stomme vraag????
Gisteren een discussie gehad met een kameraad van mij.
Ik rij 75% van de tijd met mijn handen in de beugels en mijn kameraad nooit. Nu stelde hij zich de vraag, en ik eigenlijk ook, of het technisch haalbaar is om het stuur af te zagen vlak onder de shifters???
Ik rij 75% van de tijd met mijn handen in de beugels en mijn kameraad nooit. Nu stelde hij zich de vraag, en ik eigenlijk ook, of het technisch haalbaar is om het stuur af te zagen vlak onder de shifters???
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28 apr 2008 23:36
- Locatie: Breda
- Contact
Waarom zou iemand een stuk van z'n stuur af willen halen? Wat is het beoogde voordeel?
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
Met de handen in de beugels is het veel gemakkelijker remmen. Dus in een groep als het heel hard gaat of als je bergaf rijdt lijkt me dit een betere positie dan met de handen op de shifters.
-
- Forum-lid
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 21 feb 2010 21:04
... maar een D1 training à 2 uur (dus 90 minuten) in de beugels rijden lijkt dan weer he-le-maal niets!
laat mij maar fietsen!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
voetjes 30 schreef:Amclassic-fan schreef:Ze zitten gewoon beide slecht op de fiets, daar zou ik iets aan doen ipv een stuur af te gaan zagen.
En waarom zou ik slecht op de fiets zitten omdat il 75% de beugels vasthou?
Omdat je dat wel zou laten als je diep genoeg zou zitten. Doordat je schijnbaar rechtop zit benut je de mogelijkheden van het racestuur helemaal niet.
@Iemand anders, in het peleton rij je juist met je handen veel op de shifters, dan haak je veel minder snel sturen in elkaar.
kilometervreter schreef:Met de handen in de beugels is het veel gemakkelijker remmen. Dus in een groep als het heel hard gaat of als je bergaf rijdt lijkt me dit een betere positie dan met de handen op de shifters.
Met m'n handen op de shifters blokker ik mijn wielen net zo makkelijk als in de beugels, misschien nog wel makkelijker. Blokkeert het zaakje terwijl je in de beugels zit dan lig je geheid, op de shifters kun je nog wat meer met je gewicht werken en heb je meer overzicht. In een groep zul je mij niet in de beugels vinden. Ik zie het voordeel dan ook minder...
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
-eric- schreef: Met m'n handen op de shifters blokker ik mijn wielen net zo makkelijk als in de beugels, misschien nog wel makkelijker. Blokkeert het zaakje terwijl je in de beugels zit dan lig je geheid, op de shifters kun je nog wat meer met je gewicht werken en heb je meer overzicht. In een groep zul je mij niet in de beugels vinden. Ik zie het voordeel dan ook minder...
Blokkeren noem ik nu niet echt gemakkelijk remmen.