Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Welke spinning fiets voor thuis?

Dedezinho
Forum-lid

Dedezinho 15 apr 2017 23:10

Ik hoop dat ik dit bericht in het juiste deel van het forum plaats, zet het mij aub mocht dat niet het geval zijn ...

Hallo iedereen! Ik heb vlak voor de geboorte van mijn kindje intensief spinning lessen gevolgd (driemaal per week en dit gedurende een jaar of vier). Kindje is nu drie jaar en ik ben er een beetje "uit" ... ik mis het spinnen heel erg maar het ontbreekt me voorlopig aan tijd om in de fitness te geraken. Daarom zou ik graag een spinning fiets aanschaffen voor thuis. Maar, kan er iemand mij zeggen waar ik moet op letten bij de aanschaf ervan? Prijs zou ideaal zijn als het onder de 500 euro kan blijven. Ikzelf ben niet zwaar (47 kg) en klein (1m56). Destijds trainde ik op een LeMond (zo van die oude gele) en die vond ik prima. Het is wel belangrijk dat ie niet teveel lawaai maakt (moet boven naast slaapkamer kindje staan), en niet teveel waggelt ... geen gadgets nodig! Alvast bedankt!

gene
Forum-lid

gene 15 apr 2017 23:42

Vrees dat je voor minder dan 500 € geen goede nieuwe spinbike gaat vinden.
Ik heb over enkele jaren ook zo een gele Lemond 2de hands aangeschaft voor 200 €. Voldoet prima, is erg stabiel, maakt weinig lawaai omdat het riemaandrijving is en heeft een zwaar vliegwiel.
Zo eentje dus: https://www.2dehands.be/sport-fitness/f ... 74414.html

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 16 apr 2017 00:28

Vind je dat echt leuk? Ik schroef nog liever mijn ballen eraf. In Duitsland hebben ze er ook een term voor, hee du, spinner! Lekker rondje buiten, het is weer voorjaar.
Afbeelding

Dedezinho
Forum-lid

Dedezinho 16 apr 2017 00:55

Sieper schreef:Vind je dat echt leuk? Ik schroef nog liever mijn ballen eraf. In Duitsland hebben ze er ook een term voor, hee du, spinner! Lekker rondje buiten, het is weer voorjaar.
Ja ik vind dat écht leuk. Buiten fietsen doe ik ook. Duitse termen interesseren me niet zo ... En ballen heb ik niet, gelukkig!

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 16 apr 2017 01:18

Hahaha, ok veel plezier hoor. Voor mij is het altijd een oefening in pure frustratie dat indoor fietsen.
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 apr 2017 07:06

Schwinn, die zijn hufterproof en simpel te krijgen via MP.

Rob71
Forum-lid

Rob71 16 apr 2017 08:40

Ja ook Schwinn. Het geeft je het meeste het gevoel van een echte fiets. Alleen bij Schwinn moet je voor tweedehands voor die prijs. Maar die dingen slijten amper want er zit amper iets aan. Ik heb zelf voor 350 euro een schwinn gekocht van een paar jaar oud. Niet geroest. Ketting en tandwielen waren nog prima.

Waar woon je in de buurt. Hier in de buurt van den bosch zit een jongen die ze verkoopt. Een normale jongen die je niet belazerd met zooi.

Gr Rob

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 apr 2017 08:51

Heb de mijne van MP, destijds 150 euro voor betaald.

Onderhoud is minimaal. Ketting wat strakker gezet. Dat stelt niks voor. Eventueel vervangen is niet moeilijk, is gewoon een 8-speed ketting.

Trapas is een ISIS van FSA. Niet het beste systeem maar het werkt prima. Vervangen is kinderspel en zal waarschijnlijk niet snel nodig zijn want de boel heeft indoor maar weinig te lijden.

Remblokken (vilt) kun je her en der wel krijgen, heb zelf een setje van eBay gehaald. Nog nooit nodig gehad want ze slijten niet snel.

gene
Forum-lid

gene 16 apr 2017 09:32

In het fitnesscentrum zijn 2 jaar geleden de Lemonds door Schwinn vervangen. Onze ervaringen zijn niet zo positief. Meer problemen, meer onderhoud en ze maken meer lawaai.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 16 apr 2017 14:22

2 jaar geleden voor 25€ een oude Tomahawk van een sportschool gekocht, wat roestplekken op het frame weggewerkt en 2 nieuwe trapaslagers er in en gaan met die banaan.
Totale kosten iets van 40€.
Afgelopen winter 3x gebruikt, maar je hebt in ieder geval wat staan als er behoefte is.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Dedezinho
Forum-lid

Dedezinho 16 apr 2017 21:27

Sieper schreef:Hahaha, ok veel plezier hoor. Voor mij is het altijd een oefening in pure frustratie dat indoor fietsen.
Het is wel iets dat je ofwel super vindt, ofwel haat kan ik me inbeelden :-). Het heeft bij mij ook enkele maanden geduurd maar daarna had ik echt de smaak te pakken, en het had effect op mijn conditie zeker weten.

Dedezinho
Forum-lid

Dedezinho 16 apr 2017 21:31

Bedankt voor de reacties ... ik twijfel wel ... ik ben geneigd te gaan voor iets wat ik ken, de lemond dus ... maar ik ga er nog even over nadenken.

Iemand een idee hoeveel ik voor een tweedehands lemond zou kunnen bieden? Die link naar tweedehands is me wel wat, is ook niet zo heel ver van mijn woonplaats. Ik zou ook aan mijn oude fitness club kunnen vragen of ze die van hun niet verkopen want ik weet dat ze die onlangs ook vervangen hebben ...

Ik woon in BE, den bosch is toch wel ruim twee uur rijden voor mij ... zou de rit wel overwegen maar enkel mocht het echt een goede deal zijn en ik in mijn buurt niets kan vinden.

Plaats reactie