Hoi,
Voor mijn Corima Aero+ wielen gebruik in de gele remblokken van SwissStop. Hier ben ik best tevreden over. Over het algemeen hebben ze een goede remkracht, alleen met nat weer remt het iets minder.
De remblokken zijn bijna op (versleten) en ik heb thuis nog een setje Shimano remblokken voor carbon velgen liggen. Ik dacht me te herinneren dat ik op dit of een ander forum een keer heb gelezen dat het rubber van de Shimano blokken te hard is en de Corima velgen kan beschadigen. Daarom vraag ik me af of het verstandig is om deze blokken te gebruiken of dat het beter is om opnieuw een setje SwissStop te kopen.
Wie heeft ervaring met deze combinatie?
Remblokken Corima Aero+
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
die shimano dingen remmen bij droog weer helemaal niet, laat staan in de regen.
heb doodsangsten uitgestaan met die dingen.
nu dolblij met swisstop yellow
heb doodsangsten uitgestaan met die dingen.
nu dolblij met swisstop yellow
-
- Forum-lid
van tuyl schreef:corima heeft volgens mij zelf ook remblokken
Klopt. Die heb ik gehad, maar ze piepen soms enorm en nog erger, ze schieten wel eens los. Geen idee waarom, misschien verkeerd gemonteerd, maar het gaf me geen veilig gevoel.
-
- Forum-lid
@klaas-kippegaas
Dan ga ik maar weer een setje SwissStop yellow kopen
Dan ga ik maar weer een setje SwissStop yellow kopen
-
- Forum-lid
EdwinPauli schreef: Dan ga ik maar weer een setje SwissStop yellow kopen
Ik zou kiezen voor Lightweight Swissstop blokken voor carbon ( grijs ).
Deze geven op zeker geen gele streep op je velgen.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid
campa=super schreef:EdwinPauli schreef: Dan ga ik maar weer een setje SwissStop yellow kopen
Waar koop je de lightweigt versie? Op google kan ik alleen de yellow SwissStop vinden.
-
- Forum-lid
vincentvis schreef:campa=super schreef:EdwinPauli schreef: Dan ga ik maar weer een setje SwissStop yellow kopen
Waar koop je de lightweigt versie? Op google kan ik alleen de yellow SwissStop vinden.
Je vind ze onder andere hier
Als je in staat bent voor remblokken ongeveer 60 euro neer te tellen zijn ze van jou. Je kunt ook nog even googlen op Lightweight brake pads.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Hoi,
Da's een kwestie van afregelen en te nieuw zijn.
Los komen ze niet tenzij je al remmend achteruit beweegt (Campa)....
Persoonlijk heb ik graag remmen en remblokken die perfect voorspelbaar zijn. Je voelt je veiliger.
Corima blokjes zij in mijn ogen nagenoeg perfect tot je in de gutsende regen rijdt.
Als iemand nu remblokjes kent die onder die omstandigheden wel perfect doseerbaar remmen icm carbonvelgen...??
Vaak vergeten zijn de Campa remblokken voor carbonvelgen. Echt wel goed.
Ciao,
EdwinPauli schreef:van tuyl schreef:corima heeft volgens mij zelf ook remblokken
Klopt. Die heb ik gehad, maar ze piepen soms enorm en nog erger, ze schieten wel eens los. Geen idee waarom, misschien verkeerd gemonteerd, maar het gaf me geen veilig gevoel.
Da's een kwestie van afregelen en te nieuw zijn.
Los komen ze niet tenzij je al remmend achteruit beweegt (Campa)....
Persoonlijk heb ik graag remmen en remblokken die perfect voorspelbaar zijn. Je voelt je veiliger.
Corima blokjes zij in mijn ogen nagenoeg perfect tot je in de gutsende regen rijdt.
Als iemand nu remblokjes kent die onder die omstandigheden wel perfect doseerbaar remmen icm carbonvelgen...??
Vaak vergeten zijn de Campa remblokken voor carbonvelgen. Echt wel goed.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
fdegrove schreef:Vaak vergeten zijn de Campa remblokken voor carbonvelgen. Echt wel goed.
Mag ik stellen dat de meningen hierover verdeeld zijn?
Op het vlakke geen problemen, maar in de bergen toch liever Swissstop Lightweight.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders