Ik heb sinds kort een hartslagmeter, en ik wil graag wat meer en effectiever trainen. ik kan 3 keer tot uiterlijk 4 keer per week trainen. nu was mijn vraag hoe ik deze trainingen het beste in kan delen. bijvoorbeeld 2 intensieve (75% - 85% van me max hartslag) en dan 1 extensieve training (65% - 75%).
om moet ik meer extensieve langere trainingen doen dat de wat kortere intensieve trainingen?
naast de trainingen op de racefiets fiets ik elke dag ongeveer 1,5 uur op de stadsfiets.
Als jullie suggesties hebben hoor ik het graag!
groet.
Advies indeling trainingen
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
mijn doelen zijn om harder te fietsen met het toeren, hoger gemiddelde zodat ik ook een groep hoger kom uiteindelijk wil ik kijken of ik wedstrijden kan rijden. ik weet dat dat een stuk weg is maar dit zijn mij doelen. als ik nu 50 km ga toeren ligt mijn gemiddelde rond de 31
groet
groet
Doe eerst eens een goede test om je maximale hartslag en omslagpunt te leren kennen. Er zijn vuistregels voor maar het is toch erg individueel. Je kunt hiervoor terecht bij een sportmedisch adviescentrum. Neem dan de uitgebreide keuring met inspanningstest. Het is erg leuk om te doen en meestal wordt dit ook nog door je zorgverzekeraar vergoed.
Trainingsvormen waar je aan kan denken om je snelheid te verhogen zijn verschillende varianten van intervaltrainingen. Maar deze kan je op allerlei manieren doen, zowel intensief als extensief met de verschillende vormen training je verschillende energieleverende systemen. Vaak krijg je vanuit deze test trainingsadviezen mee van de sportarts en er zijn ook goede boeken over.
Trainingsvormen waar je aan kan denken om je snelheid te verhogen zijn verschillende varianten van intervaltrainingen. Maar deze kan je op allerlei manieren doen, zowel intensief als extensief met de verschillende vormen training je verschillende energieleverende systemen. Vaak krijg je vanuit deze test trainingsadviezen mee van de sportarts en er zijn ook goede boeken over.
-
- Forum-lid
heb je een voorbeeld van zo'n boek of trainingsvorm?
en bedankt voor het advies.
en bedankt voor het advies.