Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

een doodsmak gemaakt, met een goeie beschermengel

hansdarmstrong
Forum-lid

hansdarmstrong 28 jun 2010 23:56

Jawadde,

gisteren vertrokken voor een lange duurrit van een km of 125 en geëindigd in een ambulance.

Op een smal tweerichtingsfietspad duikt opeens een brommer op in mijn blikveld. Ik snap nog steeds niet waar die vandaan kwam en hoe het mogelijk is dat ik ze niet zag aankomen. Het ene moment zie ik iets, het volgend moment ga ik sky high. Op de een of andere manier sta ik wer op mijn voeten, en zie ik de jongedame op de grond naast haar brommer met een lelijke jaap in haar knie. Mijn fiets ligt wat verder en al wat niet vast zit ligt in het ronde: bidons, polarunit, pomp,... Er staan mensen om ons heen maar ik heb die niet zien stoppen of zo. Een gaatje in mijn geheugen. Ik ben zo mijn klust kwijt dat in niet eens aan de dame vraag hoe het gaat. Een getuige kijkt me vol ongeloof aan en zegt dat hij na de klap die hij zag voorbreid was op een zeer zwaar gewonde wilerenner.

Ik had mijn helm op en de jongedame ook. Ik besef dat ik mijn leven, of toch minstens een deel van mijn gezondheid eraan dank. Mijn fiets is volledig naar de haaien. Dat vind ik erg, maar ik besef dat ik heel erg veel geluk heb gehad. Bont en blauw ben ik, maar behalve flink geschrokken, toch gezond. oeeef!

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 29 jun 2010 00:08

WOW!!
doe mij ook zo'n beschermengel
Live fast; die young. mijn blog

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 29 jun 2010 00:55

Ik ben blij te horen dat je zelf nog heel bent, hopelijk snel een neiuwe fiets en weer rijden met je beschermengel op de fiets
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 29 jun 2010 00:58

Dan heb je inderdaad veel geluk gehad dat het "zo goed" is afgelopen. Zulk ongeval is denk ik toch wel de schrik van iedere renner. Het geeft maar weer eens aan dat er altijd iets kan gebeuren. Succes met je herstel, en hopelijk kun je snel weer "zorgeloos" fietsen.

-eric-
Forum-lid

-eric- 29 jun 2010 01:10

Poeh, schrikken! Gelukkig fietste je niet sneller dan je engel kon vliegen...
Sterkte met de nasleep.
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

alexd
Forum-lid

alexd 29 jun 2010 12:40

Wat een verhaal zeg. Doe maar even rustig aan hoor. Was zelf na een aanrijding met de auto (lang zo heftig niet als dit) ook een weekje 'van de wereld'. Sterkte!
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

hm2694
Forum-lid

hm2694 29 jun 2010 12:49

Sterkte en gelukkig geen letsel.
Materiele schade is te vervangen hoe zonde en kostbaar het ook is.

Sterkte
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

twor
Forum-lid

twor 29 jun 2010 13:55

heftig hoor, is het achteraf nog duidelijk geworden wat er precies gebeurde en waar die brommer ineens vandaan gekomen is.

Succes met je herstel!

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 29 jun 2010 14:41

Ik was ook zo ontdaan / verontwaardigd twee jaar geleden , hoe kan het jou nou toch overkomen je rijdt toch altijd verstandig , kijkt goed uit , neemt geen onnodige risico,s en kijk ver vooruit en toch gebeurt het je.
Net als jij ben ik m,n helm eeuwig dankbaar.
succes met je herstel /verwerking

madhill
Forum-lid

madhill 29 jun 2010 14:54

Spoedig weer op de fiets hoop ik :)
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

hansdarmstrong
Forum-lid

hansdarmstrong 30 jun 2010 13:04

bedankt voor de morele steun.

Ik ga morgen weer aan de slag, op spierpijn en blauwe plekken na lukt het wel. Wat gaan zwemmen en dat versoepelt de spieren.

Fietsmaker is helaas in verlof, nieuwe fiets kan nog even duren dus. Gelukkig is er de MTB om morgen een klein rondje te maken. Mtb mag deze keer mee op reis.

mark91
Forum-lid

mark91 30 jun 2010 22:21

Hopen dat je snel weer op je fiets zit! De schrik zal er goed inzitten lijkt me?

Plaats reactie