Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Iemand ervaring met Schwalbe X-One banden ?

bartg
Forum-lid

bartg 09 nov 2016 15:02

Crossers aller landen ;)

Ik weet dat de Challenge Griffon dé referentie is onder de betere crossvouwbanden, maar lees tegelijk overal dat ze om heel wat velgen moeilijk te monteren zijn. Niet echt ideaal als je in de winter lek rijdt en met koude vingers even een nieuw binnenbandje moet steken...
De Schwalbe X-One schijnt ook een goeie allround band te zijn en heel wat makkelijker te monteren. Redelijk wat positieve commentaar op internet... Maar is er hier iemand op het forum die er echt praktijkervaring mee heeft ? Dan lees ik dat graag. Alvast bedankt.
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral

Storm-biker
Forum-lid

Storm-biker 09 nov 2016 18:12

Ik heb de Vittoria Cross XG, zo goed als zelfde profiel als de Griffo en gaat zonder problemen op verschillende velgen.

piti
Forum-lid

piti 09 nov 2016 19:50

Volgens mij is er geen betere band dan de Challege Grifo bij lekrijden. Ik kan zelfs zonder bandenlichters de band van de velg halen. Montage van een nieuwe binnenband is daarna ook zeer makkelijk.

ernste
Forum-lid

ernste 14 nov 2016 16:00

Ik ben pas dit seizoen begonnen met crossen, dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar tot nu toe erg tevreden over de grip en comfort van mijn tubeless setup met de X-One. Nog geen significante burps ervaren bij een druk van 1.8bar op een rijdersgewicht van 90kg. Ook op de weg of gravel gaan ze prima, alhoewel ik wel het idee heb dat ze daar behoorlijk snel van slijten.

heinrich-gs
Forum-lid

Gebruikersavatar heinrich-gs 15 nov 2016 19:39

piti schreef:Volgens mij is er geen betere band dan de Challege Grifo bij lekrijden. Ik kan zelfs zonder bandenlichters de band van de velg halen. Montage van een nieuwe binnenband is daarna ook zeer makkelijk.
+1, hier dezelfde ervaring.
Bliede met mien fietse

Plaats reactie