Welke carbon wielen?
Ik wil een set full carbon wielen aanschaffen. Ik heb de volgende gezien, allen in de prijsklasse 900-1000 euro. Alleen ik vind het lastig om de juist keuze te maken. Ik koop graag bij een lokale fietsenwinkel ivm service en garantie dingetjes. Alleen de wielen van Mantel moet ik online kopen de rest in de buurt.
- Supra 55 rfc elite
- Mantel 50mm
- Scope f4 of f5
- Miche SWR full carbon 50mm
- Giant SLR 1 Aero Road
Wie heeft er ervaring met een van deze wielen of heeft tips en/of aanbevelingen.
Ik hoor/lees het graag!
- Supra 55 rfc elite
- Mantel 50mm
- Scope f4 of f5
- Giant SLR 1 Aero Road
Wie heeft er ervaring met een van deze wielen of heeft tips en/of aanbevelingen.
Ik hoor/lees het graag!
Beste Koen,
De vraag is denk ik vooral waarom deze wielen die je hebt gezien en wat wil je er mee op vooruit gaan t.o.v. je huidige wielen?
Ga je wedstrijden fietsen? De bergen in? Hoeveel fiets je en wat wil je bereiken?
Persoonlijk heb ik goede dingen gehoord over de wielen van Mantel maar iedereen heeft toch zijn eigen ervaringen dus ik denk niet dat die ene recensie je verder helpt. Kies vooral wat je mooi vindt en waar je een goed gevoel bij hebt. Dan heb je er denk ik meer plezier van.
Voor wat betreft de bandjes, die zou ik pas uitkiezen nadat je de wielen hebt gekozen. Ik zou nooit een set wielen kopen omdat ik graag een bepaald soort banden rij. De banden zijn absoluut secundair wat dat betreft... (maar niet onbelangrijk natuurlijk)
De vraag is denk ik vooral waarom deze wielen die je hebt gezien en wat wil je er mee op vooruit gaan t.o.v. je huidige wielen?
Ga je wedstrijden fietsen? De bergen in? Hoeveel fiets je en wat wil je bereiken?
Persoonlijk heb ik goede dingen gehoord over de wielen van Mantel maar iedereen heeft toch zijn eigen ervaringen dus ik denk niet dat die ene recensie je verder helpt. Kies vooral wat je mooi vindt en waar je een goed gevoel bij hebt. Dan heb je er denk ik meer plezier van.
Voor wat betreft de bandjes, die zou ik pas uitkiezen nadat je de wielen hebt gekozen. Ik zou nooit een set wielen kopen omdat ik graag een bepaald soort banden rij. De banden zijn absoluut secundair wat dat betreft... (maar niet onbelangrijk natuurlijk)
"it doesn get easier you just go faster"
"to compete to win that's all i live for"
Nog steeds niet mee eens. 28 mm geeft niet per se minder comfort. Kan juist meer comfort geven. Het gaat om de combinatie velg & band. 15 C en 28 mm is inderdaad geen goede combinatie. Daarom dus ook eerst de vraag, welke wielen en daarna pas welke band lijkt mij.
"it doesn get easier you just go faster"
-
- Forum-lid HC
Kijk ook eens naar die wielen van Bike-Components van €899,-. Flechtwerk heten ze volgens mij. Anders de FFWD F4R (niet de F6, die zijn smaller).
Ik dacht ook leuk een setje te hebben, Mantel Carbon clinchers voor wind en als klimwielen.. echter is het Chinese troep en begin er niet aan! Velg ontploft in een afdaling. https://1drv.ms/u/s!AmY5ipizoXsDh1-z0C5Cm4-xcNhzkoenmol schreef: ↑01 mei 2017 18:46 Ik wil een set full carbon wielen aanschaffen. Ik heb de volgende gezien, allen in de prijsklasse 900-1000 euro. Alleen ik vind het lastig om de juist keuze te maken. Ik koop graag bij een lokale fietsenwinkel ivm service en garantie dingetjes. Alleen de wielen van Mantel moet ik online kopen de rest in de buurt.
- Supra 55 rfc elite
- Mantel 50mm
- Scope f4 of f5
- Giant SLR 1 Aero Road
Ik hoor/lees het graag!
-
- Forum-lid HC
n=1 en het is Chinese troeppoisoned schreef: ↑27 jul 2018 09:03 Ik dacht ook leuk een setje te hebben, Mantel Carbon clinchers voor wind en als klimwielen.. echter is het Chinese troep en begin er niet aan! Velg ontploft in een afdaling. https://1drv.ms/u/s!AmY5ipizoXsDh1-z0C5Cm4-xcNhz
What makes the boat go faster?
Je bent aardig gefrustreerd door meerdere malen hetzelfde te posten.poisoned schreef: ↑27 jul 2018 09:03Ik dacht ook leuk een setje te hebben, Mantel Carbon clinchers voor wind en als klimwielen.. echter is het Chinese troep en begin er niet aan! Velg ontploft in een afdaling. https://1drv.ms/u/s!AmY5ipizoXsDh1-z0C5Cm4-xcNhzkoenmol schreef: ↑01 mei 2017 18:46 Ik wil een set full carbon wielen aanschaffen. Ik heb de volgende gezien, allen in de prijsklasse 900-1000 euro. Alleen ik vind het lastig om de juist keuze te maken. Ik koop graag bij een lokale fietsenwinkel ivm service en garantie dingetjes. Alleen de wielen van Mantel moet ik online kopen de rest in de buurt.
- Supra 55 rfc elite
- Mantel 50mm
- Scope f4 of f5
- Giant SLR 1 Aero Road
Ik hoor/lees het graag!
Neem contact op met Mantel en doe je verhaal.
Al ga ik twijfelen aan je remcapaciteiten.
Ik rij al 2 jaar met Carbon wielen in Italië ook bij 37 gr en pas 1 paar remblokken versleten zeg maar 7.000km in de bergen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.