Momenteel rijd ik met een Cannondale CAAD 10 (Sram Red, 3T onderdelen en Zipp 303 CL), maar omdat ik niet meer en wil trainen en wil wedstrijden rijden met 1 fiets, wil ik een pure racer. Bovendien is de Cannondale al een 4 tal jaar oud en rijd ik dit jaar opnieuw een heel jaar competitie (15 à 20000km)
De bedoeling is met de fiets zowel klimkoersen (Ardennen) als op het vlakke te rijden. Omdat ik zelf wel wat kan sleutelen aan fietsen, is mijn oog op volgende online modellen gevallen. Het budget is 4000 euro.
Rose X-Lite Team 3100
+ Potentieel om <6kg te gaan
+ Echte klimfiets
+ Goede reviews
+ Goede service
- Wielen zijn niet top
- Persoonlijk: niet zo'n mooie fiets
Canyon Aeroad CF SLX 8.0 DI2
+ Prachtige fiets
+ Razendsnel
+ Licentiekorting (4399 naar 3899)
+ Wielen
- Minder klimfiets?
- Wielen (heb een set Zipp als wedstrijdwielen dus de meegeleverde Reynolds zijn beetje overbodig)
- Mindere service
Eigenlijk is het meer een keuze tussen Aero frame en een traditioneler frame.
De optie is er ook om mijn Cannondale nog lichter te maken en voor het klimmen te gebruiken en dan de Aeroad voor de vlakkere koersen.
Of hebben jullie nog andere voorstellen? Ik heb even getwijfeld om een CAAD12 te nemen, maar die heb je niet in DI2 (en dat is een vereiste). Een Cannondale Supersix EVO is ook de moeite, maar ja, je krijgt toch meer fiets bij Canyon en Rose voor dat geld.
Rose vs. Canyon vs...
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 mar 2017 12:58
Als je wedstrijden wil gaan rijden heb je waarschijnlijk weinig aan het feit dat je onder de 6 kilo kan komen. En waarom zie je de wielen bij de Rose als minpunt als je bij de Aeroad aangeeft dat de (betere?) wielen alleen maar onnodige kosten zijn?
Als je toponderdelen hebt (en zo zou ik Zipp, 3T en Sram Red wel willen omschrijven), zou ik kijken naar de mogelijkheid een los frame te kopen en hiermee op te bouwen. Eventueel een setje 105 of Rival op de CAAD zetten om als trainingsfiets te (blijven) gebruiken
Als je toponderdelen hebt (en zo zou ik Zipp, 3T en Sram Red wel willen omschrijven), zou ik kijken naar de mogelijkheid een los frame te kopen en hiermee op te bouwen. Eventueel een setje 105 of Rival op de CAAD zetten om als trainingsfiets te (blijven) gebruiken
Met licentiekorting wordt de Canyon qua prijs/kwaliteit wel erg aantrekkelijk. En dat setje wielen dat je over hebt kun je of verkopen of bewaren voor het geval er bij een wedstrijdje een keer wat mis gaat en er een wiel sneuvelt. Het verhaal van de mindere service is inmiddels wel voorbij volgens mij, de jongens in Eindhoven doen enorm hun best, voor grondigere service of garantiegevallen een fiets laten ophalen en terugsturen met UPS werkt prima en snel.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Check nog even die licentiekorting.., Gister was er iemand in het Canyon topic die met dezelfde fiets op 3999 euro uit kwam, incl de korting. Het is maar 100 euro verschil, maar toch.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013