Zoektocht naar vaste spatborden
Ik ben voor deze winter/herfst op zoek naar vaste spatborden, deze heeft op de voorvork bevestigingen zoals op de foto. Welke spatborden kan ik hiervoor kopen aangezien degene die ik al gevonden heb worden vastgemaakt met een schroef of aan de snelspanner.
SKS Edge all, lijkt me.
Dat lijkt mij ook een bevestigingsbout. Omdat die op een ongebruikelijke plek zit zul je dan de spatbordstangetjes op lengte moeten zaken (die worden extra lang geleverd). Een Dremel werkt het beste, een ijzerzaagje kan ook.
Die spatborden achter, waarom stoppen die altijd net boven het punt waar de trapas zit / de frame onderdelen samenkomen?
Ze zouden eigenlijk wat moeten doorlopen, tot net boven onderkant kettingblad.
Zoals het standaard is, wordt alle water en vuil die met het wiel meedraait tot daar, gesproeid op ketting en kettingblad. Dat zie je trouwens ook vooraan, als je door een plas rijdt spuit het water vanonder de koplamp. Alleen kan het daar weinig kwaad, in tegenstelling tot de aandrijving.
Ze zouden eigenlijk wat moeten doorlopen, tot net boven onderkant kettingblad.
Zoals het standaard is, wordt alle water en vuil die met het wiel meedraait tot daar, gesproeid op ketting en kettingblad. Dat zie je trouwens ook vooraan, als je door een plas rijdt spuit het water vanonder de koplamp. Alleen kan het daar weinig kwaad, in tegenstelling tot de aandrijving.
-
- Forum-lid