Nu het weer begint te sneeuwen ed ben ik toch aan het nadenken over een Tacx. Zeker nu je steeds meer Swift ritjes op Strava voorbij ziet komen. Lijkt me best leuk.
Nu woon ik alleen in een huis uit de jaren 30 met houten vloeren. Ooit heb ik een roeimachine gehad op zolder, dat was geen succes met de herrie en resonantie door de vloeren heen.
Heeft iemand ervaring met de Neo icm houten vloeren?
Het schijnt dat ze niet zo veel herrie maken maar trillen ze ook niet door de vloer heen?
Ben benieuwd naar de ervaringen.
Gr,
Rob
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tacx Neo icm Houten vloer in oud huis
- Robdebruin
- Forum-lid
Laatst gewijzigd door Robdebruin op 14 jan 2017 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite
2009 Gazelle City Lite
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb een Neo en is totaal niet te vergelijken met een traditionele tacx is ie muisstil.
Het werkt met magneten en verder geen weerstandsdelen of een sneldraaiend rolletje. Mijn fok zou zijn dat het icm een dikke mat prima kan.
Het werkt met magneten en verder geen weerstandsdelen of een sneldraaiend rolletje. Mijn fok zou zijn dat het icm een dikke mat prima kan.
Less is bore
- Matthijs1973
- Forum-lid
tenzij je in swift over de houten bruggetjes gaat en planken in het metro station....dan trilt de Neo ook en dat ga je beneden horen Ik heb de Neo sinds een paar weken en in vergelijking met de Genius is het een oase van rust. Mat eronder (let op dat je de brede versie hebt) en het moet helemaal goed gaan.
Is dat trillen ook uit te zetten in de neo? Ben ook op zoek naar een andere trainer twijfel tussen de tacx neo en de elite drivo .Matthijs1973 schreef:tenzij je in swift over de houten bruggetjes gaat en planken in het metro station....dan trilt de Neo ook en dat ga je beneden horen Ik heb de Neo sinds een paar weken en in vergelijking met de Genius is het een oase van rust. Mat eronder (let op dat je de brede versie hebt) en het moet helemaal goed gaan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, roadfeel kun je heel simpel aan/uit zetten. Volgens mij is de Neo nu een van de stilste trainers die er is.
Less is bore
-
- Forum-lid
Gelukkig wel uit te zetten, vind het niets toevoegen. Dacht eerst dat ik een foutieve trainer had.
-
- Forum-lid
Het simuleren van het wegdek is een leuke toevoeging, zeker in Zwift. Maar geen noodzaak natuurlijk uitzetten is eenvoudig. Maar hou er rekening mee dat alle trainers geluid maken. De Neo is zeker de stilste die er is en een enorm verschil met de trainers waarbij je je wiel erin laat zitten. Ik ben er heel enthousiast over en het zorgt er echt voor dat ik deze winter veel, maar dan ook veel meer fiets als ooit tevoren in de winter.
Ook het fietsen van 2-3 uur achter elkaar is geen probleem meer, icm Zwift.
Ook het fietsen van 2-3 uur achter elkaar is geen probleem meer, icm Zwift.
Je kan ook kijken naar de STAC Zero Trainer, die werkt met grote magneten.
https://www.dcrainmaker.com/2016/06/sta ... ainer.html
- Robdebruin
- Forum-lid
Wonderlijk ding zeg. Zou het echt werken?DDX schreef:Je kan ook kijken naar de STAC Zero Trainer, die werkt met grote magneten.
Dank iig voor het meedenken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2009 Gazelle City Lite
2009 Gazelle City Lite