze willen, vroeg ik niet om een exacte leverdatum en gewoon om een ongeveer levertijd ...
Uiteindelijk de bestelling geannuleerd, gelukkig dit keer zonder (direct) betaald te hebben (AfterPay is alleen mogelijk bij onderdelen/accessoires, pinnen bij bezorging is een optie, maar dan betaal je €9,95 extra) ...
Maar goed, voorgaande was niet mijn
motivator hier mijn ervaringen te delen en ik kan mezelf niet echt een slachtoffer noemen.
Na het plaatsen van mijn 2e review via Trustpilot zag ik echter wel een aantal gedupeerden aan het woord -- en de dagen daarna (uit interesse in de gaten gehouden). Tot aan vandaag; een
lading positieve reviews (de frequentie van het schrijven van reviews is in ieder geval een stuk lager vanaf pagina 4). Nu ben ik hier voorzichtig en wil ik niemand beschuldigen, maar dit lijkt me heel verdacht, rekening houdend met het feit dat ze wel (actief) reviews verzamelen ... De
ervaringen op Kieskeurig lijken me realistischer. Ook vond ik het volgende artikel (1 jaar oud), waardoor mijn gevoel tegenover deze winkel sterker wordt:
Fietsenwinkel.nl in Radar beticht van misleiding consumenten
Oké, nogmaals: ik wil niemand beschuldigen en deel graag mijn eerlijke mening ten behoeve van evt. andere, potentiële klanten bij deze winkel. Ik verneem ook graag jullie ervaringen. Wat mij betreft dus geen bestelling via deze zaak meer. Gelukkig voor de tweede keer succesvol een nieuwe fiets besteld bij een andere online fietsenzaak