Wielerseizoen 2017
Kleinere ploegen in de pro-tour. http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2827985 Lefevre vindt het maar niks..
-
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
De veiligheid zal er door verbeteren omdat het aantal teams hetzelfde blijft en dus het het peloton dus 11% resp. 12.5% kleiner wordt.sloeren schreef:Kleinere ploegen in de pro-tour. http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2827985 Lefevre vindt het maar niks..
Het argument van aantrekkelijkheid van de koersen is afwachten. De meest kapitaalkrachtige ploegen gaan in de koers indien nodig nog meer dan nu al het geval is hulp kopen. Dat maakt het voor ons kijkers wel leuker omdat het niet openlijk gebeurt en dus het speculeren daarover kan toenemen. Maar die toegevoegde waarde zal weer snel verdwenen zijn want het zal niet lang duren dat de grote ploegen met satelietploegen op de proppen komen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Tja, je had ook het aantal motoren en volgauto's een beetje kunnen beperken.
In plaats van 200 man, willen er nu maar 180 vooraan rijden. Meeste heftige crashes zitten altijd in de eerste helft van het peloton. Hoop maar dat de aannames over attractievere wedstrijden gaat uitkomen.
In plaats van 200 man, willen er nu maar 180 vooraan rijden. Meeste heftige crashes zitten altijd in de eerste helft van het peloton. Hoop maar dat de aannames over attractievere wedstrijden gaat uitkomen.
Hooguit een klein beetje minder controle in de sprintwedstrijden/etappes. In een klassieker of bergrit liggen die renners die nu afvallen er toch bij de eerste klim waar wordt doorgetrokken af. Een paar anderen die in de finale geen rol kunnen spelen zullen eerder bidons moet gaan halen en eventueel op kop rijden maar het kan ook zijn dat de ploegleiders meer rare capriolen in de volgwagens gaan uithalen om dat op te vangen.
Verder hebben er ook minder ploegen iemand over om mee in de ontsnapping te zitten. Het hele idee staat of valt dus nog steeds met de vraag hoeveel ploegen zichzelf kanshebber op een podiumplaats vinden of een top tien als doel hebben. We zullen het zien maar ik had liever gehad dat ze er nog wat meer af hadden gehaald en eventueel wat extra ploegen zouden toelaten.
Verder hebben er ook minder ploegen iemand over om mee in de ontsnapping te zitten. Het hele idee staat of valt dus nog steeds met de vraag hoeveel ploegen zichzelf kanshebber op een podiumplaats vinden of een top tien als doel hebben. We zullen het zien maar ik had liever gehad dat ze er nog wat meer af hadden gehaald en eventueel wat extra ploegen zouden toelaten.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
Zoals bijna altijd heeft Lefevere natuurlijk wel gelijk.sloeren schreef:Kleinere ploegen in de pro-tour. http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2827985 Lefevre vindt het maar niks..
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40125
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Lefevre zou überhaupt niet eens meer in de buurt van een wielerploeg mogen komen. Dus per definitie heeft hij geen mening waar men naar zou moeten luisteren. Een van de grootste gluiperds in de wielerwereld.
Less is bore
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
http://nos.nl/artikel/2145152-een-renne ... toren.html
plugge heeft wel een punt: ploegen zijn al - groot en deels - samengesteld op 1 renner meer in de grote rondes. Of dit nu 90 banen is de vraag natuurlijk, maar contracten zijn al afgesloten op basis van de huidige stand van zaken.
plugge heeft wel een punt: ploegen zijn al - groot en deels - samengesteld op 1 renner meer in de grote rondes. Of dit nu 90 banen is de vraag natuurlijk, maar contracten zijn al afgesloten op basis van de huidige stand van zaken.
Opzet van nieuwe 3 daags evenement voor volgend jaar, mede in Nederland: http://www.1limburg.nl/beste-wielerploe ... xt=default
Ik ben benieuwd of één mannetje minder echt een groot verschil gaat maken voor het koersverloop en/of het kijkplezier.
In de praktijk halen ze natuurlijk de minst sterke man er uit, waar misschien toch al niet al te veel van af hing.
Voor jonge talenten die zich nog moeten bewijzen in de grote rondes is het wel een stuk ingrijpender, want die vallen eerder buiten de boot.
Ik was eerder voorstander van meer ploegen van nog minder renners per ploeg.
In de praktijk halen ze natuurlijk de minst sterke man er uit, waar misschien toch al niet al te veel van af hing.
Voor jonge talenten die zich nog moeten bewijzen in de grote rondes is het wel een stuk ingrijpender, want die vallen eerder buiten de boot.
Ik was eerder voorstander van meer ploegen van nog minder renners per ploeg.