goedenavond,
ik sta op het punt om een Tacxtrainer aan te schaffen om in de winter op te trainen, en dan voornamelijk met het platform Zwift.
Mijn oog is gevallen op de Tacx Vortex Smart T2180.
Om deze trainer te verbinden met de PC is er een Tacx upgrade set met een Ant+ dongle nodig... deze set kost bovenop de trainer ook nog eens 125 euro... Ik vind dit nogal prijzig, en vroeg me af of ik niet de goedkopere Dongle van bijvoorbeeld 2Moso of Bkool kan kopen... Ik vraag me alleen af of dit zal werken... heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten,
Ricko
Tacxtrainer verbinden met Zwift
- daniel1975
- Forum-lid HC
Elke goedkope Ant+ dongle werkt. Ik heb zelf de bkool dongle voor mijn Neo.
Tip: koop een usb verlengsnoer zodat je de dongle in de buurt van je trainer kunt leggen.
Tip: koop een usb verlengsnoer zodat je de dongle in de buurt van je trainer kunt leggen.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Die upgrade krijg je ook het Tacx TTS software pakket bij waar je niets aan hebt als je wil Zwiften. Alleen die losse Tacx dongle a €30,- (of any other brand for that matter) is voldoende.
Top apparaat overigens die Vortex. Heb de mijne ook al een jaar, maar nog maar 5x gebruikt ofzo. Deze winter maar eens wat vaker mee aan de slag.
Ps. Je kan ook zonder ANT+ dongle als je alles bluetooth hebt (bijvoorbeeld de Wahoo cadanssensor en HR sensor en een MacBook).
Top apparaat overigens die Vortex. Heb de mijne ook al een jaar, maar nog maar 5x gebruikt ofzo. Deze winter maar eens wat vaker mee aan de slag.
Ps. Je kan ook zonder ANT+ dongle als je alles bluetooth hebt (bijvoorbeeld de Wahoo cadanssensor en HR sensor en een MacBook).