Trek emonda s5
Hey allemaal,
Ik ben nieuw hier en had een vraag over de aankoop die ik zou willen doen.
Het wordt hoogstwaarschijnlijk een Trek emonda S5.
Ik ben bij verschillende fm's geweest en ik kreeg daar te horen dat ik ofwel voor een maat 54 of 56 moest gaan. Op beide zat ik eigenlijk wel comfortabel. Maar dat is maar een ritje voor 5km.
Dus kunnen jullie mij verder helpen?
Hieronder enkele maten:
Lengte: 177
Bbl: 83
Armlengte 66
Romplengte 65
Alvast bedankt!
Glen
Ik ben nieuw hier en had een vraag over de aankoop die ik zou willen doen.
Het wordt hoogstwaarschijnlijk een Trek emonda S5.
Ik ben bij verschillende fm's geweest en ik kreeg daar te horen dat ik ofwel voor een maat 54 of 56 moest gaan. Op beide zat ik eigenlijk wel comfortabel. Maar dat is maar een ritje voor 5km.
Dus kunnen jullie mij verder helpen?
Hieronder enkele maten:
Lengte: 177
Bbl: 83
Armlengte 66
Romplengte 65
Alvast bedankt!
Glen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dan zit je best gestrekt zeker?
Less is bore
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Ik had de geometrietabel ook al bekeken, maat 56 heeft ook een forse stackhoogte voor iemand van 177cm met korte pootjes.
Zie ook de reactie van Birota.
Was er geen twijfel tussen maat 54 en 56 ? In geval van twijfel, wanneer je er tussenin valt, dan beter een maatje kleiner nemen.
Gemeten door de FM ?
Laat je niet misleiden door een FM die maat 56 op voorraad heeft en maat 54 niet.
Zie ook de reactie van Birota.
Was er geen twijfel tussen maat 54 en 56 ? In geval van twijfel, wanneer je er tussenin valt, dan beter een maatje kleiner nemen.
Gemeten door de FM ?
Laat je niet misleiden door een FM die maat 56 op voorraad heeft en maat 54 niet.
Ik heb mij door een onafhankelijk iemand laten meten. En pas op het einde van de meting vroeg hij welke frames mij interesseerden en zei direct zonder twijfelen om voor de 56 te gaan.
Die 83 had ik zondag zelf gemeten dus kan wel in realiteit iets langer zijn. Moet straks eens op mijn papieren kijken.
Zo gestrekt moet ik niet zitten. Op de 56 zal het wel geen endurance fit zijn, maar dat is er ook het frame niet voor. Kon ik beter naar de domane kijken.
Vanavond ga ik met beiden een serieus ritje maken en op basis daarvan mijn beslissing nemen met mijn meting in het achterhoofd.
Die 83 had ik zondag zelf gemeten dus kan wel in realiteit iets langer zijn. Moet straks eens op mijn papieren kijken.
Zo gestrekt moet ik niet zitten. Op de 56 zal het wel geen endurance fit zijn, maar dat is er ook het frame niet voor. Kon ik beter naar de domane kijken.
Vanavond ga ik met beiden een serieus ritje maken en op basis daarvan mijn beslissing nemen met mijn meting in het achterhoofd.
Heb je al een fiets waarmee je kunt vergelijken? Kijk ook eens terug in het Trek topic, daar zijn volgens mij ook vragen over de maat Emonda voorbij gekomen.
Obv mijn eigen ervaring kan ik me niet voorstellen dat 56 voor jou de best passende maat is. Misschien is het passend te krijgen, maar waarschijnlijk krijg je een (op het oog) laag zadel en het is de vraag of je voldoende drop kunt creëren.
Obv mijn eigen ervaring kan ik me niet voorstellen dat 56 voor jou de best passende maat is. Misschien is het passend te krijgen, maar waarschijnlijk krijg je een (op het oog) laag zadel en het is de vraag of je voldoende drop kunt creëren.
In bijlage de geometrié van mijn fietsmeting. Als ik deze zo bekijk heb ik de indruk dat ik mijn eigen bbl verkeerd gemeten heb waardoor ik dus langere benen heb dan gedacht.
Volgens deze afstelling zit ik op mijn huidige fiets te gestrekt wat ik ook voel bij langere ritten en wat ik zal oplossen door een kortere stuurpen te plaatsen.
Ik denk dat als ik een 54 ga nemen ik eerder naar een stuurpen van 12 of 13 cm moet gaan?
Volgens deze afstelling zit ik op mijn huidige fiets te gestrekt wat ik ook voel bij langere ritten en wat ik zal oplossen door een kortere stuurpen te plaatsen.
Ik denk dat als ik een 54 ga nemen ik eerder naar een stuurpen van 12 of 13 cm moet gaan?
ik zat ook tussen een M(52) en een L(56), Mijn vorige was een 54, tja wat doe je dan. Een fietsuitmeting van 7 jaren geleden en mijn fietsmaker raadden allebei een M aan, dus ben maar gevolgd. Normaal gezien zou de service bij een lokale FM toch moeten inhouden dat je na even te testen, eventueel een andere framemaat zou mogen kiezen.
Niet teveel naar de getalletjes kijken, en zelf ervaring hoe comfortabel de fiets voor jou is.
Niet teveel naar de getalletjes kijken, en zelf ervaring hoe comfortabel de fiets voor jou is.