Problemen met Garmin hartslagband
Omdat Garmin mij niet kan (wil) helpen omdat de band buiten garantie is vraag ik hier maar even om hulp.
Tijdens een rit gaf mijn Edge 820 ineens hele lage hartslagen aan. De volgende rit viel de hartslag zelfs helemaal weg. Ik dacht dat het aan de batterij lag dus heb deze vervangen. Sindsdien helemaal geen signaal meer terwijl mijn Garmin wel de sensor herkende als ik hem aan zette. Nu heb ik de sensor verwijderd en wil opnieuw verbinding maken maar herkent de Garmin de sensor niet meer.
Ik kom op Google redelijk veel problemen tegen maar niet echt een oplossing. Iemand een goede tip of moet ik gewoon een nieuwe kopen? Hij is nog niet veel gebruikt maar heeft de eerste 2 jaar in de kast gelegen maar daardoor helaas geen garantie meer.
Tijdens een rit gaf mijn Edge 820 ineens hele lage hartslagen aan. De volgende rit viel de hartslag zelfs helemaal weg. Ik dacht dat het aan de batterij lag dus heb deze vervangen. Sindsdien helemaal geen signaal meer terwijl mijn Garmin wel de sensor herkende als ik hem aan zette. Nu heb ik de sensor verwijderd en wil opnieuw verbinding maken maar herkent de Garmin de sensor niet meer.
Ik kom op Google redelijk veel problemen tegen maar niet echt een oplossing. Iemand een goede tip of moet ik gewoon een nieuwe kopen? Hij is nog niet veel gebruikt maar heeft de eerste 2 jaar in de kast gelegen maar daardoor helaas geen garantie meer.
Mijn ervaring met banden van Garmin is niet te best. Bij Mantel hebben ze me wel eens gezegd "je kan er beter direct twee banden bij kopen". Ik vond het geen sterk verkoopargument. Overigens zelf ook hetzelfde euvel wel verholpen door een nieuwe batterij.
-
- Forum-lid HC
Band vervangen, alleen niet door een garmin band. Elke borstband past de sensor op.
Sensor kan nog heel goed zijn. Ik had ook steeds meer problemen met de ontvangst, maar na de sensor op een andere borstband te klikken geen enkel probleem meer.
Sensor kan nog heel goed zijn. Ik had ook steeds meer problemen met de ontvangst, maar na de sensor op een andere borstband te klikken geen enkel probleem meer.
Ik bedenk me nu inderdaad dat die batterij al een tijdje in de kast lag. Zal morgen nog even een nieuwe halen en kijken of dat helpt. Anders een nieuwe band proberen, kan me inderdaad niet voorstellen dat het kastje zelf dat op de band zit al stuk is na die paar ritjes.
Band (zonder sensor) al eens gewassen?
Anders eens doen, op 40° dacht ik.
Doe ik regelmatig en geen enkel probleem tot nu toe na een jaar met de band (luxe uitvoering).
Zou door zoutaanslag kunnen zijn, maar in principe zou dit niets met het pairen mogen te zien hebben.
Maar misschien als ultieme poging?
Anders eens doen, op 40° dacht ik.
Doe ik regelmatig en geen enkel probleem tot nu toe na een jaar met de band (luxe uitvoering).
Zou door zoutaanslag kunnen zijn, maar in principe zou dit niets met het pairen mogen te zien hebben.
Maar misschien als ultieme poging?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Dit is niet helemaal waar. Sigma is bijv niet compatible.
Voordeligste alternatief is decathlon hf band. Die heeft, dacht ik, 2 type uitvoeringen, moet je even de compatibiliteit checken welke je moet hebben.
Maar advies wassen, en echt vers batterijtje, zou ik eerst proberen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
Volgens mij staat op het label van de band elke keer spoelen en elke 7e keer meedraaien in de wasmachine. Voor mij geldt nooit spoelen en elke 4/5e keer in de was.
-
- Forum-lid
Die van mij gaat ook na een rit of 5 in de was. Tussentijds nog nooit gespoeld, de band doet het al 3 jaar probleemloos.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
Probeer eerst eens een nieuwe batterij, en even kortdurend de twee aansluitpunten voor de batterij kort te sluiten (dit kan heel simpel door de batterij eerst verkeerd om te plaatsen, niet dichtschroeven, dan even te wachten, en dan goed te plaatsen)
Inmiddels kan ik met een nieuwe batterij wel weer koppelen. Of het aan de batterij lag weet ik niet want ik las nu pas dat je de band om moest hebben als je hem koppelt.. Hij geeft helaas nog steeds geen hartslag door nu gooi hem nu maar even in de wasmachine. Bedankt voor het meedenken en de tips allen.