Goedendag lieve leden,
Voor een training op de Tacx zet ik het stuur van mijn racefiets graag wat hoger. Een simpel klusje, maar achteraf gezien heb ik spijt. Tijdens het losmaken van het stuur hoorde iets vallen, waardoor ik ik deze niet meer kan vast maken.
Kan iemand mij van advies voorzien of moet ik langs een fm langs?
klussen aan de fietsstuur
fiets onderste boven houden is vaak al genoeg.
die spie/keilbout kan klem zitten en dan moet je gaan vissen.
Hallo allemaal
Even vraagje: Ik wil wat comfortabeler zitten ivm mijn rug. Is de bovenste ring bovenop mijn stuurpen een spacer en kan ik die eventueel ook onder mijn stuurpen plaatsen ?
NB. De stuurpen omdraaien heeft in dit geval weinig zin denk ik ?
Even vraagje: Ik wil wat comfortabeler zitten ivm mijn rug. Is de bovenste ring bovenop mijn stuurpen een spacer en kan ik die eventueel ook onder mijn stuurpen plaatsen ?
NB. De stuurpen omdraaien heeft in dit geval weinig zin denk ik ?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, die spacer kan onder je stuurpen.
Er zit 1 grote mits aan: de stuurpen mag maar paar mm boven de vorkbuis uitsteken. Als de helft van die bovenste ring nu nog om de vorkbuis zit is er niets aan de hand als je omwisselt.
En let op met aandraaien dat je de boel niet zo strak aandraait dat de vorkbuis kraakt (liefst momentsleutel als je er geen gevoel bij hebt).
Er zit 1 grote mits aan: de stuurpen mag maar paar mm boven de vorkbuis uitsteken. Als de helft van die bovenste ring nu nog om de vorkbuis zit is er niets aan de hand als je omwisselt.
En let op met aandraaien dat je de boel niet zo strak aandraait dat de vorkbuis kraakt (liefst momentsleutel als je er geen gevoel bij hebt).
Less is bore
-
- Forum-lid
Ter aanvulling: Er moet onder de topcap wel voldoende ruimte overblijven om de balhoofdlagers op spanning te kunnen zetten. Anders houd je speling op de lagers. Mocht je de speling er dus niet uit kunnen stellen, dan dus even kijken naar de ruimte die onder de topcap zit!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Onnodige aanvulling in dit geval. Als je alleen maar spacer van plaats verwisselt van een correct gemonteerde combinatie hoef je helemaal niet te letten op die ruimte onder de topcap. Totale hoogte verandert namelijk niet.
Less is bore