Pagina 1 van 2

Nieuwe wielen; ventielgat scheef

Geplaatst: 08 sep 2017 14:31
door Marciebo
Hoi, gisteren nieuwe wielen gekocht. Fulcrum cx7 is het type, ze hebben het ventielgat scheef geboord op 1 velg. Daardoor pas het ventiel er niet recht op. Zie de foto. Ik heb er 0 ervaring mee maar komt dit vaker voor. Lijkt mij dat er nu water in kan komen? Ziet er enorm slordig uit.

Re: Nieuwe wielen; ventielgat scheef

Geplaatst: 08 sep 2017 14:51
door alliance_0
Lijkt mij een gevalletje terug naar de winkel/webshop.

Re: Nieuwe wielen; ventielgat scheef

Geplaatst: 08 sep 2017 14:54
door Nee_Nee
je fotoo ondersteunt je verhaal niet. Het lijkt erop dat het ventiel rechtop staat. Maak nog eens wat meer foto's, bijv van de andere zijde en van het ventielgat zonder ventiel.

artikel 60 zegt overigens dat je dat ringetje moet weggooien:

Rule #60
Ditch the washer-nut and valve-stem cap.

You are not, under any circumstances, to employ the use of the washer-nut and valve-stem cap that come with your inner-tubes or tubulars. They are only supplied to meet shipping regulations. They are useless when it comes to tubes and tires.

Re: Nieuwe wielen; ventielgat scheef

Geplaatst: 08 sep 2017 14:58
door sloeren
Het scheef boren lijkt hier tot gevolg te hebben dat het buitenste gat niet midden op de velg maar ernaast zit. Waardoor er te veel ventiel zichtbaar is.

Re: Nieuwe wielen; ventielgat scheef

Geplaatst: 08 sep 2017 15:15
door Marxten
Volgens mij gebeurt dit vaker. Zeker met een oudere, scherpere vorm velg zie ik het regelmatig.

Re: Nieuwe wielen; ventielgat scheef

Geplaatst: 08 sep 2017 15:36
door Quarantanove
Alleen optisch een "probleem" maar in het gebruik maakt het niets uit : dus niet druk om maken.

Re: Nieuwe wielen; ventielgat scheef

Geplaatst: 08 sep 2017 18:46
door colnagofreak
Ik zie er niets verkeerd aan, ventiel komt er keurig recht uit.

Re: Nieuwe wielen; ventielgat scheef

Geplaatst: 08 sep 2017 18:53
door Zorro
Ik vond iets dergelijks op mijn slecht weer RS-10 achterwiel. Het hoort volgens mij echt niet aangezien het ventiel zo altijd iets van een hoek maakt maar ik laat het verder. Tevens geen problemen mee ondervonden.

Ik denk als TS de foto vanuit een andere hoek neemt het er zo ongeveer uit ziet:

Re: Nieuwe wielen; ventielgat scheef

Geplaatst: 08 sep 2017 19:09
door Orlok
Kijk, functioneel zal het wel goed zitten maar kwalitatief en het is geen porum hoort het gat nu eenmaal in het midden van de velg te zitten ook als de velg asymmetrisch is. Ben trouwens nog wel benieuwd of het gat in het midden van het verdiepte deel aan de binnenkant van de velg zit. Want dat is n.l. weer belangrijk als het een tubeless ready velg is. Enfin, de kwaliteitscontrole heeft hier gefaald.

Re: Nieuwe wielen; ventielgat scheef

Geplaatst: 08 sep 2017 19:14
door baron062
Orlok schreef: 08 sep 2017 19:09 Kijk, functioneel zal het wel goed zitten maar kwalitatief en het is geen porum hoort het gat nu eenmaal in het midden van de velg te zitten ook als de velg asymmetrisch is. Ben trouwens nog wel benieuwd of het gat in het midden van het verdiepte deel aan de binnenkant van de velg zit. Want dat is n.l. weer belangrijk als het een tubeless ready velg is. Enfin, de kwaliteitscontrole heeft hier gefaald.
Ga er maar vanuit dat het ventielgat perfect midden in het diepe gedeelte zit. Ik heb liever een functioneel ontwerp met zo'n asmetrische velg, en daardoor minder spanningsverschil tussen drive en non-drive, als esthetisch correct iets met een scheef ventiel.

TS zegt: "ze hebben het ventielgat scheef geboord op 1 velg".... je raadt het al, de achtervelg is asymetrisch, de voorvelg niet. Dus die wielen zijn perfect in orde.

Re: Nieuwe wielen; ventielgat scheef

Geplaatst: 08 sep 2017 20:18
door Quarantanove
Als dit mij had getroffen dan zou ik proberen wat van de aanschafprijs af te krijgen een geen nieuw wiel bedingen. Als een korting niet zou lukken dan zou het zo laten.

Re: Nieuwe wielen; ventielgat scheef

Geplaatst: 08 sep 2017 21:16
door jsparie
Voor wat betreft de angst voor water in de velg dat hou je toch niet tegen. Daarom zitten er normaal gesproken ergens anders in de velg ook nog een paar hele kleine gaatjes zodat het water er weer uit kan lopen.