Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Di2 instellen synchronized shifting

rrmvandijk@live.nl
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2013 14:28

rrmvandijk@live.nl 25 jul 2017 13:07

Ik heb zojuist E-tube project geinstalleerd, Ik heb voor 52-36, en achter een 12-25. Op de windows versie van E-tube kan ik echter geen cassette 12-25 kiezen, dus moet (noodgedwongen) instellen op 11-28. Ik ben een enorme leek op dit gebied, wie kan mij helpen aan de juiste instelling zodat ik ook op de 12-25 lekker schakel?

Alvast bedankt!

Eddy Merckx
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27

Eddy Merckx 09 mei 2018 10:26

In de handleiding van Ultegra Di2, is er bij Synchronized Shifting 1 tandwiel verboden bij het buitenblad, en 4 bij het binnenblad? Wat is de reden hiervoor? Ik probeerde bij mijn manuele Ultegra bij binnen- en buitenblad telkens de 2 verse tandwielen niet te gebruiken voor schuine ketting te vermijden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 mei 2018 10:34

Welke cassette je kiest maakt op zich weinig uit.

Helaas heb je maar zeer beperkt invloed op het "omslagpunt". Shimano laat belachelijke kettinglijnen toe en dit is niet aan te passen.

Dit is één van de redenen dat ik er vanaf gestapt ben. Rijd zelf semi-synchro op het vlakke, manual in de bergen/heuvels.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 09 mei 2018 13:12

Volgens mij zijn de omslagpunten met drag en drop eenvoudig aan te passen met e-tube.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 mei 2018 13:51

Helaas niet onbeperkt.

PIPOOO
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 07 jul 2012 21:14

PIPOOO 13 mei 2018 10:03

Hallo,

FF een vraagje over het activeren van syn-semi-0f default. Hoe doe je dit? Je moet iets doen met het kleine knopje onder het stuur. Maar helemaal duidelijk is dat niet voor mij?
Kan iemand mij helpen of naar een site verwijzen waar dat duidelijk staat?

Bvd en groet,
Bert.

Eddy Merckx
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27

Eddy Merckx 13 mei 2018 12:03

Afbeelding

Met een dubbele klik op de externe knop kun je tussen de modi schakelen.
• Een continue brandend rood lampje geeft de Manual Shift modus aan
• Een tweemaal knipperend rood lampje geeft modus 1 aan (bijv. volledig gesynchroniseerde schakelmodus)
• Een driemaal knipperend rood lampje geeft modus 2 aan (bijv. semi-gesynchroniseerde schakelmodus).

Elke modus is aanpasbaar in E-TUBE, wat inhoudt dat je verschillende combinaties en aangepaste schakelpatronen kunt kiezen (bijvoorbeeld twee semi-gesynchroniseerde schakelmodi voor verschillende ‘corrigerende’ shifts of twee volledig gesynchroniseerde schakelmodi met een voorderailleur commando op verschillende tandwielen).

Eddy Merckx
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27

Eddy Merckx 13 mei 2018 12:07

apexrider schreef: 09 mei 2018 13:12 Volgens mij zijn de omslagpunten met drag en drop eenvoudig aan te passen met e-tube.
Klopt, ik heb de Di2 aan mijn Windows laptop gehangen, en ingesteld dat er bij binnen- en buitenblad telkens 2 verboden tandwielen zijn achteraan.

Plaats reactie