Alles over vakanties op én met de fiets

Kirchberg, Tirol

waterman
Forum-lid

waterman 13 jul 2010 22:37

Ik wil nu eens een leuke korte fiets vakantie gaan doen. Nooit eerder weg geweest
naar het buitenland om te fietsen, althans ver van huis. Ik ga boeken voor een 4 daags
Mtb arrangement naar Klausen/Kirchberg in Tirol. Begeleiding is erbij en ik kan uit 2 niveau's kiezen.
Ik hoop nog tijdig te kunnen reserveren vanaf 01-08 t/m 05-08

Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Na enige overweging heb ik toch besloten een
goede mtb fiets aldaar te huren, anders moet ik de fiets op verschillende treinen
van te voren reserveren, de verzekering ect.

Is er iemand bekend met die streek, al gefietst daar en wat was je indruk/ervaring?

wallym
Forum-lid

wallym 13 jul 2010 23:51

Ik kom daar nu al een jaar of 10 en het is een super mooie streek om met de MTB te fietsen.
De routes zijn mooi en gevarieerd en voor elk wat wils, van blauwe familieroutes tot zwarte routes die veel van je conditie en techniek vragen. Deze routes zijn allemaal goed uitgezet en bij de VVV is een goede kaart verkrijgbaar waar ze allemaal op staan. Maar onder begeleiding heb je deze natuurlijk niet nodig ;-)

De bike verhuur bij Klausen (Bike Academy) is super. Prima materiaal van prima hardtails tot volgeveerde carbon fietsen.

Vergeet ook niet bij Toni's Proshop te gaan kijken. Hij levert de fietsen voor de Bike Academy en heeft een super mooie winkel daar (in Kirchberg bij het spoor).

Veel plezier daar en misschien zie ik je nog wel.
Ik ben daar van 25 juli t/m 12 augustus.

waterman
Forum-lid

waterman 14 jul 2010 01:46

ok, bedankt zal daar eens naar uitkijken.

Plaats reactie