Pijn in buitenkant linker kuit na 20km. Bikefit?
Heren, dames, ervaringsdeskundigen
Ik heb sinds een aantal maanden pijn in de zenuw die aan de buitenkant van mijn linker kuit. Het zit bovenin de kuit.
Pijn komt na 20km op en blijft de rest van de rit aanwezig. Ik heb geen beperkingen in kracht en vermogen.
Ben al bij bg fit geweest en onder behandeling bij de fysio. Die geeft aan dat er geen vervolg schade is. We kunnen er alleen niet echt achter komen wat de oorzaak is.
Ik heb al geprobeerd om mij schoenplaatjes verder naar achter te zetten. Ook heb ik Time pedalen aangeschaft. Ook heb ik er al een ander zadel op gekregen.
Jammer genoeg mag dit allemaal niet baten.
Hebben jullie een idee?
Zelfde denk ik erover om naar een bikefit met fysio te gaan. Bijv. Velometric of Guido Vroemen. Mensen met ervaring bij deze 2?
Ik heb sinds een aantal maanden pijn in de zenuw die aan de buitenkant van mijn linker kuit. Het zit bovenin de kuit.
Pijn komt na 20km op en blijft de rest van de rit aanwezig. Ik heb geen beperkingen in kracht en vermogen.
Ben al bij bg fit geweest en onder behandeling bij de fysio. Die geeft aan dat er geen vervolg schade is. We kunnen er alleen niet echt achter komen wat de oorzaak is.
Ik heb al geprobeerd om mij schoenplaatjes verder naar achter te zetten. Ook heb ik Time pedalen aangeschaft. Ook heb ik er al een ander zadel op gekregen.
Jammer genoeg mag dit allemaal niet baten.
Hebben jullie een idee?
Zelfde denk ik erover om naar een bikefit met fysio te gaan. Bijv. Velometric of Guido Vroemen. Mensen met ervaring bij deze 2?
Biking is Living!
Ja ook al. Eerlijk gezegd alleen nog niet iets hoger gezet. Alleen wat verlaagd. Proberen waard? Paar mm?Keezx schreef:Zadelhoogte/positie ook al eens veranderd? (los van het andere zadel?
Ik heb zeg maar gemarkeerd waar de bikefit aangaf. En die wat verlaagd. Later weer terug gezet. Maar ik ben dus nog niet hoger dan die markering geweest.
Biking is Living!
De conclusie 'zenuw' is wel heel specifiek.scoloo schreef:Ik heb sinds een aantal maanden pijn in de zenuw die aan de buitenkant van mijn linker kuit. Het zit bovenin de kuit.
Wijs eens aan svp?
Pijn heeft niet altijd een oorzaak. En ook niet altijd een gevolg. Pijn kan disfunctioneel zijn: pijn=pijn en pijn vraagt aandacht en neemt energie weg.
Als je geen oorzaak weet en geen gevolg hebt, hoef je niks te veranderen. Als je heel veel last van hebt, dan kun je er met een arts die thuis is in pijnbestrijding over praten.
Bedankt voor je antwoord. Welke zenuw het is durf ik niet te zeggen. Volgens de fysio is het een zenuw.
Hij heeft dan ook het idee dat er ergens anders in het lichaam iets niet helemaal goed zit waardoor de pijn wordt veroorzaakt. Heb al een fiks aantal behandelingen gehad, maar jammer genoeg niets heeft geholpen. Behandelingen bestonden onder andere uit : kraken en Dry needling.
Het vreemde is dat de pijn eerst wat rond zwierf maar zich sinds een aantal maand concentreert op die ene plek.
Hij heeft dan ook het idee dat er ergens anders in het lichaam iets niet helemaal goed zit waardoor de pijn wordt veroorzaakt. Heb al een fiks aantal behandelingen gehad, maar jammer genoeg niets heeft geholpen. Behandelingen bestonden onder andere uit : kraken en Dry needling.
Het vreemde is dat de pijn eerst wat rond zwierf maar zich sinds een aantal maand concentreert op die ene plek.
Biking is Living!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Klinkt alsof de fysio ook geen idee had en maar wat is gaan proberen.scoloo schreef: Hij heeft dan ook het idee dat er ergens anders in het lichaam iets niet helemaal goed zit waardoor de pijn wordt veroorzaakt. Heb al een fiks aantal behandelingen gehad, maar jammer genoeg niets heeft geholpen. Behandelingen bestonden onder andere uit : kraken en Dry needling.
