Grote zadeltas
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om komend seizoen flink wat lange tochten (150+) te maken en ik wil daarom graag een wat grotere zadeltas kopen. Ik heb nu een kleine zadeltas met hierin 1 binnenband en bandenlichters, maar ik wil graag een zadeltas waarin ik 2 binnenbandjes, bandenlichters, een regenjasje en een paar repen kwijt kan. Ik wil uiteraard niet met een te grote koffer rond gaan rijden, dus ik ben op zoek naar de kleinste zadeltas waarin de spullen past. Iemand tips of ideeën?
Ik ben van plan om komend seizoen flink wat lange tochten (150+) te maken en ik wil daarom graag een wat grotere zadeltas kopen. Ik heb nu een kleine zadeltas met hierin 1 binnenband en bandenlichters, maar ik wil graag een zadeltas waarin ik 2 binnenbandjes, bandenlichters, een regenjasje en een paar repen kwijt kan. Ik wil uiteraard niet met een te grote koffer rond gaan rijden, dus ik ben op zoek naar de kleinste zadeltas waarin de spullen past. Iemand tips of ideeën?
-
- Forum-lid
Ik heb de TOPEAK MEDIUM AERO WEDGE PACK hier passen 2 binnenbanden in en bandenlichters. Ik heb ook nog een minitool mee. Een regenjasje steek ik in mijn achterzak als er serieus regen voorspel word.
- devriesman
- Forum-lid
Decathlon 700. Echt een prima zadeltasje, €20,00
Ik heb er wat jij noemt inzitten. Mijn regenjas is een Castelli Muur, niet bepaald een super klein model.
En als ik echt ver ga fietsen en 10 boterhammen meeneem heb ik een grote tas van Giant. Zo'n tas die al die bikepackers ook aan hun zadel hebben hangen.
Ik heb er wat jij noemt inzitten. Mijn regenjas is een Castelli Muur, niet bepaald een super klein model.
En als ik echt ver ga fietsen en 10 boterhammen meeneem heb ik een grote tas van Giant. Zo'n tas die al die bikepackers ook aan hun zadel hebben hangen.
Ik heb die ook (onder anderen) en als je dit doet met je binnenbanden:peterfietser schreef:Ik heb de TOPEAK MEDIUM AERO WEDGE PACK hier passen 2 binnenbanden in en bandenlichters. Ik heb ook nog een minitool mee. Een regenjasje steek ik in mijn achterzak als er serieus regen voorspel word.
https://www.youtube.com/watch?v=XAwOBHwJHPA
past al je andere rommel er ook in.
Ik heb ook de Topeak Wedge Pack Sidekick M (van bij Futurum), die is ongeveer even groot maar veel makkelijk in en uit te laden doordat ie opzij open gaat.
@rttimmers, ik heb zelf een klein tasje voor 2 binnenbanden, bandenlichters, noodplakkers binnen en buitenband en een visitekaarthouder waar ik (voor buitenland) mijn ID-kaart, zorgpas, bankpas en geld in bewaar. mijn multitool past er ook nog bij in, maar dan is hij wel propvol. Mijn regenjas en eten doe ik altijd in mijn achterzak. Zo rijdt ik jaarlijks 15-20 tochten 100-200km. Eten doe ik net als chrissiewizzie tijdens het rijden.
T=100
Dankjewel voor de verschillende tassen! Ik snap dat het regenjasje en repen ook in de achterzakken kan, maar als ik 200 km fiets zonder bevoorrading gaat dit denk ik niet allemaal passen. Vandaar de vraag naar een wat grotere zadeltas
Dat is helemaal not done hé
Zelf steek ik ook 2 biba's, 2 CO2 patronen, multitool, bandenlichters en een slotje in mijn zadeltasje en het eten in mijn achterzakken (als je enkel koeken eet, heb je meer plaats nodig dan met gellekes en kan er echt niets anders meer in mijn zakken bij ritten van meer 150km)
Zelf steek ik ook 2 biba's, 2 CO2 patronen, multitool, bandenlichters en een slotje in mijn zadeltasje en het eten in mijn achterzakken (als je enkel koeken eet, heb je meer plaats nodig dan met gellekes en kan er echt niets anders meer in mijn zakken bij ritten van meer 150km)
Hoe moet dit zadeltasje bevestigd worden? Het lijkt me namelijk prima aan mijn wensen te voldoendevriesman schreef:Decathlon 700. Echt een prima zadeltasje, €20,00
Ik heb zo'n continental etuitje met een binnenbandje 2 bandenlichters en nog een schwalbe mini multitooltje er bij ingepropt onder mijn zadel verstopt; heb me er altijd nog mee gered (ook bij 150 km+)
Eten (en de rest) kan wanneer nodig wel in de achterzakken
Eten (en de rest) kan wanneer nodig wel in de achterzakken
Ik weet dat de stijlpolitie het geen porum vindt, maar ik heb zo Topeak aero strap wedge van 1,3liter.
Genoeg voor biba, Co2-pompje, bandenlichtertjes, multitool en windvestje. Als de expansierits ook open gaat, past er ook een lunchpakketje (o.i.d.) bij.
Koerstruitje doe ik liever geen harde dingen dingen ivm vallen (MTB'er met ervaring, zeg maar).
Genoeg voor biba, Co2-pompje, bandenlichtertjes, multitool en windvestje. Als de expansierits ook open gaat, past er ook een lunchpakketje (o.i.d.) bij.
Koerstruitje doe ik liever geen harde dingen dingen ivm vallen (MTB'er met ervaring, zeg maar).
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent