Tweedehands Canyon - Nieuw Frame
-
- Forum-lid
Hallo allemaal,
Ik heb vanmiddag een tweedehands Canyon Ultimate AL gekocht.
Helaas heb ik de fiets niet grondig geïnspecteerd en blijkt er enige schade aan de voorvork (carbon vermoedelijk).
Hieronder wat foto's. Is dit lakschade of is deze voorvork niet meer geschikt?
De schade is ongeveer gelijk aan de beide vorken.
Aan de rest van de fiets is ook te zien dat er mee gevallen is.
Ik heb vanmiddag een tweedehands Canyon Ultimate AL gekocht.
Helaas heb ik de fiets niet grondig geïnspecteerd en blijkt er enige schade aan de voorvork (carbon vermoedelijk).
Hieronder wat foto's. Is dit lakschade of is deze voorvork niet meer geschikt?
De schade is ongeveer gelijk aan de beide vorken.
Aan de rest van de fiets is ook te zien dat er mee gevallen is.
Laatst gewijzigd door christiaan_01 op 05 nov 2016 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Idd, deze is helaas rijp voor de sloop.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Er zijn hier mensen op het forum die precies weten wat nu je rechten zijn. Maar ik zou de koop terug draaien.
Dit moet je niet willen.
Dit moet je niet willen.
-
- Forum-lid HC
Als je gehecht ben aan je gebit zou ik hier niet mee gaan rijden!
Koop terug draaien indien mogelijk er is je een wrak verkocht, ik kan me niet voorstellen dat de verkoper zich hiervan niet bewust is geweest.
Koop terug draaien indien mogelijk er is je een wrak verkocht, ik kan me niet voorstellen dat de verkoper zich hiervan niet bewust is geweest.
Laatst gewijzigd door colnagofreak op 30 okt 2016 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
Verkoper!
Laatst gewijzigd door colnagofreak op 30 okt 2016 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Als jij de tweede eigenaar bent moet de verkoper dit weten.
Hoop voor je dat je koop kan terugdraaien.
Hoop voor je dat je koop kan terugdraaien.
Da's geen lullig tikje geweest. Verkoper had je hiervan op de hoogte moeten stellen. Maar goed, aan 'had' heb je waarschijnlijk niets meer. Als het frame als 'deugdelijk' is aangeboden zou ik de verkoper laten weten dat hij/zij je op deze schade minstens had moeten wijzen en dat je daarom de koop ongedaan wil maken. Helaas val je in deze niet onder enige vorm van regelgeving. Als koper van tweedehands heb je zelf de onderzoeksplicht op waren die je wenst te kopen.
Hopelijk is de verkoper een beetje schappelijk. Zo niet. Vette pech maar dan zou ik de fiets laten staan tot er een nieuwe vork in zit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hopelijk is de verkoper een beetje schappelijk. Zo niet. Vette pech maar dan zou ik de fiets laten staan tot er een nieuwe vork in zit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
Dit heeft de verkoper moeten weten/melden. Zoiets kun je niet meer met vermoorde onschuld verkopen.
Gezien het frame aluminium is zou ik niet snel verder scheuren verwachten als er geen zichtbare schade is. Deze carbon voorvork kun je wel afschrijven.mackersv2.0 schreef:Kan eigenlijk alleen bij een frontale botsing gebeurd zijn, en dan moet je rekening houden met schade aan het frame.
-
- Forum-lid
Hartelijk dank voor alle reacties.
Ik had nog enige hoop dat het niet erg was, maar de reacties zijn duidelijk. Morgen ga ik voor de zekerheid nog even bij de FM langs, en dan zien we verder!
Nogmaals bedankt.
Ik had nog enige hoop dat het niet erg was, maar de reacties zijn duidelijk. Morgen ga ik voor de zekerheid nog even bij de FM langs, en dan zien we verder!
Nogmaals bedankt.
Je zegt dat je bij de FM langs gaat. Heb je die fiets daar dan ook gekocht of ga je langs voor ultieme inspectie/opinie?christiaan_01 schreef:Hartelijk dank voor alle reacties.
Nogmaals bedankt.
Als je de fiets niet bij die FM hebt gekocht waar dan wel? Marktplaats, een 'goede bekende' etc?
Dit is willens en wetens een fiets met schade verkopen en jij zit er nu mee.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock