Wat te doen aan zadelpijn?
Meestal gaan we fietsen in mooi weer, trekken we een mooie Assos-broek over de billen (na die ingesmeerd te hebben met chamoiscreme), zijn we lekker in vorm en is er niks aan het handje.
Soms fietsen we in de regen, trekken we per ongeluk toch die versleten broek aan en vergeten te smeren, en zijn de benen om wat voor reden dan ook niet niet zo best en zitten we te schuren op ons zadel.
Gevolg: beetje beurs en rauw gevoel op de zitbotjes/ huid van je zitvlak, net geen schuurwondje zeg maar.
Wat doen jullie daaraan? Smeren jullie daar wat op? Graag tips
Soms fietsen we in de regen, trekken we per ongeluk toch die versleten broek aan en vergeten te smeren, en zijn de benen om wat voor reden dan ook niet niet zo best en zitten we te schuren op ons zadel.
Gevolg: beetje beurs en rauw gevoel op de zitbotjes/ huid van je zitvlak, net geen schuurwondje zeg maar.
Wat doen jullie daaraan? Smeren jullie daar wat op? Graag tips
- Matthijs1973
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Als je nog verder moet: tanden op elkaar. Regelmatig even een paar slagen staand trappen om het dragelijk te houden. Thuis: sudocreme.
-
- Forum-lid
Oh yeah, ik heb ooit met een te oude fietsbroek m'n kont een paar keer stuk gefietst.
Goede broek heb je al (ik ben toen ook overgestapt naar Assos en heb er verder gelukkig geen last van gehad). Verder proberen zo soepel mogelijk te rijden, niet heen en weer glijden over het zadel.
Zorg voor een ass-saver achtig (of volledig) spatbordje, dat scheelt al heel veel.
En de open deur, gebruik het juiste zadel voor jou. Dat is wel even zoeken, ik ben pas overgestapt naar een fizik zadel en dat scheelt voor mij sowieso een hoop gevoelloosheid zeg maar. Ook geen schuurplekken en dergelijke.
Goede broek heb je al (ik ben toen ook overgestapt naar Assos en heb er verder gelukkig geen last van gehad). Verder proberen zo soepel mogelijk te rijden, niet heen en weer glijden over het zadel.
Zorg voor een ass-saver achtig (of volledig) spatbordje, dat scheelt al heel veel.
En de open deur, gebruik het juiste zadel voor jou. Dat is wel even zoeken, ik ben pas overgestapt naar een fizik zadel en dat scheelt voor mij sowieso een hoop gevoelloosheid zeg maar. Ook geen schuurplekken en dergelijke.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Vaker fietsen en zitvlees kweken helpt vaak beter dan zalfjes....
En gooi die oude bibs met slechte zeem gewoon weg.
Je schrijft in meerpersoons, heeft de hele club/fietsgroep hier last van ?
En gooi die oude bibs met slechte zeem gewoon weg.
Je schrijft in meerpersoons, heeft de hele club/fietsgroep hier last van ?
-
- Forum-lid
Ik smeer niets tenzij het een rit wordt van +6u én het regent of het is erg warm. Met een goede broek en wat training zou je normaal geen last mogen hebben. Gebruik de broeken met slecht zeem niet meer.
Oh, en ik smeer niet het zeem, maar mijn zitvlak. Wat doen jullie?
Oh, en ik smeer niet het zeem, maar mijn zitvlak. Wat doen jullie?
Dat van die oude broeken niet aantrekken, dat weet ik natuurlijk. Maar ik zal de eerste niet zijn die de broek zo mooi vindt staan bij zijn shirtje
Ik schrijf in meerpersoons omdat ik denk dat ik niet de enige fietser ben met dit probleem...
Sudo ga ik proberen.
Ik schrijf in meerpersoons omdat ik denk dat ik niet de enige fietser ben met dit probleem...
Sudo ga ik proberen.