bril tot 40 euro - beste prijs/kwaliteitverhouding?
-
- Forum-lid
Mijn ouwe Agu bril (25 jaar geleden gekocht!) heeft de geest gegeven. Ik wil aan een nieuwe bril niet veel meer dan 40 euro uitgeven. Naar welke types/merken zou ik in die prijsklasse moeten kijken?
Eisen zijn simpel: Licht (<30g), grijze of bruine polycarbonaat lenzen, 100% UV-bescherming.
Het budget mag omhoog naar 100 euro als de bril echt goed polariserend is, dan komt hij ook van pas bij een andere hobby (vliegvissen).
Frank
Eisen zijn simpel: Licht (<30g), grijze of bruine polycarbonaat lenzen, 100% UV-bescherming.
Het budget mag omhoog naar 100 euro als de bril echt goed polariserend is, dan komt hij ook van pas bij een andere hobby (vliegvissen).
Frank
ik zou voor de BBB brillen gaan, super licht, wisselbare glazen, ik had een tijdje de variant zonder montuur onder de glazen zeg maar (de bsg-30 geloof ik dat dat is) dat vond ik perfect met achterom kijken (naderende auto's) en naar beneden kijken op de gps. Er zijn in deze prijsklasse zelfs verschillende opties bij hen.
-
- Forum-lid
Dat is ook zo. En voor 6 euro ook een 'echte' fietsbril met 100% uv-protectie bij de Decathlon. Maar ik wil wel een bril waar je de pootjes vaker dan 10 keer open en dicht kan vouwenNee_Nee schreef:Voor een paar euro heb je een veiligheidsbril van de Praxis.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Heb een paar aardige BBB modellen op het oog nu, dank Sieper!
Mijn BBB was ook duurzaam, vooral die BSG 30 weegt helemaal niks en de glazen verwisselen en het zweet er dus even afwassen is ideaal.
alleen bij mij was hij een keer tussen de verwarming gezakt (zat aardig vast) en waren de doorzichtige lenzen beschadigd, en bij een bergwandeling gooide ik een appelkruis wat enthousiast weg en toen lag hij weer op de grond (zat in mijn t-shirt gehaakt). De uv werende lenzen krassen wel snel, maar swa. bril is superlicht maar wel duurzaam. setje nieuwe lenzen vond ik net wat te gortig.
oh ja, en het staaldraadje in de neusbrug zelf (binnenin het rubber) ging wel snel kapot, maar omdat de bril zo licht is maakt dat niet uit. Je kan ze zelfs los bestellen die neusbrugjes bij BBB Nederland.
alleen bij mij was hij een keer tussen de verwarming gezakt (zat aardig vast) en waren de doorzichtige lenzen beschadigd, en bij een bergwandeling gooide ik een appelkruis wat enthousiast weg en toen lag hij weer op de grond (zat in mijn t-shirt gehaakt). De uv werende lenzen krassen wel snel, maar swa. bril is superlicht maar wel duurzaam. setje nieuwe lenzen vond ik net wat te gortig.
oh ja, en het staaldraadje in de neusbrug zelf (binnenin het rubber) ging wel snel kapot, maar omdat de bril zo licht is maakt dat niet uit. Je kan ze zelfs los bestellen die neusbrugjes bij BBB Nederland.
-
- Forum-lid
Heb in die prijscategorie al een paar maal een bril met verwisselbare glazen gehad waarvan het frame het ondanks voorzichtig behandelen, toch snel begaf. Suggestie om 2 brillen te kopen met vaste glazen. Eén met getinte en één met heldere glazen.
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik heb een Bril van BBB met meekleurende glazen was toen niet duur en vind ze superhandig hoef ik niet telkens de glazen te wisselen.
Ghost Nivolet 6LC