Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ridley

matjes
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2017 14:33

matjes 29 apr 2017 11:56

Hallo,

Ik zag in het magazine Fiets van April 2017 de Ridley Fenix SL staan, aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar een nieuwe fiets wekte deze fiets wel mijn interesse op.
Ik ben aan het google gegaan en zie dat de fiets behoorlijk gestegen is in prijs tov de prijs die in het blad Fiets staat.

De complete prijs is volgens het blad €2290,- maar als ik op Google kijk zie ik hem overal staan voor €2600, met precies dezelfde specificaties.

Weet iemand hoe dat kan?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Matjes

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 apr 2017 17:17

matjes schreef:Hallo,

Ik zag in het magazine Fiets van April 2017 de Ridley Fenix SL staan, .............
De complete prijs is volgens het blad €2290,- maar als ik op Google kijk zie ik hem overal staan voor €2600, met precies dezelfde specificaties.
Je hebt verscheidene uitvoeringen van deze fiets.
Campagnolo Potenza
Utegra
Ultegra mix
105 mix
Los frame met afmontage naar wens
En dan ook nog een Fenix SL Disc in verschillende uitvoeringen.

De Ridley Fenix SL 105 mix heeft een aanbevolen verkoopprijs van 2099 Euro, daar kan je mits zelfs niet goed onderhandelen nog wel een 10% korting op krijgen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

matjes
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2017 14:33

matjes 29 apr 2017 17:42

Dat klopt, die had ik ook gezien op diverse sites, maar volgens Fiets kost ie €2290 met Ultrega en in de winkels kost de fiets met Ultrega €2600.

Het is best een fijne fiets of niet?

Guy M
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:09

Guy M 30 apr 2017 18:21

matjes schreef:Dat klopt, die had ik ook gezien op diverse sites, maar volgens Fiets kost ie €2290 met Ultrega en in de winkels kost de fiets met Ultrega €2600.

Het is best een fijne fiets of niet?
De Fenix SL die in fiets werd getest is in de uitvoering met Ultegra Mix (non serie cranckstel en remmen). Die kost inderdaad 2290 (catalogusprijs). Wil je de uitvoering met full Ultegra (dus ook cranckstel en remmen) dan bedraagt de catalogusprijs 2599€. Maar zoals Lcsmet al aangaf kun je korting bedingen. Meestal 10% en enkeling gaat tot 20%.

Zelf heb ik onlangs de Fenix SL full Ultegra gekocht voor 2400€. Het is mijn eerste carbonracer en heb de overstap gemaakt van een aluminium frame (Red Bull Pro SL). Alleszins toch meer comfort, zelfs met 40cm hoge velgen en uiteraard met 25mm bandjes. Al lagen die ook al jaren onder mijn Red Bull Pro SL. Overigens het standaard 4ZA-zadel bevalt ook mij uitstekend (zie ook artikel Fiets). Heb in het verleden vele zadels geprobeerd en afgevoerd en nu meteen de goede :like:
Wel niet de allerlichtste fiets in zijn categorie, maar heb zelf nog wel wat kilootjes aan boord waar ik beter eerst op bespaar ;)

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 30 apr 2017 20:16

Guy.

Heb je een foto van je fiets ? ;)

matjes
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2017 14:33

matjes 30 apr 2017 20:42

Guy M schreef:
matjes schreef:Dat klopt, die had ik ook gezien op diverse sites, maar volgens Fiets kost ie €2290 met Ultrega en in de winkels kost de fiets met Ultrega €2600.

Het is best een fijne fiets of niet?
De Fenix SL die in fiets werd getest is in de uitvoering met Ultegra Mix (non serie cranckstel en remmen). Die kost inderdaad 2290 (catalogusprijs). Wil je de uitvoering met full Ultegra (dus ook cranckstel en remmen) dan bedraagt de catalogusprijs 2599€. Maar zoals Lcsmet al aangaf kun je korting bedingen. Meestal 10% en enkeling gaat tot 20%.

Zelf heb ik onlangs de Fenix SL full Ultegra gekocht voor 2400€. Het is mijn eerste carbonracer en heb de overstap gemaakt van een aluminium frame (Red Bull Pro SL). Alleszins toch meer comfort, zelfs met 40cm hoge velgen en uiteraard met 25mm bandjes. Al lagen die ook al jaren onder mijn Red Bull Pro SL. Overigens het standaard 4ZA-zadel bevalt ook mij uitstekend (zie ook artikel Fiets). Heb in het verleden vele zadels geprobeerd en afgevoerd en nu meteen de goede :like:
Wel niet de allerlichtste fiets in zijn categorie, maar heb zelf nog wel wat kilootjes aan boord waar ik beter eerst op bespaar ;)




Hey Guy,


Dank je wel voor je antwoord, het is erg verhelderend voor mij, ik ben al maanden aan het zoeken naar een carbon racer.
Vorig jaar ben ik gestart met een Apex Chase, een leuke fiets om mee te beginnen vind ik maar nu ben ik wel toe aan een andere fiets.

