Ventoux, de film
- plantagenet
- Forum-lid
Zit de film nu te kijken (via replay tv). Uitzending was vanavond op NPO3. Leuke film volgens mij....heb vooralsnog nog maar 10 min gezien
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
en de kwisvraag van vandaag; welke fietsen zien we hier?
ik herken mijn Storck, hoor de Jong over een Pegoretti, maar die andere twee (2014) fietsen?
Mees? bestaat dat nog, en is die laatste een Canyon?
wie t weet mag t zeggen
prettige kerst…..aardige film voor een Ventoux-fan...
ik herken mijn Storck, hoor de Jong over een Pegoretti, maar die andere twee (2014) fietsen?
wie t weet mag t zeggen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vond het prima vermaak voor tijdens een vlucht naar Tokio. Inderdaad leuke herkenningspunten, je blijft continue alert 'waar is dit'?
Less is bore
Vond de film stukken minder dan het boek. De vriendschappen zijn in de film IMHO vrij oppervlakkig verbeeld; in het boek komt dit stukken beter uit de verf.
Het boek vond ik dus wel goed, ondanks het feit dat ik BW een enorme paardenlul vind.
Het boek vond ik dus wel goed, ondanks het feit dat ik BW een enorme paardenlul vind.
Eens met Havana. Vond het boek goed. De film had ik me destijds op verheugd, maar die vond ik een tegenvaller. Kan dan weer wel genieten van alle plaatjes in die mooie omgeving, de herkenningspunten etc.
Het enige leuke vond ik het feit dat het vijftal in de jaren '80 op camping "Les trois Rivieres"te Entrechaux verbleef waar ik in 2011 ook was.
Verder niet veel aan, niet voor fietsers en niet qua verhaal.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- robbebopper
- Forum-lid HC
havana schreef:Vond de film stukken minder dan het boek. De vriendschappen zijn in de film IMHO vrij oppervlakkig verbeeld; in het boek komt dit stukken beter uit de verf.
https://www.youtube.com/watch?v=GFky2NIRtsE
Ook de opnames van de camping van later zijn op Les trois Rivières opgenomen.Keezx schreef:Het enige leuke vond ik het feit dat het vijftal in de jaren '80 op camping "Les trois Rivieres"te Entrechaux verbleef waar ik in 2011 ook was.
Ik reed tijdens de opnames van de jonkies op de weg waar de opnames waren. Later zijn we nog naar de opnames bij Les trois Rivières geweest. Meneer Jans is ook nog te zien in de film als figurant.
Ondanks dat ik veel plekken van de opnames ken, vond ik het boek ook leuker.
-
- Forum-lid
Ik vond het boek ook leuker. Vond het wel apart dat zoiets belangrijks als het ongeluk anders is in de film dan in het boek.
Maak joe woar
Was een Storck, Pegoretti,Mees en een Trek. Uitgezonderd de Trek waar Wim Opbrouck op reed waren het allemaal hun persoonlijke fietsen.avic schreef:en de kwisvraag van vandaag; welke fietsen zien we hier?
wie t weet mag t zeggen
Dank,
mijn laatste uurtje kerstverlof en jawel, opgelost?! Die Trek klopt dan wel; lijkt me geen persoonlijke keus van de fietser, wel een prima allemansvriend
BertV
in bezit van een Trek, Storck, Rocky mountain, Santos en binnenkort WIND 25
mijn laatste uurtje kerstverlof en jawel, opgelost?! Die Trek klopt dan wel; lijkt me geen persoonlijke keus van de fietser, wel een prima allemansvriend
BertV
in bezit van een Trek, Storck, Rocky mountain, Santos en binnenkort WIND 25