Wordt weer eens tijd voor een nieuw pakje voor komende zomer.
Daarnet las ik over Vermarc, goede reacties op de zemen en materialen/afwerkingen.
Ook netjes geprijst, wat ik er zo van zie.
Ik heb nu Castelli en Assos broeken. Ben 173 cm lang en woog (toen ik die kocht) ongeveer
77 kg.
Inmiddels weeg ik 71 a 72 kg (goedkoper dan een lichtgewicht fiets )
Castelli en Assos heb ik in L.
Hoe valt Vermarc ? Italiaans?
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
Hi vermarc wordt volgens mij in Italie geproduceerd.
vanuit de club hebben wij ook vermarc en moet zeggen dat het echt niet onder doet voor een castelli.
de maten zijn als het goed is vergelijkbaar met een castelli.
Wij hebben ook Vermarc kleding vanuit de club en het is echt zeer goed spul.
Volgens mij wordt het gewoon in Belgie gemaakt. We halen de kleding altijd zelf op daar, en ontwerpen het ook daar samen.
Al verscheidene Vermarc spullen gehad. Steeds zeer tevreden van. De wielerkledij van mijn werkgever (ook andere sportzaken), komen trouwens ook van daar.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)
marcvmegroot schreef:Wij hebben ook Vermarc kleding vanuit de club en het is echt zeer goed spul.
Volgens mij wordt het gewoon in Belgie gemaakt. We halen de kleding altijd zelf op daar, en ontwerpen het ook daar samen.
Vermarc clubkleding wordt gemaakt in Italië bij Giordana.
In België wordt, behalve de "Vermarc" leiderstruien in Belgische koersen, niets meer geconfectioneerd door Vermarc.
De accessoires komen meestal uit China.
Dat is merkwaardig. Ik heb twee fietstruien met lange mouw van Vermarc, één van de collectie Flanders Classics, één van Lotto-Soudal van seizoen 2015. Beide truien zijn volgens het etiket 'made in Belgium'. Dus òf Vermarc heeft pas recent de productie van deze goedkopere truien naar China verplaatst, òf men fabriceert dus nog wel bepaalde artikelen in België.
Let wel: het gaat hier niet om de duurdere 'technical jersey' met lange mouw die ook in beide collecties voor komt, die trui wordt inderdaad wel in Italië geproduceerd.
en_voyage schreef:Dat is merkwaardig. Ik heb twee fietstruien met lange mouw van Vermarc, één van de collectie Flanders Classics, één van Lotto-Soudal van seizoen 2015. Beide truien zijn volgens het etiket 'made in Belgium'. Dus òf Vermarc heeft pas recent de productie van deze goedkopere truien naar China verplaatst, òf men fabriceert dus nog wel bepaalde artikelen in België.
Let wel: het gaat hier niet om de duurdere 'technical jersey' met lange mouw die ook in beide collecties voor komt, die trui wordt inderdaad wel in Italië geproduceerd.
Het grote magazijn van Vermarc zit in Rotselaar.
Hier ontwerpen ze ook de kledij en maken ze de "papieren" voor de sublimatie via zeefdruk.
Vroeger werden deze papieren dan naar Italië opgestuurd, ik neem aan dat ze ondertussen ook volledig zijn overgeschakeld op rechtstreeks "electronisch printen op de stof"
Vermarc heeft enkel nog een (klein) confectie atelier in de buurt van Zottegem en daar wordt heel zeker geen "serie-kleding" gemaakt.