Dropper posts
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke (lees: betrouwbaar) dropper. Ik begrijp dat de rockshox als goed worden gezien maar behalve dat ze duur zijn is over het algemeen de btrouwbaarheid erg slecht.
Nu kwam ik deze tegen: XLC All Mountain ICE dropper
Voor bijna de helft van het geld van een rockshox! Te mooi om waar te zijn denk ik dan.
What's the catch, waar moet je op letten om geen miskoop te doen?
Iemand van jullie ervaring met een dropper (en specifiek die van XLC)?
Nu kwam ik deze tegen: XLC All Mountain ICE dropper
Voor bijna de helft van het geld van een rockshox! Te mooi om waar te zijn denk ik dan.
What's the catch, waar moet je op letten om geen miskoop te doen?
Iemand van jullie ervaring met een dropper (en specifiek die van XLC)?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kijk even op mountainbike.nl/forum
Daar zit VEEL meer kennis op dit gebied dan hier.
Daar zit VEEL meer kennis op dit gebied dan hier.
Less is bore
Ik weet niet wie je gesproken hebt, maar reverbs zijn niet onbetrouwbaar hoor. Wel onderhoudsgevoelig, maar ik geloof nooit dat een xlc dropper (ik ken het merk wel, de dropper niet) béter zal zijn dan een reverb. Het is ook niet zo dat zij heel veel ervaring hebben met dempers oid dus ze zullen die dropper gewoon inkopen gok ik.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
-
- Forum-lid
Met droppers moet je zoals met sommige andere parts een beetje geluk hebben. Op mijn huidige fiets heb ik een Reverb Stealth, en deze werkt perfect, wel hydraulisch. Vorige fiets was een Crank Brothers Kronolog, werkte ook wel goed, maar was met een kabel en werkte een stuk minder smooth dan de Reverb.
Onderhoud speelt ook een rol, ik ken mensen die al 3 Jaar met een Reverb rijden zonder onderhoud, en dan begint die wel enorm stroef te lopen.
Onderhoud speelt ook een rol, ik ken mensen die al 3 Jaar met een Reverb rijden zonder onderhoud, en dan begint die wel enorm stroef te lopen.
Persoonlijk slechte ervaring met de Reverb Stealth, heb deze in 10ritten tijd tot tweemaal toe laten vervangen onder garantie (dus niet repareren, compleet vervangen omdat deze niet te redden was). Dit was een bekend probleem bij Rockshox wat ze bij de 2016/2017modellen verbeterd hebben. Die heb ik dus als laatste gekregen maa rnog niet mee gereden dus kan er nog geen oordeel over vellen.
Verder heb ik ook een KS Lev Integra gehad, werkt evengoed als de Reverb, alleen dan mechanisch ipv hydrolisch, wat ik persoonlijk een voordeel vind omdat dit simpeler te onderhouden is. Ook vind ik de knop van de Reverb alles behalve fijn, moet zwaar en diep drukken en zit nooit echt op een top-plaats op het stuur. KS lev integra is al wat goedkoper dan de Reverb, en mijn inziens een betere aankoop.
Tot slot ook ooit een XFusion Hilo Vario gehad, een goedkope dropper, maar daar heb ik ook niks anders dan positieve ervaringen mee.
Verder heb ik ook een KS Lev Integra gehad, werkt evengoed als de Reverb, alleen dan mechanisch ipv hydrolisch, wat ik persoonlijk een voordeel vind omdat dit simpeler te onderhouden is. Ook vind ik de knop van de Reverb alles behalve fijn, moet zwaar en diep drukken en zit nooit echt op een top-plaats op het stuur. KS lev integra is al wat goedkoper dan de Reverb, en mijn inziens een betere aankoop.
Tot slot ook ooit een XFusion Hilo Vario gehad, een goedkope dropper, maar daar heb ik ook niks anders dan positieve ervaringen mee.
-
- Forum-lid
Heeft het eigenlijk wel nut zo'n ding te gebruiken in NL?
Maak joe woar
Nee. Bij een lange technische afdaling >25% lijkt me een dropper best fijn, maar als iemand me vertelt waar die in NL te vinden zijn, dan ga ik er gelijk naar toe!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Dacht ik al. Gezellig staan we samen in de rij denk ik met de andere 500 man
Maak joe woar
Ik vind een dropper in NL juist een grote vooruitgang. Je kan namelijk snel en eenvoudig de zadelhoogte aanpassen, wat bij een snelle opeenvolging van heuvelop/heuvelaf exteem handig is. Vergeet niet dat een lager zadel niet alleen handig is om achter je zadel te hangen bij een steile afdaling, maar ook om ruimte tussen je bovenbenen te creëren waardoor je je mtb makkelijker plat gooit in de bochten. En bochten hebben we genoeg op de NLse trails.Fietsen?altijd schreef:Heeft het eigenlijk wel nut zo'n ding te gebruiken in NL?
Ik kan me in Nederland geen enkel parcours voor de geest halen waar een dropper toegevoegde waarde heeft. Enduro rijden is in NL niet gewèldig uitdagend en xc met een dropper vind ik ècht overdreven
-
- Forum-lid
Ik ook, beetje meebewegen is goed voor de techniek.
Maak joe woar