wedstrijdwiel
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 09 jan 2017 22:57
Beste
Ik ben opzoek naar een goed wedstrijdwiel. Is om te koersen in Vlaanderen waar de wegen soms echt in slechte staat zijn dus de degelijkheid is toch wel belangrijk.
Mijn eerste vraag tube of bandjes?
carbon of aluminium?
Is 2de hands kopen aan te raden? Of wielen die een profploeg verkoopt?
ik heb mijn oog een beetje laten vallen op de volgende set
F4R FCC met dt Swiss 240. Die kan ik tweedehands kopen voor een mooi prijs. Maar ik vraag me af hoe stevig die wielen zijn...
Andere voorstellen zijn natuurlijk welkom. Daarom zet ik hieronder even mijn richtlijnen.
Mijn voorwaarden
*maximum hoogte van 50 (Liefst rond de 40)
*budget +- 1000
Alvast bedankt voor de tips. De keuze in wielen is zo ruim dat je soms door het bos de bomen niet meer ziet.
Groeten
Ik ben opzoek naar een goed wedstrijdwiel. Is om te koersen in Vlaanderen waar de wegen soms echt in slechte staat zijn dus de degelijkheid is toch wel belangrijk.
Mijn eerste vraag tube of bandjes?
carbon of aluminium?
Is 2de hands kopen aan te raden? Of wielen die een profploeg verkoopt?
ik heb mijn oog een beetje laten vallen op de volgende set
F4R FCC met dt Swiss 240. Die kan ik tweedehands kopen voor een mooi prijs. Maar ik vraag me af hoe stevig die wielen zijn...
Andere voorstellen zijn natuurlijk welkom. Daarom zet ik hieronder even mijn richtlijnen.
Mijn voorwaarden
*maximum hoogte van 50 (Liefst rond de 40)
*budget +- 1000
Alvast bedankt voor de tips. De keuze in wielen is zo ruim dat je soms door het bos de bomen niet meer ziet.
Groeten
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
Goedemorgen,
Als je wedstrijden fietst, zou ik gewoon lage alu velgen nemen, met goede naven en spaken (wat meer spaken als je zwaarder bent). Standaard spullen zodat vervanging relatief goedkoop is. Dan kun je met 1000 euro jaren vooruit.
Hoe hoger de velg hoe ongemakkelijker dat rijdt in een peloton.
Groeten,
Hans
Als je wedstrijden fietst, zou ik gewoon lage alu velgen nemen, met goede naven en spaken (wat meer spaken als je zwaarder bent). Standaard spullen zodat vervanging relatief goedkoop is. Dan kun je met 1000 euro jaren vooruit.
Hoe hoger de velg hoe ongemakkelijker dat rijdt in een peloton.
Groeten,
Hans
Website: https://www.maatwielen.nl
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
Met lage velgen ben je wendbaarder. Hoe denk je dat het gaat als je met dichte wielen in een peloton gaat rijden?
Groeten,
Hans
Groeten,
Hans
Website: https://www.maatwielen.nl
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 09 jan 2017 22:57
swannie schreef:die mag je toch eens uitleggen.Maatwielen schreef:Hoe hoger de velg hoe ongemakkelijker dat rijdt in een peloton.
ik kan je wel volgen als we over een hoogte van meer dan 60 praten. Ik zou nu ook niet gaan rijden met wielen van 80 of 90 hoog
Maar een wiel van 40 hoog lijkt mij nog heel goed wendbaar. En inzetbaar met veel wind...
ik denk dat 40-50 ook de meest gebruikte hoogtes zijn in het peloton....
Groeten
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Nou nergens last van hoor.
Maak joe woar
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
Boven de 50/60 mm jaWieler_muppet schreef:swannie schreef:die mag je toch eens uitleggen.Maatwielen schreef:Hoe hoger de velg hoe ongemakkelijker dat rijdt in een peloton.
ik kan je wel volgen als we over een hoogte van meer dan 60 praten. Ik zou nu ook niet gaan rijden met wielen van 80 of 90 hoog
Maar een wiel van 40 hoog lijkt mij nog heel goed wendbaar. En inzetbaar met veel wind...
ik denk dat 40-50 ook de meest gebruikte hoogtes zijn in het peloton....
Groeten
Website: https://www.maatwielen.nl
Hiermee kom je toch wel een beetje terug op je eerdere uitspraak Hans....
Overigens heeft het met wendbaar weinig te maken, wel met gevoeligheid voor zijwind, wat de reden zal zijn dat je in de klassiekers toch vrij veel lagere velgen ziet, zo rond de 30 mm.
Overigens heeft het met wendbaar weinig te maken, wel met gevoeligheid voor zijwind, wat de reden zal zijn dat je in de klassiekers toch vrij veel lagere velgen ziet, zo rond de 30 mm.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Die F4r's zijn prima om mee te koersen alleen zijn het clinchers en koersen doe je op tubes. Een heel redelijk wiel voor t geld en ook in geval van brokken zijn parts ook nog betaalbaar.
Ik zou met jouw wensen voor een goede gebruikte set gaan. Ècht goede wielen voor 1000 euro gaat gewoon niet lukken nieuw.
Ik zou met jouw wensen voor een goede gebruikte set gaan. Ècht goede wielen voor 1000 euro gaat gewoon niet lukken nieuw.