Mijn Apex weegt 10 kg, de Ridley weegt er ongeveer 8 kg of niet?

Ben je al met al wel tevreden met de Ridley?

Groetjes

Guy M
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:09

Guy M 01 mei 2017 20:23

Ridley Noah flyer schreef:Guy.

Heb je een foto van je fiets ? ;)
Afbeelding

@matjes
Tot voor kort enkel met aluminium fietsen rondgereden: Ridley Scandium en Red Bull Pro SL. Dus dit keer tijd voor een carbon uitvoering. De Fenix SL is inderdaad niet de lichtste fiets op de markt. Met mijn SWS-wielen (38mm) en DT-swiss naven komt hij uit op een goeie 8kg. De wielen zijn niet meteen de allerlichtste, maar toch wel mooier dan de standaard wielen. Trouwens wat gewicht betreft ... heb ik wel andere zaken waar ik gewicht op kan besparen. ;)
De Fenix SL biedt duidelijk wel meer comfort. Ik reed op mijn oude fietsen al met 25mm bandjes. Die liggen uiteraard ook op de Fenix. Het standaardzadel is ook verrassend goed. Al veel zadels in het verleden geprobeerd en al bijna evenveel afgevoerd. Maar deze zit meteen goed, heel goed zelfs :like:

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 454
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 02 mei 2017 00:04

heb ook lange tijd getwijfeld deze aan te kopen, maar uiteindelijk voor een andere fiets gegaan, zeker de grijs rode kleurstelling van dit jaar deed me enorm twijfelen :p

toen had ik trouwens enkele forumgangers een pb gestuurd die de fenix sl hadden, ze waren allen zeer tevreden :winkthumb:

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 02 mei 2017 05:42

Ja, ik vind het een mooie fiets. Veel plezier ervan.

Guy M
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:09

Guy M 02 mei 2017 12:06

Drkjv schreef:heb ook lange tijd getwijfeld deze aan te kopen, maar uiteindelijk voor een andere fiets gegaan, zeker de grijs rode kleurstelling van dit jaar deed me enorm twijfelen :p

toen had ik trouwens enkele forumgangers een pb gestuurd die de fenix sl hadden, ze waren allen zeer tevreden :winkthumb:
Ik was zelf ook niet wild van de huidige kleurenaanbod. Daarom gebruik gemaakt van de Pure Line -actie op Velofollies. Hierbij zelf de frame- en beletteringkleur gekozen. Er komen nog enkele stickertjes op, maar zeker niet overheersend.

matjes
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2017 14:33

matjes 02 mei 2017 19:58

Mooie fiets Guy,

Ik ga ze binnenkort maar eens bekijken in de winkel, ik ben mij nu een paar maanden aan het oriënteren en langzaam maar zeker is het einde in zicht. Ik vond de Look 765 HM ook een mooie fiets maar er zijn in mijn beleving maar amper winkels waar deze te koop zijn in Nederland dus die valt af.


Verder was ik aan het kijken naar de Canyon Endurace CF 9.0 en naar de Wilier GTR Team, erg veel verstand heb ik er nu ook weer niet van en dat maakt het wel lastig vind ik.
Ik wil een goede fiets kopen voor ongeveer €2200/€2400. waar ik de komende jaren mee voorruit kan.

Ik had het blad Fiets aangeschreven over de prijs van de Ridley Fenix die in het blad staat, in de reactie van hun kreeg ik gelijk, de prijs die er staat klopte niet. Zie hieronder de reactie.


"Beste,

Heel simpel: u heeft gelijk. Ik heb een fout gemaakt bij de specificaties. Vroeger noemden ze dit een 'zet duiveltje'... Er staat Ultegra, maar dat moet 105 zijn. En dan klopt de prijs wel; met ultegra kost die i'daad 2599 euro. Excuses!

Met vr gr

Menno Grootjabs "

Guy M
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:09

Guy M 02 mei 2017 22:10

@matjes
De Canyon Endurance CF 9.0 is ongetwijfeld prijs/kwaliteit de beste koop van de 3 genoemde fietsen. Net zoals de Ridley full ultegra, maar wel 200€ minder en wellicht ook enkele grammetjes lichter in gewicht. Wel iets meer endurance dan de Ridley, afgaande op de geometrie-gegevens. Als je zelf veel kunt sleutelen aan je fiets, dan is die Canyon zeker het overwegen waard. Maar voor mij was dat geen optie en kocht dus liever bij de plaatselijke handelaar mijn fiets.
De Wilier 2017 zit in de buurt van de Ridley. Als je nog een model 2016 kunt scoren, dan kan dat wellicht tegen een mooie korting.
Ik ken het gevoel ... je verstand zegt die fiets, je hart/gevoel zegt die andere. Niet altijd makkelijk dus.

Plaats reactie