Fiets mei 2017 Fiets van het jaar
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 30 apr 2017 08:22
Het magazine Fiets kijk ik altijd naar uit en lees het met zeer veel plezier. Kwalitatief mooie stukken, goede tests. Toch heb ik een puntje van kritiek.
In het bovengenoemde nummer, wordt de Super Six Evo uitgeroepen tot de fiets van het jaar. Ik snap dat. Mooie strakke fiets, mooie componenten, kleurstelling prachtig en ik ga er vanuit dat ie net zo fietst.
Zelf ben ik de eigenaar van zijn goedkopere broertje, ook een plaatje om te zien en fijne eigenschappen, de CAAD 10.
Toch een puntje van kritiek, de CAAD 10 heb ik na 1.5 jaar gedegradeerd tot winterfiets. De enige reden BB30 krakende lagers, om gek van te worden. Alles geprobeerd, terug naar de fietsenmaker, terug naar Cannondale, wat een drama. Zoek op BB30 op het internet en er gaat een wereld voor je open.
In het stukje in de fiets staat letterlijk, 'want iedereen die een standaard SuperSix heeft is daar tevreden over (op krakende bracket-lagers na).'
Hoe kan he dan zo'n fiets, fiets van het jaar maken? Of is dat alleen van toepassing voor de eerste 1000 km?
Gerrit
In het bovengenoemde nummer, wordt de Super Six Evo uitgeroepen tot de fiets van het jaar. Ik snap dat. Mooie strakke fiets, mooie componenten, kleurstelling prachtig en ik ga er vanuit dat ie net zo fietst.
Zelf ben ik de eigenaar van zijn goedkopere broertje, ook een plaatje om te zien en fijne eigenschappen, de CAAD 10.
Toch een puntje van kritiek, de CAAD 10 heb ik na 1.5 jaar gedegradeerd tot winterfiets. De enige reden BB30 krakende lagers, om gek van te worden. Alles geprobeerd, terug naar de fietsenmaker, terug naar Cannondale, wat een drama. Zoek op BB30 op het internet en er gaat een wereld voor je open.
In het stukje in de fiets staat letterlijk, 'want iedereen die een standaard SuperSix heeft is daar tevreden over (op krakende bracket-lagers na).'
Hoe kan he dan zo'n fiets, fiets van het jaar maken? Of is dat alleen van toepassing voor de eerste 1000 km?
Gerrit
Wie betaalt, bepaalt. Ik weet niet of dit in dit geval ook zo was, maar vaak werkt het wel zo bij dit soort competities.
Laatst gewijzigd door havana op 30 apr 2017 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 30 apr 2017 08:22
@chrissiewizzie ik geloof je onmiddellijk. Echter ik vind het onvoorstelbaar dat een merk wat zulke mooie fietsen maakt, dit soort lagers blijft plaatsen. Geef je een paar mille uit voor een fiets, moet je eerst aan de basis gaan knutselen. Ik heb nu 3670 km op een Trek Madone weggetrapt en die fietst nog als dag 1.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40466
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb ook ooit meegedaan aan een test met CX fietsen; erg leuk en leerzaam!! Verschil tussen fietsen is soms enorm.
BB30 is inmiddels door de pers geaccepteerd (incl PF) als zijne de huidige stand van zaken. Lang leve Pinarello die gewoon stug schroefdraad blijft gebruiken.
BB30 is inmiddels door de pers geaccepteerd (incl PF) als zijne de huidige stand van zaken. Lang leve Pinarello die gewoon stug schroefdraad blijft gebruiken.
Less is bore
En DeRosa is gewoon weer teruggegaan, net als Speci bij bepaalde modellen.
Dat is voor velen nog geen half seizoen.....Gerrit1968 schreef:Geef je een paar mille uit voor een fiets, moet je eerst aan de basis gaan knutselen. Ik heb nu 3670 km op een Trek Madone weggetrapt en die fietst nog als dag 1.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Ik ben bang dat er inderdaad enkel gekeken is naar uiterlijk en rij-eigenschappen (life-time warranty?). En dan is zo`n EVO inderdaad lastig te kloppen (rij er zelf 1). Problemen als een waardeloos lager-systeem worden vermoedelijk voor lief genomen (het is de standaard immers) net zoals bijvoorbeeld de idiote levertijden van Canyon regelmatig "vergeten" worden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40466
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
+1
Less is bore
Vandaag voor het eerst naast zo'n krakend monster gereden. Zaten sinds 3 weken nieuwe lagers in. Wat een ramp zeg...
het krakende geklaag van lagers, behoudt mij om een nieuw frame te kopen.
wanneer ik een offer i cant refuse krijg; neem ik wel een BB-systeem als de wheels mfg mee in de kosten.
kan ik ook nog mijn eigen GXP-crank behouden.
colnago doet volgens mij ook niet mee met de PF systemen.
maar italiaans staal staat boven aan mn lijst, ik kan het niet uitleggen.
wanneer ik een offer i cant refuse krijg; neem ik wel een BB-systeem als de wheels mfg mee in de kosten.
kan ik ook nog mijn eigen GXP-crank behouden.
colnago doet volgens mij ook niet mee met de PF systemen.
maar italiaans staal staat boven aan mn lijst, ik kan het niet uitleggen.
pardon, om on-topic te blijven. ik vind de test nogal eeh ja hoe zeg je dat ........
fiets van het jaar, heeft dat een correlatie met meest verkocht exemplaren?
en dat disk gebeuren mogen van mij -punten krijgen! lees artiekel van bon
fiets van het jaar, heeft dat een correlatie met meest verkocht exemplaren?
en dat disk gebeuren mogen van mij -punten krijgen! lees artiekel van bon