Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Woon-Werk in de winter

kobayashi
Forum-lid

kobayashi 15 sep 2017 11:05

Hoi,

Ben al door het grote woon werk verkeer topic gegaan maar kon niet meteen een antwoord vinden.

Ik ben net beginnen fietsen en heb dus alles moeten aankopen waardoor ik al stevig door mijn budget zit :?
Nu Heb ik zo goed als alles deftige wielersets van vermarc via 2dehands aangekocht
maar nu vroeg ik mij af of onderkleding nodig is in de winter ?
(Ik rij ongeveer 20km enkel naar het werk)

Is het ook goed met een kort shirtje en dar een lang met wintervest over ?
Of neem ik dan toch beter nog een ondershirt ipv het korte wielershirt ?

Hebben jullie ervaring met de onderkleding van decathlon zelf en wat neem ik dan het best lange onderkleding of korte ?

Groeten

el_loco
Forum-lid

el_loco 15 sep 2017 11:18

Ik kom de winter niet door zonder lang ondershirt. (en handschoenen, overschoenen, windstopper, regenjack, etc.) Maar andere mensen zullen dat wel kunnen. Iedereen is anders. Futurumshop heeft eigen merk ondershirts met een prima prijs-kwaliteit verhouding.

fietsslak
Forum-lid

Gebruikersavatar fietsslak 15 sep 2017 11:21

Is erg persoonlijk.
Ik draag bijna altijd een ondershirt (maar heb het dan ook vrij snel koud).
Rond 10 graden draag ik al lang/lang, lang ondershirt en liefst een windvest/dun ademend regenjackje (laatste afhankelijk van zon/wind.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

bve
Forum-lid

bve 15 sep 2017 11:39

Lang ondershirt, want je wil een dubbele laag over de armen. Het lichaam en de benen houd je wel warm. De kou in je handen, armen en voeten is het probleem.

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 15 sep 2017 11:46

Ondershirt vind ik eigenlijk het meest belangrijke onderdeel van mijn kleding. Goed vocht afvoerend en passend bij de buitentemperatuur (kort/lang, dik dun) vind ik de basis voor comfortabel fietsen.
Ach, ik zeg ook maar wat

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 15 sep 2017 15:05

Houd de acties van de Lidl maar eens in de gaten. Die verkopen goede en goedkope onderhemden of ondershirts met lange mouwen. Die gebruik ik al jaren zonder klachten.

hayes

hayes 15 sep 2017 20:40

Ondershirt, fietsshirt met armstukken en daar winterjasje overheen. Belangrijk om de overgang van lange mouwen naar handschoenen goed sluitend te hebben. Zelfs het kleinste kiertje stuurt (ijs)koude lucht lang je arm over je rug en dat is zowat de hel :twisted:

Ik heb een 20-tal ondershirts van decathlon. De helft draag ik al jaren als onderhemdje gewoon overdag. De rets gebruik ik als ondershirt. Helaas al een jaar of twee uit het assortiment. De vervangers zijn inferieur van kwaliteit vind ik. Iets waar Decathlon zich wel meer schuldig aan maakt...

DDX
Forum-lid HC

DDX 15 sep 2017 22:10

Het hangt ook heel erg van je tempo af, als je beetje doorfietst heb je het snel warmer dan dat je gewoon rustig tempo fietst.

Mitchel
Forum-lid

Mitchel 15 sep 2017 22:50

Het is een beetje proberen wat je prettig vind.

De tip om de lidl in de gaten te houden vind ik een goeie, goeie kwaliteit voor een lage prijs.

cyclingJoe
Forum-lid

cyclingJoe 16 sep 2017 10:01

Je kunt ook besparen door een merino ondershirt te dragen. Zeker als je niet enorm veel zweet kun je zo'n shirt best 2 of 3 keer achter elkaar gebruiken, zonder dat het echt gaat stinken. Zoek even naar aanbiedingen van Icebreaker, of kijk even naar de merino shirts van decathlon.
https://www.decathlon.nl/p/t-shirt-voor ... 98&c=GRIJS

http://eu.icebreaker.com/en/web-special ... refv1=Mens

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 16 sep 2017 14:26

Ik neem aan dat je al goede spatborden hebt die er voor zorgen dat er zo goed als geen vocht op je kleding spettert. Zo niet, dat eerst!

kobayashi
Forum-lid

kobayashi 17 sep 2017 17:53

bedankt voor alle reacties :)

ik zal deze week decathlon passeren om al wat onderkleding te kopen. de spatborden laat ik voorlopig zo omdat ik elke dag kan kiezen of ik met de fiets of auto ga en zou in het begin enkel gaan als het droog is.

Plaats reactie