Heb ook eens zoiets gehad, geen beperkingen in kracht, maar wel een zeurderig gevoel. Bleek toch een zenuw te zijn.
Door rekken van de heupflexoren (google maar eens) ging het weg. Je ziet ook op de tekening hierboven dat daar boven bij de heup veel vertakkingen van zenuwen plaatsvindt,.
PS niet als een gek gaan rekken, maar rustig zonder pijn.
Door rekken van de heupflexoren (google maar eens) ging het weg. Je ziet ook op de tekening hierboven dat daar boven bij de heup veel vertakkingen van zenuwen plaatsvindt,.
PS niet als een gek gaan rekken, maar rustig zonder pijn.
prj
Misschien dan toch maar eens bij een osteopaat gaat kijken? Mijn fysio zei steeds dat ik maar met mijn rug- en beenpijn moest leren leven. "Je bent nu eenmaal veel te mobiel". De osteopaat zocht het in de ischiaszenuw. Ik wil niet zeggen dat ik altijd pijnvrij ben, maar de hele vervelende stekende pijn is wel voorbij.
Schoenplaatjes draaien kan ook nog wel eens uitmaken.
Van nature staan voeten bijna nooit recht vooruit, altijd een in meer of mindere mate naar binnen (x benen) of naar buiten (o-benen).
Intuitief zet je je schoenplaatjes recht vooruit op je schoenen, maar eigenlijk kun je ze beter draaien zodat je voet in dezelfde hoek op het pedaal staat als wanneer je loopt.
Van nature staan voeten bijna nooit recht vooruit, altijd een in meer of mindere mate naar binnen (x benen) of naar buiten (o-benen).
Intuitief zet je je schoenplaatjes recht vooruit op je schoenen, maar eigenlijk kun je ze beter draaien zodat je voet in dezelfde hoek op het pedaal staat als wanneer je loopt.
Klinkt alsamclassic-fan schreef:Klinkt alsof de fysio ook geen idee had en maar wat is gaan proberen.scoloo schreef: Hij heeft dan ook het idee dat er ergens anders in het lichaam iets niet helemaal goed zit waardoor de pijn wordt veroorzaakt. Heb al een fiks aantal behandelingen gehad, maar jammer genoeg niets heeft geholpen. Behandelingen bestonden onder andere uit : kraken en Dry needling.
- kraken op de plaats in de wervel waar de zenuw in de onderrug van de patiënt het ruggenmerg verlaat om een beklemming te verhelpen
- dry needling op de plaats van de pijn om te kijken er daarmee een drukpunt verholpen kan worden.
je kunt thuis met een tennisbal of een golfbal de dry needling een beetje nadoen. Masseren en ronddraaien op de pijnlijke plek. Pijngrens in de gaten houden en steeds een beetje steviger. Na afstemming van de fysiotherapeut uiteraard.
Klopt inderdaad. Dat was het idee erachter. Heeft ook geprikt in de heup. Dat hielp voor een dag. Daarna kwam het gelijk weer terug.Nee_Nee schreef:Klinkt alsamclassic-fan schreef:Klinkt alsof de fysio ook geen idee had en maar wat is gaan proberen.scoloo schreef: Hij heeft dan ook het idee dat er ergens anders in het lichaam iets niet helemaal goed zit waardoor de pijn wordt veroorzaakt. Heb al een fiks aantal behandelingen gehad, maar jammer genoeg niets heeft geholpen. Behandelingen bestonden onder andere uit : kraken en Dry needling.
- kraken op de plaats in de wervel waar de zenuw in de onderrug van de patiënt het ruggenmerg verlaat om een beklemming te verhelpen
- dry needling op de plaats van de pijn om te kijken er daarmee een drukpunt verholpen kan worden.
je kunt thuis met een tennisbal of een golfbal de dry needling een beetje nadoen. Masseren en ronddraaien op de pijnlijke plek. Pijngrens in de gaten houden en steeds een beetje steviger. Na afstemming van de fysiotherapeut uiteraard.
Heb ook al bijna 2 week rust genomen en ook dit mocht niet baten. Schoenplaatjes ook op alle mogelijke manieren geprobeerd.
Ik heb thuis inderdaad zown ding voor triggerpoints. Maar volgens de fysio liggen de triggerpoints in mijn heup te diep om met massage bij te komen. Ik heb echt wel vertrouwen in mijn fysio alleen wordt nu langzaamaan beetje moedeloos.
Biking is Living!