Welke wielset voor de Canyon Aeroad
Fietsvrienden, ja inderdaad alweer een topic over wielen, doch eentje waar ik me al suf over gepiekerd heb. Ik schafte mezelf deze zomer een canyon aeroad aan ter vervanging van mijn ultimate slx. Ondertussen is deze geüpgraded met lichtere onderdelen zoals zadel, stuurpen, stuur en groep. Ik rij nu met sram red met de reynolds strike wielen.
Nu heb ik twee opties: een extra set erbij, met lagere velg in tubular vorm voor de Ardennen etc, doch goed betaalbaar. (Lees rond 1000 euro of minder, tweedehands mag) De andere optie is de reynolds set van de hand doen en een duurdere allround (50 mm) tubular set aanschaffen (rond 1500)
Bij de eerste optie dacht ik aan Prime rp50 tubular, Aerycs 45 mm met naven naar keuze of n Chinese set. Zipp 303 (tweedehands) valt evenwel af wegens mindere naven en het eigenlijk "hoge" gewicht van 1400 gr
Als tweede optie geraak ik eigenlijk enkel bij campa Bora one tubular, doch met in combi met dura ace remmen, sram red onderdelen en Bora wielen is dit een samenraapsel dewelke niet goed samengaat.
Enve is veel te duur, ffwd te smal, roval clx 50 is ook veel te duur.
Samengevat: een 45-50 mm "goedkopere" wielset als bijkomende set of een setje duurdere wielen als enige wielset.
Wie heeft enkele ideeen of suggesties? Alvast bedankt!
Nu heb ik twee opties: een extra set erbij, met lagere velg in tubular vorm voor de Ardennen etc, doch goed betaalbaar. (Lees rond 1000 euro of minder, tweedehands mag) De andere optie is de reynolds set van de hand doen en een duurdere allround (50 mm) tubular set aanschaffen (rond 1500)
Bij de eerste optie dacht ik aan Prime rp50 tubular, Aerycs 45 mm met naven naar keuze of n Chinese set. Zipp 303 (tweedehands) valt evenwel af wegens mindere naven en het eigenlijk "hoge" gewicht van 1400 gr
Als tweede optie geraak ik eigenlijk enkel bij campa Bora one tubular, doch met in combi met dura ace remmen, sram red onderdelen en Bora wielen is dit een samenraapsel dewelke niet goed samengaat.
Enve is veel te duur, ffwd te smal, roval clx 50 is ook veel te duur.
Samengevat: een 45-50 mm "goedkopere" wielset als bijkomende set of een setje duurdere wielen als enige wielset.
Wie heeft enkele ideeen of suggesties? Alvast bedankt!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40086
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Compleet Shimano of compleet Sram zou ik icm Boras zo doen.
Waarom nu een mix van Shimano en Red?
Waarom nu een mix van Shimano en Red?
Less is bore
Sram heeft (nog) geen direct mount remmen, vandaar de dura ace...daniel1975 schreef: ↑21 nov 2017 18:13 Compleet Shimano of compleet Sram zou ik icm Boras zo doen.
Waarom nu een mix van Shimano en Red?
Hi Daniël,daniel1975 schreef: ↑21 nov 2017 18:13 Compleet Shimano of compleet Sram zou ik icm Boras zo doen.
Waarom nu een mix van Shimano en Red?
Omdat de frameset wordt geleverd met direct-mount Dura-Ace remmen. Als je Etap er op wil, kunnen die remmen er niet op, want SRAM levert geen Direct-mount remmen.
Ik ben van plan hetzelfde te doen: Aeroad frameset (incl. DA remmen) en eTap onderdelen er op. Ik koop de losse delen: crankset, ketting/cassette en eTap upgradet. Is goedkoper dan volledige eTap, want je betaalt dan ook voor de remmen.
Ik zet mijn eigen Wheeltec set er dan op, die kan nog zeker een hele tijd mee.
Dat kan dus ook, je eigen set laten spaken. Anders zijn die Bora's ook erg mooi..
Van 62mm naar 50 is niet zo’n groot verschil.
Moeten het perse tubulars zijn?
Is dit vanwege het lage gewicht of de rijeigenschappen?
Optie: Met 1390gram zou een flechtwerk clincher van bike components ook volstaan. Deze is onder de €1000
Ik zou persoonlijk niet met een lastig te wisselen band(tube) op de slechte wegen in de Ardennen gaan rijden. Daarom zou ik waarschijnlijk voor tubeless en intern minimaal 17mm kiezen. Als dat past in de aeroad.
Moeten het perse tubulars zijn?
Is dit vanwege het lage gewicht of de rijeigenschappen?
Optie: Met 1390gram zou een flechtwerk clincher van bike components ook volstaan. Deze is onder de €1000
Ik zou persoonlijk niet met een lastig te wisselen band(tube) op de slechte wegen in de Ardennen gaan rijden. Daarom zou ik waarschijnlijk voor tubeless en intern minimaal 17mm kiezen. Als dat past in de aeroad.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40086
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Geen DM rem voor Sram is niet handig, wist ik niet.
Is de kabeltrek voor Shimano en Sram gelijk dan? Oftewel, krijg je geen vreemde modulatie in je remmen?
(Sorry voor off topic )
Is de kabeltrek voor Shimano en Sram gelijk dan? Oftewel, krijg je geen vreemde modulatie in je remmen?
(Sorry voor off topic )
Less is bore
Alles beneden 45 mm smoelen niet goed op n aeroad. Liefst wel tubewielen wegens het gewicht en rijeigenschappen. Oa in afdalingen en bij het remmen voel ik me met tubes zekerder. Flechtwerk heb ik al bekeken. Bc doet ze niet met tubes, aerycs bv wel, dat is hun mig serie. Voor 899 met bitex naven (A1 bij hen)raiju schreef: ↑21 nov 2017 18:41 Van 62mm naar 50 is niet zo’n groot verschil.
Moeten het perse tubulars zijn?
Is dit vanwege het lage gewicht of de rijeigenschappen?
Optie: Met 1390gram zou een flechtwerk clincher van bike components ook volstaan. Deze is onder de €1000
Ik zou persoonlijk niet met een lastig te wisselen band(tube) op de slechte wegen in de Ardennen gaan rijden. Daarom zou ik waarschijnlijk voor tubeless en intern minimaal 17mm kiezen. Als dat past in de aeroad.
Ik ondervind geen remproblemen, en heb er geen idee van wat kabeltrek isdaniel1975 schreef: ↑21 nov 2017 18:58 Geen DM rem voor Sram is niet handig, wist ik niet.
Is de kabeltrek voor Shimano en Sram gelijk dan? Oftewel, krijg je geen vreemde modulatie in je remmen?
(Sorry voor off topic )
Bora voor tuinslangen, einde discussie.