Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

fietspomp

polariteit
Forum-lid

polariteit 03 jul 2010 22:13

Ik ga nu even de domste vraag ooit stellen, maar ja domme vragen bestaan niet dus ik stel hem toch maar even :D

Mijn vriendin heeft sinds kort een Jan Janssen Sonic, en hier zat een SKS Airboy pompje bij. Nu zijn de banden een beetje zacht, dus meoten ze opgepompt worden.

Alleen de vraag is: hoe werkt dat verrekte pompje???? Het gaat om dit pompje:http://www.velobest.nl/product_info.php ... ts_id=1390

Mijn idee is dat je het oranje uiteinde op het ventiel schuift, beetje doordrukken, en pompen maar. Maar het gekke is: na 2/3/4x pompen komt er lucht uit het GRIJZE uiteinde dat recht tegenover het oranje deel zit. Ik vervolgens die kant erop, komt er lucht uit de oranje kant...

ikke niete snappen, de band lijkt iig niet harder te worden :rolleye:

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 03 jul 2010 22:22

mij lijkt dat oranje kapje een afdichtingshoedje/stofkapje.

dus die zal op 1 kant moeten blijven zitten terwijl je die aan de andere kant eraf haalt en het grijze uiteinde over het ventiel zet
Afbeelding

madhill
Forum-lid

madhill 03 jul 2010 22:44

Volgens mij is de ene kant voor raceventiel en de andere kant voor mtb ventielen. Er zal dus op één kant een stofkapje moeten zitten en de andere kant op het ventiel zelf drukken.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

prjz
Forum-lid

prjz 04 jul 2010 00:51

Gebruik de gewone fietspomp voor zoiets. Daarvoor heb je wel een nippel nodig. Die koop je bij een fietsenmaker of bij bijv. Halfords.
Zo'n pompje is voor noodgevallen onderweg.
prj

madhill
Forum-lid

madhill 04 jul 2010 00:55

Beter is om een hogedruk voetpomp te kopen voor een paar tientjes
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

anaszi2.0
Forum-lid

anaszi2.0 04 jul 2010 11:32

Beter is, noodzakelijk eigenlijk, om een echte fietspomp te kopen. Zo'n klein dingetje kan direct richting vuilnis.

Dus even naar de fietsenmaker om 4 tientjes (op z'n minst) uit te geven, en voor elke rit even de bandjes oppompen.

Thank me later.

serbak
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar serbak 04 jul 2010 11:55

Vaak moet je eerst iets draaien of een hendeltje omhalen om te bepalen met welk gat je gaat pompen voor race of normaal ventiel. Kleinste gat is meestal voor race. Omdat er lucht uit beide gaten komt zal deze wel in het midden staan of zo...

kilometervreter
Forum-lid

kilometervreter 06 jul 2010 10:07

Anaszi2.0 schreef:Beter is, noodzakelijk eigenlijk, om een echte fietspomp te kopen. Zo'n klein dingetje kan direct richting vuilnis.

Dus even naar de fietsenmaker om 4 tientjes (op z'n minst) uit te geven, en voor elke rit even de bandjes oppompen.

Thank me later.

45 euro + 4 euro verzendkosten maar als je even verder shopt dan blijkt dat de meeste artikelen ergens anders zeker 4 euro meer kosten.

Zo'n klein pompje is wel weer handig als je onderweg een lekke band krijgt.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 10 jul 2010 02:54

Bij de winkels van Bike Totaal is de Topeak Joe Blow Sport II in de aanbieding voor 29,95.

bikefun
Forum-lid

bikefun 12 jul 2010 23:35

de meeste pompjes,de kleinere ,voldoen vaak niet .Indien je onderweg met een lekke band staat en je moet dan de hele tocht nog uitrijden op een band van 4,5 bar omdat je pompje na enorme inspanning niet meer druk opbrengt is dat niet leuk.
Heb zelf onlangs een kleine pomp van Quicker pro gekocht en deze in de winkel getest,heb hier zonder al teveel moeite 11 bar mee gepompt en was zeer tevreden over de handling en de eindruk van deze pomp,gewicht is echter iets aan de hoge kant dit komt waarschijnlijk door de degelijke constructie.heb hiervoor toch gekozen om onderweg op een normale manier een band op acceptabele druk op te kunnen pompen.kosten;29,95.
Waarschijnlijk als ik het verhaal goed lees komt de lucht langs de rubber aansluiting die je op de ventiel aansluit eruit omdat de pomp de druk niet aankan?.
NO PAIN NO GAIN

Plaats reactie