Tijdens de rit is mijn achterpat afgebroken en is de derailleur tegen het frame geslagen en tussen het wiel terecht gekomen. Omdat ik geen techneut ben heb ik me op laten halen door mijn vriendin en thuis heb ik de schade eens opgenomen. Op het eerste oog leek alleen de pat gebroken en was de derailleur beschadigd, bij thuiskomst bleek de schade groter dan gedacht --> er zat een scheur in mijn frame (achtervork compleet door).
Na contact met de FM, mijn racefiets vorige week maandag opgeladen en naar de service afdeling gebracht. er moest overlegd worden met de fabrikant en ik zou binnen een week horen hoe en wat. Keurig werd ik binnen 2 dagen gebeld door mijn FM.
De schade die ontstaan was aan mijn nagelnieuwe fiets werd niet vergoed door de fabrikant (ze hadden foto's gemaakt van het frame en de schade en dit gestuurd naar de fabrikant) de FM schaart zich achter de mening van de fabrikant en wil niets voor me betekenen.
De FM had een nieuwe pat gemonteerd en gecontroleerd of hun de derailleur goed afgesteld hadden, dit bleek het geval (oftewel de schuld van de schade lag niet bij de FM).
De FM vertelde mij dat ze niets voor me konden betekenen en dat het enige wat de fabrikant me aan wou bieden een nieuw frame aanschaffen met crash replacement. Om mijn fiets weer in orde te krijgen zou ik dus 450 euro moeten betalen (nieuw frame + nieuwe derailleur) doodleuk vertelde de FM dat hij er ook niet blij mee was en dat hij het frame 1 op 1 doorzette naar mij en hij er een hoop werk aan had (hij moest de spullen ombouwen van het ene frame naar het andere).
Uiteraard heb ik mijn onvrede geuit en aangehaald dat het hier om een nieuwe fiets gaat (nog geen 500 km. gereden en nog geen half jaar oud). helaas moest ik het hiermee doen en was de FM geen zins om mij op welke manier dan ook te helpen en/of kosteloos te stellen.
Omdat de garantie afhandeling van de FM via de werkplaats loopt en ik er met de werkplaats niet uitkwam (zie bovenstaande) heb ik contact gezocht met de baas van de zaak. Hij zou mij een dag later terug bellen om bovenstaande te bespreken. Zoals jullie al raden, het belletje bleef uit. Ik heb hem vrijdag avond per sms laten weten dat ik op zijn telefoontje had zitten wachten. Een dag later kreeg ik per sms door dat ik me in geval van garantie moest wenden tot de werkplaats (dit had ik echter al gedaan, zoals bovenstaand beschreven).
Per SMS nogmaals het bovenstaande verhaal naar de baas van de zaak gestuurd en verzocht om me alsnog terug te bellen. Zoals jullie wederom raden, dit is niet gebeurt.
Vandaag nog meerdere malen contact proberen te krijgen met de baas van de zaak door hem te bellen. Hij neemt zijn telefoon niet op en/of negeert mijn oproepen.
Naast bovenstaande heb ik contact gezocht met de importeur van Cube in Nederland, deze zouden mij voor het weekend terug bellen nadat zij nogmaals contact hebben opgenomen met Duitsland over een eventuele tegemoetkoming.
Helaas heb ik hier nog geen uitsluitsel over en vandaag nogmaals gebeld met de importeur --> nog geen nieuws.
Ik snap dat ik voor mijn garantie bij de FM moet zijn, maar die wil geen kant op. Vandaar mijn contact met Cube Nederland.
Mijn hoop is dus nu gevestigd op iets van hulp van de importeur.
De service van de grootste fietsenwinkel van Arnhem is voor mij werkelijk om te huilen !!!
![Vind ik niet leuk :dislike:](./images/smilies/thumbdown.gif)
![Vind ik niet leuk :dislike:](./images/smilies/thumbdown.gif)