Alles over vakanties op én met de fiets

Bezoeken van de Fietselfstedentocht

Diana
Forum-lid

Diana 13 mei 2017 21:44

Wie o wie heeft er ervaring met het bezoeken van de Fietselfstedentocht?

Mijn partner rijdt de tocht voor het eerst. Ik zou het leuk vinden om hem mèt onze dochter van 4 aan te moedigen. Idealiter op 2 verschillende plekken (stempelpunten?) en bij de finish.

Wie heeft tips over welke van de 11 steden hiervoor het beste geschikt zijn? Zou mooi zijn als het een plek is waar we de auto een klein beetje in de buurt kunnen parkeren, wat horeca aanwezig is (voor een toiletbezoekje) en er voor de kids misschien ook iets te doen is.

Tips zijn van harte welkom.

Veel dank!
groet Diana
Laatst gewijzigd door Diana op 13 mei 2017 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

AmstelGoldRaas
Forum-lid

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 13 mei 2017 21:51

Ik heb de Fietselfstedentocht een aantal keer gereden en mijn ervaring is dat het vooral gezellig is in de kleine stadjes (en dorpen) in de Zuidwesthoek van Friesland. Ook omdat de meeste fietsers daar 's middags langskomen.

Als je graag op twee plekken wilt aanmoedigen, kun je ook kiezen voor Dokkum 's ochtends (mijn herinnering is dat Leeuwarden sfeerloos is en Harlingen en Franeker stervensvroeg) en bijv. Sloten of Oudemirdum 's middags. Dan heb je het redelijk verspreid en kun je op tijd weer bij de finish in Bolsward zijn.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 13 mei 2017 22:06

Uiteraard is Bolsward ook een goede locatie. Start, doorkomst halverwege en finish in één. Leeuwarden is daarentegen meer ideaal omdat je daar om en nabij het middaguur langs rijdt. Ravitaillering is dan een welkome onderbreking.

arie-jan
Forum-lid

arie-jan 14 mei 2017 09:59

AmstelGoldRaas schreef:Ik heb de Fietselfstedentocht een aantal keer gereden en mijn ervaring is dat het vooral gezellig is in de kleine stadjes (en dorpen) in de Zuidwesthoek van Friesland. Ook omdat de meeste fietsers daar 's middags langskomen.

Als je graag op twee plekken wilt aanmoedigen, kun je ook kiezen voor Dokkum 's ochtends (mijn herinnering is dat Leeuwarden sfeerloos is en Harlingen en Franeker stervensvroeg) en bijv. Sloten of Oudemirdum 's middags. Dan heb je het redelijk verspreid en kun je op tijd weer bij de finish in Bolsward zijn.
Dit zou ik ook doen, ik zou Oudemirdum kiezen.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 14 mei 2017 12:15

Mijn advies: Met een kind van vier helemaal niet doen. Terwijl je partner de Elfstedentocht fietst met je kind ergens naar een dierenpark gaan.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 16 mei 2017 14:10

arie-jan schreef: 14 mei 2017 09:59
AmstelGoldRaas schreef:Ik heb de Fietselfstedentocht een aantal keer gereden en mijn ervaring is dat het vooral gezellig is in de kleine stadjes (en dorpen) in de Zuidwesthoek van Friesland. Ook omdat de meeste fietsers daar 's middags langskomen.

Dit zou ik ook doen, ik zou Oudemirdum kiezen.
+1 Oudemirdum

Plaats reactie