Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sigma Rox 11.0

RMB
Forum-lid

Gebruikersavatar RMB 16 apr 2017 12:06

Goedemiddag allemaal,
Ik ben op zoek naar een nieuwe fietscomputer met de volgende functionaliteiten: hartslag, cadans, hoogte (liefst barometrisch), verbinding met telefoon, simpele navigatie (geen kaart nodig).
De keuze lijkt nu richting de Sigma Rox 11.0 lijkt te gaan. Ik heb nog wel wat vragen, en hoop dat hier ervaringsdeskundigen zijn :)

- Is de Rox11 compatible met Iphone via bluetooth? (IOS10) Iphone doet nog wel eens moeilijk namelijk...
- Accuduur? (zonder strava live segments aan, dat ga ik denk ik toch niet gebruiken)
- Algemeen gebruiksgemak?
- Problemen als er ANT+ sensoren van fietsmaatjes in de buurt zijn?
- Gebruiksgemak om routes in te laden (voor navigatie)? Ook mogelijk met bijv. GoogleMaps?

Uiteraard sta ik open voor alternatieven:)

Ben benieuwd!
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

Sigma Sport - Wilco
Forum-lid

Sigma Sport - Wilco 22 mei 2017 14:29

Beste,

Wilco van Sigma Sport hier, graag wilde ik je vragen beantwoorden:

Ja, de ROX GPS 11.0 is voorzien van Bluetooth en kun je connecten met je smartphone. Je kunt dan o.a. trainingsdata direct uitlezen, Smart Notifiactie aanzetten en gemaakte routes overdragen van telefoon naar ROX 11.0

Accuduur is ca. 13u maar (Strava Live Segments aan maakt niet niet)

ANT+ sensoren moet je eenmalig koppelen aan de ROX 11.0, je kunt dus niet zomaar een signaal van iemand anders 'oppikken'.

Routes inladen kan op verschillen manieren:
- Route maken in Sigma Data Center, we werken met Open Street Map. Daarna kun je deze via USB inladen vanaf PC op je ROX 11.0 of via de Link App op je smartphone naar ROX 11.0
- In Sigma Data Center en de Link App zit GPSies geintegreerd, dit is een community waar je routes kunt delen. Je kunt hier zoeken op een aantal filters (afstand, plaats, MTB of Race ect ect), zit er wat bij, dan kun je die route direct downloaden en inladen op je ROX 11.0.
- Als je een route maakt met een ander programma of download via een site, dan kun je de opslaan als GPX/KML/KMZ-bestand. Deze kun je inlezen in Sigma Data Center en daarna inladen op je ROX 11.0 (via Data Center of Link App). Als je een GPX bestand van een vriend krijgt, kun je die ook inlezen in Data Center en laden op je ROX 11.0. Jouw gereden of gemaakte routes kun je ook exporteren als GPX (of KML of KMZ bestand) en naar anderen versturen.

Mocht je meer vragen hebben laat het gerust weten via wilco.zevenbergen@sigmasport.com

Mvg,

Wilco

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 22 mei 2017 15:59

Het ligt er natuurlijk aan wat je uit wil geven. Qua gebruikersgemak, compabiliteit e.d. zou ik kijken naar een alternatief. Ik zou in ieder geval eens naar de producten van Wahoo kijken. Veel gebruiksvriendelijker is er eigenlijk niet te vinden,

Plaats reactie