Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Racefiets voor beginner

kloekie
Forum-lid

kloekie 30 jun 2010 20:26

Ik ben al een tijdje een beetje rond aan het kijken op marktplaats voor een racefiets. Ik heb er totaal geen verstand van, ik heb het een paar keer gedaan en nu lijkt het mij leuk om het vaker te doen.

Mijn budget is ongeveer €350,-

Heeft er iemand nog een fiets staan die binnen dit budget past?

Nog andere tip om ergens een goedkope wielrenfiets op de kop te tikken?

Ps. had ook al de fiets van de Lidl bekeken:

LIDL FIETS

Voor jullie waarschijnlijk een lachtertje, maar is dit een goede fiets voor de beginner?

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 30 jun 2010 20:37

ik heb vorig jaar een soort gelijke racefiets bij de gamma op de kop getikt voor 400 euro ,
die had alleen wat beter remmen, dat was ook rond deze tijd dus misschien nog even wachten of die dit jaar ook weer bij de gamma te krijgen is
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

mathijst
Forum-lid

mathijst 30 jun 2010 22:08

De Lidl fiets is (naar mijn menig) zo'n fiets voor fietsers die graag een fiets in huis willen hebben. Er een paar keer op fietsen, de fiets hele tijd laten staan, weer eens de fiets pakken. enz. Voor de net niet fietser.
De fiets is goedkoop, de onderdelen dus ook, gevolg onderdelen slijten sneller etc. Ik heb een tijdje bij de gamma gewerkt. Veel fietsen worden snel afgemaakt en niet vakkundig in elkaar gezet. Zo rateld bijv. de ketting etc.
Nogmaals naar mijn mening: het is net niets....

Wat wil je precies bereiken met hiet fietsen?

Wanneer je wat interessanten en voor iedereen te berijpen informatie wil:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35916 kijk hier eens.
Wanneer je nog persoonlijke vragen, of voorstellen van fietsen die je misschien wil aanschaffen laat zien, zal je zeker weer reacties en feedback krijgen.

Succes
Ben je beginner?: Een goede FM maakt je wielerfan

josvtec
Forum-lid

josvtec 01 jul 2010 16:54

Ik zou nooit een fiets bij de gamma of lidl, aldi kopen.
Kan nooit goede kwaliteit zijn en als je er wat mee hebt, weten ze niets, en staren ze je aan alsof ze water zien branden.
Je goed voor laten lichten en voor dat geld een goede 2e hands kopen en misschien zelfs een nieuwe via internetshopping.

geer
Forum-lid

geer 01 jul 2010 17:01

Ik heb nog een heel oude Giant staan, gratis aan af te halen, maar d'r moet wel wat a'n gebeuren.
Er zit wel een redelijk goed zadel op en shimano spd race klikpedalen.

madhill
Forum-lid

madhill 02 jul 2010 15:19

Je hebt een PM
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

fructus
Forum-lid

fructus 02 jul 2010 15:32

[quote="Kloekie"]
Voor jullie waarschijnlijk een lachtertje, maar is dit een goede fiets voor de beginner?[/quote]

Voor iedereen een lachertje. 400 euro voor deze fiets is gewoon teveel. Aldi/Lidl computers zijn volgens mij best goed, maar hier hebben ze geen verstand van. En lees ik dat goed? Is deze alleen verkrijgbaar in maat 57?

Bij twijfel: ga naar een fietsenmaker en neem je voor niet meer dan een bepaald bedrag uit te geven.
Bij lef: lees je in en zoek op marktplaats naar een oude stalen fiets met goede afmontage en wielen.
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

Plaats reactie