GPS routes delen
Ik zie in dit topic meermaals de vraag voorbij komen of er in een bepaalde omgeving leuke routes zijn te vinden. Ook ik zoek regelmatig op het internet naar mooie routes als ik op vakantie ga.
Een tijd geleden heb ik een site gemaakt waar ik mijn eigen gefietste routes bij houdt en deel.. Al langer was ik aan het denken om deze ook toegankelijk te maken voor anderen. Nu ik de laatste tijd weer meer vragen over routes voorbij zie komen heb ik de koe maar bij de horens gepakt en alles voor elkaar gemaakt om dit mogelijk te maken.
Wil je dus routes delen kan dat vanaf nu ook mijn site. Voor de link, zie onder in dit bericht. je kunt bij het delen van informatie over de route zo ver gaan als je zelf wilt. Natuurlijk kun je dit ook op heel veel anders sites doen, ik bied gewoon een extra mogelijkheid. Ik pretendeer daarbij niet beter of slechter te zijn dan de anders sites.
Mijn insteek is echter wel zonder commercieel belang en puur hobbymatig. Je zult dus geen reclame zien op mijn site, en het enige doel is GPS routes delen. Af en toe schrijf ik een item voor de blog, maar dat is al weer een tijdje geleden. Zo lang de kosten binnen de perken blijven wil ik dit op deze manier blijven doen.
Reacties op dit topic zijn van harte welkom.
Een tijd geleden heb ik een site gemaakt waar ik mijn eigen gefietste routes bij houdt en deel.. Al langer was ik aan het denken om deze ook toegankelijk te maken voor anderen. Nu ik de laatste tijd weer meer vragen over routes voorbij zie komen heb ik de koe maar bij de horens gepakt en alles voor elkaar gemaakt om dit mogelijk te maken.
Wil je dus routes delen kan dat vanaf nu ook mijn site. Voor de link, zie onder in dit bericht. je kunt bij het delen van informatie over de route zo ver gaan als je zelf wilt. Natuurlijk kun je dit ook op heel veel anders sites doen, ik bied gewoon een extra mogelijkheid. Ik pretendeer daarbij niet beter of slechter te zijn dan de anders sites.
Mijn insteek is echter wel zonder commercieel belang en puur hobbymatig. Je zult dus geen reclame zien op mijn site, en het enige doel is GPS routes delen. Af en toe schrijf ik een item voor de blog, maar dat is al weer een tijdje geleden. Zo lang de kosten binnen de perken blijven wil ik dit op deze manier blijven doen.
Reacties op dit topic zijn van harte welkom.
Kijk op gpsies.com. Daar is van alles te vinden
http://www.gpsies.com/#10_52.0832977294 ... 5_hikebike
Bianchi Intenso met Potenza, met Scirocco
Cube streamer 2008, Ultegra 6603, Ksyrium Equipe 2011
Cube streamer 2008, Ultegra 6603, Ksyrium Equipe 2011
-
- Forum-lid
Mooi initiatief, Ad. Het ziet er overzichtelijk uit. Ik ga het zeker in de gaten houden!
Deze site is voor een specifieke doelgroep t.o.v gpsies.wknaap schreef:Kijk op gpsies.com. Daar is van alles te vinden
Ik doe mee Ad door route's te delen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
@nijkie en @Walter G,
Top.
Weet dat ik bij het schrijven van de documentatie geprobeerd heb een mix te vinden tussen de juiste informatie geven en niet te veel beschrijven. Dat is vanuit mijn eigen ervaring gedaan.
Als jullie vragen hebben hoor ik het wel. Aanpassingen aan de documentatie zijn snel gedaan.
@wknaap,
GPSIES ken ik ook en ik heb er ook wel eens routes van gebruikt. Ik wil niet concurreren met gpsies, maar de site wel specifiek op fietsen richten, de routes sneller toegankelijk maken, maar vooral ook de detailinformatie beter structureren.
Top.
Weet dat ik bij het schrijven van de documentatie geprobeerd heb een mix te vinden tussen de juiste informatie geven en niet te veel beschrijven. Dat is vanuit mijn eigen ervaring gedaan.
Als jullie vragen hebben hoor ik het wel. Aanpassingen aan de documentatie zijn snel gedaan.
@wknaap,
GPSIES ken ik ook en ik heb er ook wel eens routes van gebruikt. Ik wil niet concurreren met gpsies, maar de site wel specifiek op fietsen richten, de routes sneller toegankelijk maken, maar vooral ook de detailinformatie beter structureren.
Helaas ondersteunt de module om routes te tonen alleen gpx of kml. Dat is de enige module die ik heb gekocht. Ik zal de maker eens vragen of hij dit voorzien heeft voor de nabije toekomst.nijkie schreef:Net geregistreerd en de site bekeken.
Bij data staat gpx/kml in mijn geval heb ik veel in tcx staan heb geprobeerd te uploaden maar krijg een error.
Je kunt een tcx wel eenvoudig vertalen naar gpx. Via google is dat snel te vinden. Welke software gebruik je om die tcx te maken of downloaden? In veel gevallen kun je ook als gpx opslaan of downloaden.
@nijki,
De ontwikkelaar is bezig met wat hij noemt een 'parser' voor tcx files, maar kan nog niet aangeven wanneer deze gereed is. Die kan een tcx file converteren. Komt er dus wel aan.
De ontwikkelaar is bezig met wat hij noemt een 'parser' voor tcx files, maar kan nog niet aangeven wanneer deze gereed is. Die kan een tcx file converteren. Komt er dus wel aan.
Heb net een gpx bestand op je site geplaatst vanuit strava gaat ook prima.asmeets schreef:@nijki,
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Top,nijkie schreef:Heb net een gpx bestand op je site geplaatst vanuit strava gaat ook prima.
Had hem al gezien. Hij is nu ook gepubliceerd.
Tip: Als je de knop route data onder in het scherm gebruikt komt de standaard info om te vullen in beeld. Kun je extra info toevoegen die ook in beeld komt bij het selecteren van de route op de kaart.