Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Flashbacks

joeblade
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 jan 2016 15:26
Locatie: Amsterdam

joeblade 10 jan 2017 17:30

Ik fiets nu ongeveer 2 jaar met veel plezier maar merk iets geks op. Ik heb flashbacks naar bochten, stukken terrein, paden, uitzicht, etc. Kleine flitsen van een route die ik heb gereden.

Dit begon 4 maanden nadat ik ben begonnen met echt fietsen en is nooit weggegaan. Het gebeurt op de gekste momenten, tijdens gesprekken die me helemaal niet doen denken aan fietsen, momenten dat ik achter mijn computer aan het werk ben. Vaak ook met een soort context/lading/gevoel van hoe ik op dat moment aan het fietsen was. (moe / blij / zwaar / koud / etc ). misschien 1/10 van een seconde duurt het.

Is dit iets dat anderen ook hebben? Ik heb er niet echt problemen mee, ik functioneer prima maar het is wel iets nieuws voor me. soms tot 10 keer per dag zie ik relatief helder plaatje van stuk route. Als ik het expres probeer te doen (me op een stuk route concentreer en probeer beeld te vormen dan zie ik het nooit zo helder. (Ik ben niet echt een visueel denker geloof ik)

Normaliter heb ik er niet echt problemen mee, maar op het moment heb ik mezelf een winterstop opgelegd. (ivm verkoudheid, zout op de weg, andere excuses) en al die ... ? herinneringen? maken het wachten op beter weer best zwaar.

Anyways, iets voor onder de kop ben ik gek of is dit voor iedereen zo?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16238
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 jan 2017 17:46

Een topic over buitenaards leven en Ufo's misschien? :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 10 jan 2017 17:58

Gewoon een deja vu.
Maak joe woar

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 11 jan 2017 09:37

Een deja vu? Dan wordt op dat moment de Matrix herprogrammeerd..
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16532
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 jan 2017 09:55

Misschien iets minder doping gebruiken?

Wat vooral vreemd is als je dit niet van andere leuke/intensieve dingen hebt maar alleen van fietsen. Dat kan twee dingen betekenen: Je hebt naast het fietsen een heel saai leven of je vind fietsen heel erg leuk.
Campagnolo Ultra Dork

joeblade
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 jan 2016 15:26
Locatie: Amsterdam

joeblade 11 jan 2017 11:12

Hehe ja dat is waarom ik het nogal apart vind, ik zou verwachten dat ik dit ook met andere situaties zou hebben, maar dus niet. Ik vind fietsen wel enorm leuk en ik ben er uren aan een stuk mee bezig, ook als ik niet aan het fietsen ben ben ik dingen aan het opzoeken / routes aan het plannen, etc. dus misschien dat dat invloed heeft.

En wie weet :D kan best zijn dat de monotonie die gebroken wordt, (werk,eten,slapen,werk,eten,slapen,werk,eten,FIETSEN BOCHT HEUVEL ROUTE KRUISING FIETSEN NATUUR,rusten,slapen,werk,eten,slapen) het extra intens maakt.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 11 jan 2017 11:56

Kennelijk zet het fietsen je hersenen wel aan het werk? :)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
R3x
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:13

Gebruikersavatar R3x 11 jan 2017 13:03

Ik heb het ook wel eens, niet op van die random momenten als jij maar meestal als ik uitrust. En dan vaak als ik een route heb gefietst waarvan ik denk dat ik 'm nog wel eens ga fietsen. Misschien zijn de hersenen op dat moment bezig met het herschikken van informatie. Van het korte naar het lange termijn geheugen ofzo... een soort GPS update zeg maar. :D
Niet lullen maar fietsen!

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 11 jan 2017 13:09

Ik heb het ook af en toe, maar zeker niet 10 keer per dag. Ik denk dat R3x wel gelijk heeft, het zal toch een soort informatieverwerking zijn.

Wat ik ook vaak heb als ik een route voor de 2e of 3e keer fiets, dat ik me van te voren niet precies kan inbeelden hoe ik ook alweer moet fietsen, maar als ik dan gewoon vertrek, ik telkens bij de beslismomenten het weer precies weet. Een beetje hetzelfde als het zingen van een liedje, dat de tekst je pas te binnen schiet als je het daadwerkelijk aan het zingen bent.

Plaats reactie