Hallo,
Sinds afgelopen weeknd ben ik verkouden geworden. Inmiddels ben ik wel over het hoogtepunt heen, maar geheel verdwenen is de verkoudheid niet.
In de afgelopen week is mijn rustpols wel enorm omhoog gegaan. Normaal gesproken is deze 40, maar ik zit nu elke ochtend rond de 50.
Dit heeft mij doen besluiten om de trainingen even te annuleren.
Nu vraag ik mij af of het inderdaad zo kan zijn of een verkoudheid (zonderkoorts, maar wel met hoofdpijn, keelpijn etc) de rustpols zo kan doen stijgen?
Of kan het wellicht een vorm van overtraind zijn?
groet,
Kick
Verkoudheid en hoge rustpols
Is inderdaad normaal. Sommige mensen zien zelfs eerst aan hun hartslag dat er een verkoudheid aan zit te komen ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Is idd normaal even wachten tot ie weer naar beneden is.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Ik hou altijd een beetje aan dat je net zo veel dagen als je ziek bent geweest ook nodig hebt om weer flink aan de slag te kunnen slaan. Luister vooral naar je lichaam.
Bovendien; als je zelf aan denkt aan overtraind zijn, dan is het sowieso een goed idee om even rust te pakken.
Bovendien; als je zelf aan denkt aan overtraind zijn, dan is het sowieso een goed idee om even rust te pakken.
Iedereen bedankt voor de info!
Ik ben nu inmiddels een klein weekje van mijn verkoudheid af.
Echter, de rustpols is nog niet naar beneden. Afgelopen weken heb ik niet meer hard getraind. Enkel hertelritjes.
Het vreemde is dat ik gisteren een duurrit heb gemaakt, waarbij de waardes gelijk waren als tjdens een duurrit, toen mijn pols nog 40 was.
Wel voel ik het vandaag aardig in mijn benen. Dat is meestal ook een stuk minder.
Ik ben nu inmiddels een klein weekje van mijn verkoudheid af.
Echter, de rustpols is nog niet naar beneden. Afgelopen weken heb ik niet meer hard getraind. Enkel hertelritjes.
Het vreemde is dat ik gisteren een duurrit heb gemaakt, waarbij de waardes gelijk waren als tjdens een duurrit, toen mijn pols nog 40 was.
Wel voel ik het vandaag aardig in mijn benen. Dat is meestal ook een stuk minder.