Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Kniepijn

Keev
Forum-lid

Keev 30 aug 2017 20:39

Hallo

Onlangs heb ik een ontsteking gehad aan mijn biceps femoris (pees+ aanchechting) van de hamstring. Vermoedelijk ontstaan door slechte afstelling van schoenplaatjes.

Momenteel is deze blessure veel beter. Echter krijg ik vaak de opmerking van verschillende fietsgenoten dat ik te laag zit en ik heb dan ook mijn zadel enkele millimeters hoger gezet. Door deze aanpassing voel ik na sommige ritten terug wat irritatie in mijn knieholte, maar deze keer aan het andere been. Zou ik dan toch juist gezeten hebben ivm d hoogte?

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 31 aug 2017 09:47

Dat is niet te zeggen. Het kan ook zijn dat je lichaam zich wat moet aanpassen. Bij blijvende twijfel kun je een bikefitting laten doen.

Forno
Forum-lid

Forno 31 aug 2017 13:13

Toen ik mijn zadel te hoog had staan, kreeg ik ook last van mijn knieholte aan één kant.

Terugzetten en kijken wat het effect is.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 01 sep 2017 14:19

Lastig, voel je het ook tijdens fietsen?? Dat is bij mij met kniepijn nooit het geval, dat voel ik pas erna.
Bij mij komt het als ik teveel naar voren heb gezeten.

Niet gezegd dat het bij jouw zo is.

svisschers
Forum-lid
Contact

svisschers 05 sep 2017 22:35

Pijn aan hamstrings kan verschillende oorzaken hebben. Zeker wanneer het aan een kant is, kan het ook komen doordat je niet helemaal recht op je zadel zit. Je trekt dan harder met een been en duwt meer met de andere. Met het trekkende been, zal je dus eerder hamstringsklachten krijgen. Maar het kan ook komen, doordat je te diep ziet, of je stuur te ver weg is. Verkeerde zadel. Of zelfs schoenplaatjes die niet goed staan. Ik zou inderdaad een bikefitting adviseren. Groeten Sander Visschers
fityourbike

Keev
Forum-lid

Keev 11 sep 2017 20:19

Bedankt voor de info allemaal, momenteel is het beter ondanks de hogere zadelstand. Ik zat namelijk toch te laag op mijn fiets. Het probleem zat hem in de afstelling vn de schoenplaatjes, mijn voet schuurde namelijk tegen de cranks. Ik heb mijn schoen plaatjes aangepast zodat mijn voeten nu evenwijdiger lopen aan de cranks en de last is veel minder.

Plaats reactie