Pagina 1 van 1

Di2 instellen synchronized shifting

Geplaatst: 25 jul 2017 13:07
door rrmvandijk@live.nl
Ik heb zojuist E-tube project geinstalleerd, Ik heb voor 52-36, en achter een 12-25. Op de windows versie van E-tube kan ik echter geen cassette 12-25 kiezen, dus moet (noodgedwongen) instellen op 11-28. Ik ben een enorme leek op dit gebied, wie kan mij helpen aan de juiste instelling zodat ik ook op de 12-25 lekker schakel?

Alvast bedankt!

Re: Di2 instellen synchronized shifting

Geplaatst: 09 mei 2018 10:26
door Eddy Merckx
In de handleiding van Ultegra Di2, is er bij Synchronized Shifting 1 tandwiel verboden bij het buitenblad, en 4 bij het binnenblad? Wat is de reden hiervoor? Ik probeerde bij mijn manuele Ultegra bij binnen- en buitenblad telkens de 2 verse tandwielen niet te gebruiken voor schuine ketting te vermijden.

Afbeelding

Re: Di2 instellen synchronized shifting

Geplaatst: 09 mei 2018 10:34
door havana
Welke cassette je kiest maakt op zich weinig uit.

Helaas heb je maar zeer beperkt invloed op het "omslagpunt". Shimano laat belachelijke kettinglijnen toe en dit is niet aan te passen.

Dit is één van de redenen dat ik er vanaf gestapt ben. Rijd zelf semi-synchro op het vlakke, manual in de bergen/heuvels.

Re: Di2 instellen synchronized shifting

Geplaatst: 09 mei 2018 13:12
door apexrider
Volgens mij zijn de omslagpunten met drag en drop eenvoudig aan te passen met e-tube.

Re: Di2 instellen synchronized shifting

Geplaatst: 09 mei 2018 13:51
door havana
Helaas niet onbeperkt.

Re: Di2 instellen synchronized shifting

Geplaatst: 13 mei 2018 10:03
door PIPOOO
Hallo,

FF een vraagje over het activeren van syn-semi-0f default. Hoe doe je dit? Je moet iets doen met het kleine knopje onder het stuur. Maar helemaal duidelijk is dat niet voor mij?
Kan iemand mij helpen of naar een site verwijzen waar dat duidelijk staat?

Bvd en groet,
Bert.

Re: Di2 instellen synchronized shifting

Geplaatst: 13 mei 2018 12:03
door Eddy Merckx
Afbeelding

Met een dubbele klik op de externe knop kun je tussen de modi schakelen.
• Een continue brandend rood lampje geeft de Manual Shift modus aan
• Een tweemaal knipperend rood lampje geeft modus 1 aan (bijv. volledig gesynchroniseerde schakelmodus)
• Een driemaal knipperend rood lampje geeft modus 2 aan (bijv. semi-gesynchroniseerde schakelmodus).

Elke modus is aanpasbaar in E-TUBE, wat inhoudt dat je verschillende combinaties en aangepaste schakelpatronen kunt kiezen (bijvoorbeeld twee semi-gesynchroniseerde schakelmodi voor verschillende ‘corrigerende’ shifts of twee volledig gesynchroniseerde schakelmodi met een voorderailleur commando op verschillende tandwielen).

Re: Di2 instellen synchronized shifting

Geplaatst: 13 mei 2018 12:07
door Eddy Merckx
apexrider schreef: 09 mei 2018 13:12 Volgens mij zijn de omslagpunten met drag en drop eenvoudig aan te passen met e-tube.
Klopt, ik heb de Di2 aan mijn Windows laptop gehangen, en ingesteld dat er bij binnen- en buitenblad telkens 2 verboden tandwielen zijn achteraan.