Alles over vakanties op én met de fiets

Eurocycling XP

roelw
Forum-lid

roelw 19 okt 2017 09:41

Wat mogen we verwachten van Eurocycling XP in Maastricht?
Is dit een goede vervanger voor de Bikemotion beurs in Utrecht die verschoven is naar het voorjaar van 2018.
De lijst met exposanten lijkt me eerder beperkt.

Ik plan een bezoek op zondag. Wie kan feedback geven voor zondag?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 okt 2017 09:43

Ich bin dabei op zaterdag, samen met @Magoo en @Csteenbe. Geen idee wat ik kan verwachten; we zien het wel.

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 19 okt 2017 10:15

Tot nu toe heb ik alleen een programma voor buiten gezien, geleide ritten en wat lezingen. Is er ook meer te doen?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 okt 2017 07:35

Gisteren geweest samen met @Csteenbe en @Magoo. Voor ons is de laatste jaren steeds de Bike Motion de traditionele afsluiting van het seizoen maar omdat deze nu niet meer in de herfst plaatsvindt bleek Eurocycling XP een leuk alternatief.

We hadden geen hoge verwachtingen maar het was eigenlijk erg leuk. Qua opzet is deze beurs wel ongeveer 4x kleiner dan BM maar er is genoeg moois te zien: Colnago, BMC, Pinarello, Factor, Basso, Cannondale om maar eens even wat te noemen. Ook troffen we bij de stand van Bureau Fidder een aantal prachtige Baums.

Ook even gezellig met Gijs van Tuyl staan praten bij de stand van CC5311. Het titanium van Gilbertson vond ik niet slecht zeker gezien de prijs. En de Quasar wielen zagen er ook prima uit.

Kleine tegenvaller was dat de Kickr Climb niet live te bewonderen was bij de Wahoo stand. Wel erg sympathiek dat we hier even in de teambus van Team Sky mochten kijken.

De horeca was ook prima geregeld met meerdere plekken waar je even een pitstop kon maken voor een biertje. Bij de Kwaremont-bar nog even meegedaan aan een petje op-petje-af-quiz van een of andere harry van HIK, maar dat werd nogal een gênante bedoeling toen bleek dat er allerlei feitelijke onjuistheden in de vragen zaten (zo zou Bardet op een Felt rijden...).

Na de beurs per OV-fiets naar het centrum gereden en aldaar de lokale horeca gesponsord tot in de kleine uurtjes....

Wat mij betreft is dit zeker een geslaagd evenement, wel jammer dat het totaal niet druk was. Qua promotie heeft men nog wel e.e.a. te verbeteren denk ik want ik heb het evenement ook niet op veel plekken aangekondigd zien worden.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 okt 2017 09:09

Dit had ik niet verwacht!
Knap dat de BikeMotion dit moment in het jaar verkloot heeft en er nu dus iets leuks in een (sorry CSteenbe ;-) ) uithoek wordt opgezet.
Benieuwd of ze dit door kunnen ontwikkelen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 22 okt 2017 14:56

Was zelf ook verrast met deze beurs, dat deze sowieso in mijn home-town werd gehouden. Het aantal deelnemers is idd stukken minder als BM maar daar staat tegenover dat vele top merken wel vertegenwoordigd waren. Er stonden weinig stands met reizen en kleding het was hoofdzakelijk frames, groepen, wielen en VR trainers.

De opzet was ook een beetje rommelig, vond het onbegrijpelijk dat Sarto en Baum ergens achter in een hoekje stonden.

Factor had ook een leuke stand, mooie frames maar ENORM overpriced imho.

Hoop dat het volgend jaar weer in mijn home-town wordt georganiseerd, ze verdienen zeker een 2de kans en de afterparty was ook wel gezellig ;-)
Laatst gewijzigd door csteenbe op 22 okt 2017 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
YFood !!!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 okt 2017 15:14

Die afterparty doen we dan met hele forum? ;-)
Factor heb ik nog nooit in real gezien, maar wat ik er over lees en van zie was 'overpriced' ook mijn gevoel.
Maar ja, je moet toch je protour sponsoring terugverdienen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 23 okt 2017 20:25

Ik ben ook zaterdag geweest. Heb me anderhalf uur vermaakt, daarna had ik het wel gezien. Las vandaag in De Limburger dat er volgend jaar een tweede editie komt. Met meer deelnemers, de voorbereidingstijd was erg kort dit jaar, aldus de organisatie. Gaan we dan weer watertanden bij al dat moois.
Michiel

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 24 okt 2017 08:06

Ik ben zondagmiddag ook geweest, op uitnodiging met vrijkaart van Pilot.
Was idd erg klein, eigenlijk niet te vergelijken met BM, maar dat kan nog groeien.
Ze hebben een contract voor 3 jaar en gaan dan evalueren of het bestaansrecht heeft.
Wat ik gehoord heb is dat er veel "merken" zijn komen kijken of het iets voor hen is om voor volgend jaar een stand te bemannen.
Maastricht is idd niet zo centraal gelegen als Utrecht en wanneer ook nog de A2 gedeeltelijk afgesloten is, wordt het helemaal een uithoek.
Entreeprijs was te hoog voor wat ze boden, evenals de consumpties en parkeren!
Was ook een veelgehoorde klacht.
Redelijk aantal bezoekers, echter na 17.00 was het uitgestorven aldus de standhouders.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 24 okt 2017 08:16

Maastricht is in Nederland niet zo centraal als Utrecht, maar met een naam "Eurocycling", zouden ze dan niet mikken op publiek uit ietwat bredere contreien? Belgen en Duitsers wellicht. Dan is Maastricht ineens een stuk centraler dan Utrecht.
BM had (vaak) een leuke combi, trein + entree ticket (wat jaarbeurs icm NS wel vaker aanbiedt bij evenementen). Zo iets kan een trip naar Maastricht (mits goede verbinding naar het event), natuurlijk ook aantrekkelijker en laagdrempeliger maken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 okt 2017 09:03

Wij kochten een kaartje met kortingscode 9 euro per stuk, dat vind ik toch heel schappelijk. Garderobe was gratis.

Wel enorm knullig was dat je niet kon pinnen bij de restauraties. Mijn generatie heeft geen contant geld meer op zak dus ik was blij dat ik nog een bejaarde bij me had :D

Parkeren enzo is voor mij geen issue, ik kwam lekker met de trein nog geen 2 km fietsen van het centraal...
Laatst gewijzigd door havana op 24 okt 2017 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 24 okt 2017 09:32

kijk, combi trein + OV fiets, naar de fietsbeurs.., lijkt me dat NS dan wel wil sponsoren ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie