Expander Canyon Endurace CF SL
Net Canyon Endurace CF Sl samen met fietsmaat uit de box gehaald en rijklaar gemaakt. Onduidelijk is waar de expander in de vorkbuis dient te zitten. Stelbout in afdekkapje heeft nl. afstandsbus. Kan er niets van vinden in handleiding. Normaal gesproken behoort expander bovenin te zitten. Iemand ervaring met dit Canyon balhoofdsysteem ?
Balhoofd stel je toch af met dat ilock-systeem? Dat heeft geen normale expander.
Er zit ergens n klein torxsleuteltje bij waarmee je dat afstelt. In dat zelfde zakje zit ook de handleiding.
Er zit ergens n klein torxsleuteltje bij waarmee je dat afstelt. In dat zelfde zakje zit ook de handleiding.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16768
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je kan de topcap ook monteren zonder het afstandbusje.
Op het boutje om de topcap vast te zetten zit niet over de volledige lengte schroefdraad.
Ik heb bij een vriend van mij zijn Endurace, nadat ik de vorkbuis van lengte had gezaagd, de expander laten zakken tot iets meer dan 2 cm onder de bovenkant van de vorkbuis en dan alles vastgezet.
Op het boutje om de topcap vast te zetten zit niet over de volledige lengte schroefdraad.
Ik heb bij een vriend van mij zijn Endurace, nadat ik de vorkbuis van lengte had gezaagd, de expander laten zakken tot iets meer dan 2 cm onder de bovenkant van de vorkbuis en dan alles vastgezet.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Grappig; levert Canyon ze dan ook zonder ilock? Welk model?
Op de mijne (8.0 van vorig jaa) is de vorkbuis leeg. Het dopje bovenop zit er voor de leuk op, maar kan er ook af.
Edit: gaat het om de Disc-variant? Die heeft idd een expander, zie ik. De 'gewone' Endurace dus niet (voor zover ik kan zien).
Toch apart dat Canyon dit soort dingen zo per reeks anders aanpakt
Op de mijne (8.0 van vorig jaa) is de vorkbuis leeg. Het dopje bovenop zit er voor de leuk op, maar kan er ook af.
Edit: gaat het om de Disc-variant? Die heeft idd een expander, zie ik. De 'gewone' Endurace dus niet (voor zover ik kan zien).
Toch apart dat Canyon dit soort dingen zo per reeks anders aanpakt
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Expander dient inderdaad een cm of 2 in de vorkbuis te zitten en bij een losse stuurpen zit zowiezo geen i-lock (meer). Ik heb zelfs bij de h11 cockpit geen i-lock omdat ik een vlakke headsetcap nodig had, de H11 kan ook gewoon met expander worden gemonteerd. Vrijwel alle profs van movistar en katusha rijden op deze manier rond.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Is discvariant. Idd apart dat ze per model ander systeem hebben. In manual wordt wel gesproken over expander in conventionele headset. Over deze versie geen details te vinden. Wel over I-lock. Dit is toch een belangrijk veiligheidsaspect. Blijf het vreemd vinden, bij normale stuurklem zit expander bovaan in vorkbuis , zodat vorkbuis de klemming op punt van stuurhuis beter aan kan. Daarom wordt ook ten zeerste afgeraden om torentje van spacers bovenop stuurklem te zetten. In geval van Canyon zit topcap naar mijn gevoel te hoog boven expander. Nu draai je stuurklem vast op een "holle" vorkbuis.
Waarschijnlijk zit ie juist wat dieper om ervoor te zorgen dat de druk niet aan het open einde van de vorkbuis komt te zitten wat misschien tot inscheuren kan leiden. Denk niet dat er tegendruk nodig is om de vorkbuis te beschermen hoor. Voordeel is ook dat je geen extra aluminium verhoogd randje (2mm) op je vorkbuis van de expander hebt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk