Imbusboutje kapot
Achter de voorrem voorzichtig de bout cq. afstandhouder doorzagen en een nieuwe inbusbout, een goede inbussleutel en afstandhouder kopen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Grotere maat torx er in slaan met de hamer wil nog wel eens werken, veel geluk !!
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Een zo goed mogelijk passend bitje zoeken en deze erin lijmen met een vullende 2- componenten lijm. Goed laten uitharden. Daarna schroef je hem zo los.
Uiteraard voorzichtig met de lijm. Vooral niet teveel, je wilt niet de moer permanent aan je vork bevestigen.
Maar eerst zou ik de tips van colnagi en specializedmerida proberen. Als laatste de optie van Keezx, die werkt 100%, maar daar moet je het meest voorzichtig mee zijn.
Uiteraard voorzichtig met de lijm. Vooral niet teveel, je wilt niet de moer permanent aan je vork bevestigen.
Maar eerst zou ik de tips van colnagi en specializedmerida proberen. Als laatste de optie van Keezx, die werkt 100%, maar daar moet je het meest voorzichtig mee zijn.
Vlgns mij is @Jeroeni nog steeds aan het nadenken welke tip als eerste aan de beurt zal zijn.!
Maar ik heb nog een tip voor hem als hij de boel niet wil verzagen:
- neem een goed passend inbusbitje voor een kleine dopratelsleutel
- plaats deze in de dolgedraaide bout
- plaats nu een klemtang over de dopratelsleutel en de buitenkant van de voorrem
- draai de klemtang zodanig klemvast aan dat de inbusbit niet uit de kop van de bout kan slippen
- draai nu met de dopratelsleutel de bout los.
Maar ik heb nog een tip voor hem als hij de boel niet wil verzagen:
- neem een goed passend inbusbitje voor een kleine dopratelsleutel
- plaats deze in de dolgedraaide bout
- plaats nu een klemtang over de dopratelsleutel en de buitenkant van de voorrem
- draai de klemtang zodanig klemvast aan dat de inbusbit niet uit de kop van de bout kan slippen
- draai nu met de dopratelsleutel de bout los.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless